Gå til innhold

Prosjektledelse innen programmering


Zurcon

Anbefalte innlegg

Hei,

Til daglig jobber jeg som prosjektleder, og har noen kunder som virkelig går meg på nervene. Typiske ting er "vi etterspurte dette i 2018, og dere sa det var greit" og dette stjeler utrolig mye tid, da jeg må gå gjennom notater, eposter etc. Ofte er det kunder som prøver seg, ikke at de nødvendigvis lyver, men at de tror de har bedt om noe, uten at dette er tatt stilling til.

Et dårlig men OK eksempel. "PDF skal kun lastes ned dersom du er logget inn, dette sa vi også i 2018".

 

Er dette en problemstilling andre har, eller har hatt? Hvordan løser dere dette på best mulig måte, uten at det skal stjele alt min tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda @Benbjo og vi bruker noe lignende hos oss. Problemet er som nevnt, ofte at kundene tror noe er etterspurt, men dette er ikke alltid tilfelle. Det gjelder ofte også små ting, som ikke nødvendigvis alltid dokumenteres i prosjektleder verktøyet, da vi ikke snakker om fullstendige "moduler" men gjerne en mindre funksjonalitet.

Vet ikke om dette er forklarende nok, men om andre har vært i samme situasjon, ville det vært intressant å høre hva dere gjør. Det har også vært en tid før min tid, hvor verktøy som jira ikke har vært særlig mye brukt.

Lenke til kommentar

Jeg liker å ha ting skriftlig nettopp av den grunn, både for å hindre at jeg faktisk glemmer noe, og for å få ned svart på hvitt hva som faktisk er avtalt. Jira fungerer utmerket.

Folk husker feil og ting blir faktisk glemt. Forhold deg til det som er dokumentert og vær fleksibel der det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...