Gå til innhold

Hvorfor ikke gjøre det ulovlig å gå ut av huset om kvelden?

Anbefalte innlegg

14 minutes ago, frohmage said:

Ikke noe problem! Bare å tvinge alle til å bo på arbeidsplassen/skolen det. Så kan man jo heller bygge et system av tuneller under byen for de som vil besøke andre steder uten å gå utendørs. Synes forresten at akkurat jeg burde få et unntak fra denne regelen, og da ville jeg endelig kunne føle meg trygg ute, siden ingen andre får lov.

Regner ikke med at du forventer seriøse svar i en tråd som dette.

Jeg forventer faktisk et seriøst svar. Jeg har neppe lyst til å ha det slik selv, å ikke kunne gå ut. men jeg lurer oppriktig på hvorfor dere ikke vil ha det slik. Kanskje kun fordi jeg har lyst til å se om dere klarer å innrømme at dere vil kunne nyte det å gå utendørs, til tross for at folk blir drept av deres unødvendige nytelse. Men det kommer dere aldri til å innrømme.

Istedenfor, så blir dere litt irritert, slik som jeg tror du er og "troller meg tilbake". Bare at jeg aldri trollet i utgangspunktet. Jeg forsøker ikke å provosere, jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan dere tenker og hvorfor dere ikke vil ha det slik.

Å tvinge folk til å bo i spesielle bygninger på arbeidsplassen er faktisk ikke en dum tanke. Det vil nok redde menneskeliv. Hvorfor vil du ikke ha det slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
storpolitikeren skrev (7 minutter siden):

Kanskje kun fordi jeg har lyst til å se om dere klarer å innrømme at dere vil kunne nyte det å gå utendørs, til tross for at folk blir drept av deres unødvendige nytelse. Men det kommer dere aldri til å innrømme.

Åja, på samme måte som du sammenlikner bilkjøring med automatvåpen til selvforsvar i den andre tråden din?

Svaret på trådtittelen din er vel det samme som jeg skrev i den andre: Vi lever i et demokrati der de fleste ikke ønsker denne endringen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
storpolitikeren skrev (21 minutter siden):

Vær så god forsøk. Jeg rapporterte innlegget ditt forresten.

Det som er litt dumt med å sitere innlegget man ikke liker er at det blir stående selv om originalinnlegget blir sletta ?

Som flere er inne på står man jo fritt til å barrikadere seg inne om man er redd for kriminelle. Da gjør man ikke verden usikker for andre, slik man gjør om man vil forsvare seg med automatvåpen.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, frohmage said:

Åja, på samme måte som du sammenlikner bilkjøring med automatvåpen til selvforsvar i den andre tråden din?

Svaret på trådtittelen din er vel det samme som jeg skrev i den andre: Vi lever i et demokrati der de fleste ikke ønsker denne endringen.

Litt det samme, ja.

Så du mener altså enkelt og greit at selv om folk blir både skadet og dør av denne formen for glede og luksus (å gå utendørs på kvelden), så vil du likevel ha den? Det er helt greit, jeg har ikke noe å si på det.

Nå skal vi ikke dra inn våpen i denne tråden, men du skjønner sikkert noen av implikasjonene her.

Lenke til kommentar
storpolitikeren skrev (17 minutter siden):

Så du mener altså enkelt og greit at selv om folk blir både skadet og dør av denne formen for glede og luksus (å gå utendørs på kvelden), så vil du likevel ha den?

Ja, det er bra for folkehelsa at folk får gå fritt utendørs. Det betyr at det gir et positivt utslag på gjennomsnittlig levealder, i motsetning til hva legalisering av automatvåpen til selvforsvar sansynligvis ville gjort.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, frohmage said:

Ja, det er bra for folkehelsa at folk får gå fritt utendørs. Det betyr at det gir et positivt utslag på gjennomsnittlig levealder, i motsetning til hva legalisering av automatvåpen til selvforsvar sansynligvis ville gjort.

Bra for folkehelsen? Kanskje, men det er lett å ordne på. Hvis du vil at folk skal leve sunnere kan du tvinge de til dette på alle slags måter. Fjern usunn mat, ha obligatorisk treningsprogram på jobben, 1 time hver dag, lovpålagt.

La oss holde våpen unna denne tråden.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Softis12 said:

Da må man ha en gyldig grunn for å være ute. Tror det vil fungere ypperlig sånn. Alle må ha en grunn og vi slipper kriminell virksomhet.

Akkurat. Samfunnet vil spare enormt med penger, det vil være mindre bråk, mindre kriminalitet, mindre alkohol, politiet vil få mindre belastning og kan bruke ressurser på andre ting. Det vil være nesten ubegrenset med fordeler.

Lenke til kommentar
storpolitikeren skrev (9 minutter siden):

Hvis du vil at folk skal leve sunnere kan du tvinge de til dette på alle slags måter. Fjern usunn mat, ha obligatorisk treningsprogram på jobben, 1 time hver dag, lovpålagt.

Nei, jeg synes folk skal få leve som de vil, så lenge det ikke går utover andre i nevneverdig grad. Bevegelsesfrihet er et gode jeg ikke vil gi fra meg.

Lenke til kommentar
1 hour ago, storpolitikeren said:

Vær så god forsøk. Jeg rapporterte innlegget ditt forresten.

Fint. Eg rapporterte spammen/trolling (topic) din også. Ingen friske menesker kan ha ein "seriøs diskusjon" om dette emnet i Noreg 2020.
Forøvrig syns eg synd på deg, om du virkelig har ikkje noe bedre å bedrive tiden din med. Ynkelig.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, storpolitikeren said:

Akkurat. Samfunnet vil spare enormt med penger, det vil være mindre bråk, mindre kriminalitet, mindre alkohol, politiet vil få mindre belastning og kan bruke ressurser på andre ting. Det vil være nesten ubegrenset med fordeler.

Tror man kunne finne liknende tilstander i Nord-korea, så du kunne jo ha prøvd å spurt innbyggerne hvordan de opplever fordelene sine?

Eller enda bedre - prøv å flytt dit, lær språket og bo på landsbygda et par år - og så kan du komme tilbake så får vi se om du fremdeles mener det samme. Vel - det er i tilfelle du faktisk skulle klare å ta deg ut av landet og attpåtil unngått å havne i en av de beryktede "arbeids-leirene" der.

Før det, så foreslår jeg at du roer deg ned med slike eleville "forslag" som du her kommer med.

Lenke til kommentar
12 hours ago, geir__hk said:

Tror man kunne finne liknende tilstander i Nord-korea, så du kunne jo ha prøvd å spurt innbyggerne hvordan de opplever fordelene sine?

Eller enda bedre - prøv å flytt dit, lær språket og bo på landsbygda et par år - og så kan du komme tilbake så får vi se om du fremdeles mener det samme. Vel - det er i tilfelle du faktisk skulle klare å ta deg ut av landet og attpåtil unngått å havne i en av de beryktede "arbeids-leirene" der.

Før det, så foreslår jeg at du roer deg ned med slike eleville "forslag" som du her kommer med.

Jeg synes ikke det er saklig av deg å foreslå at jeg flytter til nord-korea. Istedenfor personangrep kan du heller forklare meg hvorfor mitt forslag er så dumt?

Hvorfor skal jeg roe meg ned? Jeg er da ganske rolig fra før av? Det er ingen som tvinger deg til å komme med innlegg i tråden min?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...