bbolsoy Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 Skal bli spennende den dagen det blir virtuelt ratt på flatskjerm i Teslaen. Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 Ingen har sovet, fortsatt er elbiler for spesielt interesserte i resten av verden.. Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 20. november 2019 Del Skrevet 20. november 2019 Bilen min har en pedal til dette formålet, trykker jeg den inn, øker farten og motsatt. Fungerer alltid. Da snakker man enkelt.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 (endret) 15 hours ago, Complexity said: Ja amerikanske biler har spaken der. Utrolig hendig for å bytte raskt mellom gir når man skal parkere kronglete. Har aldri prøvd leaf, men sier bare at jeg tror ikke det kunne vært enklere enn på Model 3. Alt på dette bildet er alt man bruker (unntatt skjermen) for å styre autopilot og cruisecontrol. Kan tillogmed ta ned girspaken 5 ganger for å starte en sang med kubjeller (need more cowbell). Hvor nyttig det er kan definitivt diskuteres men må innrømme jeg lo når jeg oppdaga det. På Leaf trenger man ikke bruke girspaken heller men alt man trenger er på bildet under her på rattet. 1. Blå 2. Set - Done! (veldig enkelt) Man ser eks. en knapp for resume/res+ for bla. når man har stått stille lenge men de som kjenner Leaf vet at det er enklere med et lite trykk på gasspedalen fremfor å måtte trykke på rattet. Synes også merkingen er intuitiv kontra melding fra en tidligere her. Hvofor er den blå knappen intuitiv? Bildet under illustrerer. Ellers når det gjelder girspak på Leaf, som er plassert der vi i Norge er vant til den, så er ikke det noen issue heller. Den brukes aldri under disse funksjonene. Jeg har jo kjørt i mange år med girspaken der og det faller meg helt naturlig når jeg må ha bilen i revers, sette den i park ol. Er bare varebiler i Norge jeg har kjørt som typisk eller innimellom har girspaken ved rattet. (med unntak av Tesla jeg har prøvekjørt) Men begge løsninger fungerer helt uproblematisk synes jeg. Endret 21. november 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 55 minutes ago, Theo343 said: Men begge løsninger fungerer helt uproblematisk synes jeg. Virker å være ganske likt vanlige biler med cruisecontrol, så vil ikke tro det er store problemet nei. Kjører mye firmabiler av ymse merker og de fleste har lignende styring av cruisecontrol som du viser der. Men siden du nevner "set" og gasspedalen så antar jeg at du må justere hastigheten selv? leaf justerer seg ikke automatisk etter fartsgrensen altså? Skal ikke skryte på meg at Model 3 er spesielt flink til dette da den for øyeblikket bruker Google Maps til fartsdata istede for å lese av skilt direkte og det er veldig mye feil der. Som oftest tror den at fartsgrensa er høyere enn den er og så man må passe på litt ? Men når den får lov til å lese av skilt selv slik som eldre Tesla kan så vil det nok fungere bedre. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 (endret) 1 hour ago, Complexity said: Virker å være ganske likt vanlige biler med cruisecontrol, så vil ikke tro det er store problemet nei. Kjører mye firmabiler av ymse merker og de fleste har lignende styring av cruisecontrol som du viser der. Men siden du nevner "set" og gasspedalen så antar jeg at du må justere hastigheten selv? leaf justerer seg ikke automatisk etter fartsgrensen altså? Skal ikke skryte på meg at Model 3 er spesielt flink til dette da den for øyeblikket bruker Google Maps til fartsdata istede for å lese av skilt direkte og det er veldig mye feil der. Som oftest tror den at fartsgrensa er høyere enn den er og så man må passe på litt ? Men når den får lov til å lese av skilt selv slik som eldre Tesla kan så vil det nok fungere bedre. Dette er faktisk en ting jeg har ønsket meg lenge At bilen kan følge fartskiltene men at du selvf. kan overstyre som med alt annet. Du må gjerne skryte av Teslaen din, synes M3 er en flott bil og vurderte selv å sette meg på reservasjonslista den gang. Jeg vurderte også å sette meg på reservasjonslista til Model S når den var på ryktestadiet ? (2009?). Vurderte også før MS å kjøpe den første roadsteren bare for "moro", kremt. Tesla er S3XY ;). Jeg merker at skiltavlesing i Leafen er ca. 99% presis ift. erfaring så langt. Det eneste stedet jeg merker den bommer er i en spesifik 30 sone hvor den ikke er enig og vil ha 50 :P. (Dette er noe vi spøker med siden 40 burde vært grensa på den veien). Ellers er skiltavlesingen så god at den gjerne kunne hatt funksjonaliteten å justere seg etter skiltene og det er jo ant. bare en software oppgradering. (ja jeg ønsker meg selvsagt OTA funksjonalitet på oppgradering ehm). At bilen gjør mye selv og at man passer på kjøringen (omtrent som en sjåførlærer med mer kontroll) synes jeg er helt topp. Jeg er kjører ofte lange strekk i helgene og jeg merker at jeg er mye mindre sliten av langkjøring med ProPilot enn uten, så jeg har blitt veldig glad i den. Når jeg havner i rush til og fra jobb utgjør den også en betydelig stressreduksjon og er helt nydelig. Har også lenge fulgt George Hotz ift. autopilot og hans "lille" prosjekt der. En ting som er helt sikkert er at elbilene har vært et friskt pust i bilmarkedet ift. nyskapning og innovasjon. Endelig skjer det noe mer enn bare kjedelige iterasjoner. Så gratulerer med din M3 Endret 21. november 2019 av Theo343 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 Beste følelsen er når CC er på i TM3, den stopper selv rolig og sakte pga eksempelvis en som skal ta en avkjørsel, så akser opp til satt grense. Ren magi. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 nessuno skrev (36 minutter siden): Beste følelsen er når CC er på i TM3, den stopper selv rolig og sakte pga eksempelvis en som skal ta en avkjørsel, så akser opp til satt grense. Ren magi. Det gjør vel alle biler som har ACC? Det gjør i hvertfall vår PHEV. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 Er vel det som er hele meningen med Adaptive Cruisecontrol ja 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 2 hours ago, Hanhijnn said: Det gjør vel alle biler som har ACC? Det gjør i hvertfall vår PHEV. Jepp ACC fungerer slik på alle så vidt jeg vet Lenke til kommentar
oophus Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2018/10/car2x-networked-driving-comes-to-real-life.html?fbclid=IwAR0VsrNtPqIwtWWDKAW4J-PfarrasZ8KSlAQbF71fFxe-9AxA1IVMW7MyoM Interessant stykke teknologi som tydeligvis kommer litt tidligere enn forventet med MEB platformen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå