NorMusician04 Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Hei! Fikk nylig tilbake en prøve i samfunnsfag der jeg fikk karakter 5. Fikk 22/25 poeng og 88 % riktig. Jeg ser nå at læreren har regnet feil, så det skal være 23 av 25 og ikke 22 av 25. Dette medfører en endring fra 88 % til 92 %. Kravet for 6 er 94 %, og læreren gir karakterer som 5+ og 5/6. Bør jeg gi tilbake prøven og be han rette opp? Ønsker helst svar i kveld. Er det verdt å få endra til 5/6 i stedet for kun 5? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Det kommer veldig an på læreren. Noen kan bli sure for slik piking og la det påvirke resten av tiden dere er sammen, dessverre. Lenke til kommentar
NorMusician04 Skrevet 18. november 2019 Forfatter Del Skrevet 18. november 2019 Sexylubb1 skrev (29 minutter siden): Det kommer veldig an på læreren. Noen kan bli sure for slik piking og la det påvirke resten av tiden dere er sammen, dessverre. En i klassen har (på en annen prøve) nevnt at læreren har regnet feil, og det stemte. Læreren ble heldigvis ikke sur. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Skal en del til for at en lærer blir sur eller irritert av det etter min erfaring. Lenke til kommentar
Seigmann99 Skrevet 19. november 2019 Del Skrevet 19. november 2019 Jeg vil absolutt anbefale å klage på dette, i og med at det kan være det som vipper deg opp om du står mellom 5 og 6 i terminkarakter. Lenke til kommentar
NorMusician04 Skrevet 19. november 2019 Forfatter Del Skrevet 19. november 2019 Seigmann99 skrev (6 timer siden): Jeg vil absolutt anbefale å klage på dette, i og med at det kan være det som vipper deg opp om du står mellom 5 og 6 i terminkarakter. Læreren var enig med meg, så gikk opp fra 5 til 5+ pga. det ene poenget. Likevel nærmere 6, da Lenke til kommentar
aomt Skrevet 19. november 2019 Del Skrevet 19. november 2019 Bra at det ordna seg! Mener du lærer har gjort feil, er det selvfølgelig verdt å få det rettet opp. Så fremt du går frem på fin og høflig måte, så vil det bli oppfattet likedans også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå