Mastiff Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 (endret) Jeg har et teknisk rom i kjelleren og tv-stua to etasjer over, og da mener jeg rett over. Så vurderer jeg å kjøpe en Oneplace. Men det står at Oneplaces BT-fjernkontroll bare har en rekkevidde på 6 m, og da er vel det uhindret. Her blir det altså ca. 4 meter (én etasje på 2,4 m pluss avstanden fra sofahøyde til gulvet og fra taket i teknisk rom og ned til racken), men da med to gulv mellom. Er det noen som har noen formening om det vil funke, eller kan jeg bare glemme Oneplace? Det er lite aktuelt å legge opp en parabolkabel fra teknisk rom (der antennekablene kommer inn) til tv-stua. Det hadde vært så mye enklere med en infrarød fjernkontroll, for alt sånt kjører jeg RF-forlengere på, så det funker overalt i huset. Endret 19. november 2019 av Mastiff Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 19. november 2019 Forfatter Del Skrevet 19. november 2019 Er det ikke noen her som har den dekoderen og kan gå inn i naborommet og sjekke hvor langt det funker? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 22. november 2019 Del Skrevet 22. november 2019 Er vel basert på Android TV, og tror det finnes fjernkontroll for Android TV som app også - i tilfelle det ikke skulle fungere. Er vel også et spørsmål om hvor mye grums man ellers har som går på 2,4 GHz (aka søppelbåndet, hvor man finner Bluetooth, wifi, microbølgeovn, babycall osv osv). Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 22. november 2019 Forfatter Del Skrevet 22. november 2019 Takk for svar! Jepp, det er ganske enkelt å bruke mobilen til det. Men å få fruen til å bruke det? Glem det... Hun hater å bruke mobilen til noe sånt. Jeg har iallfall ingen problemer med trådløst N, som vel også går på 2,4 GHz i huset. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 24. november 2019 Del Skrevet 24. november 2019 802.11n kan være både 2,4 og 5 GHz. Med det sagt, jeg vil tippe at dekoderen støtter IR i tillegg til Bluetooth. Men hvis Bluetooth her fungerer, blir det fjerne å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå