Gå til innhold

Hvorfor ikke gjøre det ulovlig å gå ut av huset om kvelden?

Anbefalte innlegg

Folk blir slått ned, blind vold, folk drikker seg drita full, folk faller og slår seg. Alle mulige slags problemer. Mye av det skjer på kveldstid.

Hvorfor ikke gjøre det ulovlig å gå utendørs (inkludert egen hage) etter klokken 8 på kvelden? Vi kan gi tillatelse for de som søker om lov og har god grunn, eks. de må jobbe nattskift som politi. Søknad kan være 1000 kroner, så tjener staten litt ekstra også.

Boten for å gå utendørs uten lov etter klokken 8 vil jeg anslå kan være 5 år i fengsel til livstid.

Hvorfor gjøre dette? Fordi det vil skåne samfunnet for ulykker, kriminalitet og uhell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
storpolitikeren skrev (1 time siden):

Folk blir slått ned, blind vold, folk drikker seg drita full, folk faller og slår seg. Alle mulige slags problemer. Mye av det skjer på kveldstid.

Hvorfor ikke gjøre det ulovlig å gå utendørs (inkludert egen hage) etter klokken 8 på kvelden? Vi kan gi tillatelse for de som søker om lov og har god grunn, eks. de må jobbe nattskift som politi. Søknad kan være 1000 kroner, så tjener staten litt ekstra også.

Boten for å gå utendørs uten lov etter klokken 8 vil jeg anslå kan være 5 år i fengsel til livstid.

Hvorfor gjøre dette? Fordi det vil skåne samfunnet for ulykker, kriminalitet og uhell.

I enkelte land hvor volden er helt ekstrem har man visst slike protforbud, på Ny-Guinea for eksempel.

Lenke til kommentar

Et slikt forslag ville vært lettere å gjennomføre (uten protester) for femti år siden, for da var ingen ute etter kl. 6 om kvelden uansett :D

Men når derimot, tenkt på arbeidsplasser. Ville medført økt arbeidsledighet siden Kiwi, Joker, Coop, og Rema1000 nok måtte stengt kl. 8 pga. fravær av kunder.

Hvorfor ikke "krydre" kvelds-forbudet med et alternativ, at det evt. bare skal gjelde kvinner? :D

Lenke til kommentar
21 hours ago, Mr.M said:

Et slikt forslag ville vært lettere å gjennomføre (uten protester) for femti år siden, for da var ingen ute etter kl. 6 om kvelden uansett :D

Men når derimot, tenkt på arbeidsplasser. Ville medført økt arbeidsledighet siden Kiwi, Joker, Coop, og Rema1000 nok måtte stengt kl. 8 pga. fravær av kunder.

Hvorfor ikke "krydre" kvelds-forbudet med et alternativ, at det evt. bare skal gjelde kvinner? :D

Rema 1000 må selvsagt søke om å få ha åpent etter klokken 8, hvorfor skulle de få innvilget en slik søknad, når de ikke vil ha kunder uansett?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Tåkefyrste said:

Kjempeforslag. Samtidig kan vi gjøre det ulovlig å tjene penger også. Jeg mener, om du ikke skal ut så trenger du heller ikke penger. Vinn-vinn for staten som får alle pengene du ellers hadde fått beholde litt av selv.

Dere må være seriøse, jeg er faktisk seriøs.

Uten penger ville du kanskje hatt problem med å få betalt regninger og kjøpt mat.

Lenke til kommentar
storpolitikeren skrev (6 timer siden):

Det synes jeg er for ekstremt, da må alle som går på skole og på jobb søke. Det blir litt meningsløst.

Ikke noe problem! Bare å tvinge alle til å bo på arbeidsplassen/skolen det. Så kan man jo heller bygge et system av tuneller under byen for de som vil besøke andre steder uten å gå utendørs. Synes forresten at akkurat jeg burde få et unntak fra denne regelen, og da ville jeg endelig kunne føle meg trygg ute, siden ingen andre får lov.

Regner ikke med at du forventer seriøse svar i en tråd som dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...