Joachim Seehusen Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Fra testfiasko til batterisuksess Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 (endret) Sitat fra artikkelen: *Fraunhofer ser for seg at de snart kan ha klart et batterisystem som egner seg ypperlig til bruk sammen med fornybare energikilder med ujevn produksjon. Så heller ikke i nyeste versjon er batteriet egnet til bruk i elbiler.* Så vet vi det... ? Noe til suksess (for elbiler). Endret 18. november 2019 av Hanhijnn Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 100 Ah seier ingenting om kapasiteten når spenninga er ukjend. w/kg som mål på energitettleik? De meiner kanskje Wh/kg? Liten w er ikkje ei SI-eining. Stor W (Watt) er effekt, ikkje energi. Wh (eller Wt) er eit mål på energi. 3 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Zebra-batteri basert på salt hadde man da i Think for 10 år siden. De dugde ikke da heller, batteriene tålte ikke vibrasjonene i en bil og gikk istykker etter få år. En annen ulempe er at de må holdes på ca. 300 grader for å virke, så man trenger masse isolasjon + bruke en god del strøm på varme mens bilen står parkert. 1 Lenke til kommentar
Viggo Dahl Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Så det var derfor de dro en aprilspøk med at politiet skulle få thinker med peppernikkel batterier....det gjorde jo spøken ganske morsom.? Lenke til kommentar
frodenerd Skrevet 19. november 2019 Del Skrevet 19. november 2019 Spennende. Liker å høre at Mercedes har jobbet med å få til elbil lenge. VW og den gjengen (Audi, Bentley, Porsche etc) kommer jeg aldri mer til å kjøpe bil fra - etter å ha sett hvor ivrige de har vært for å beholde fossilbiler og hvordan de finansierer fargerik "forskning". På skikkelig Kodak-vis. Eller som Telenor som fortsatte å tviholder på ISDN - og som fortsatt sørger for at priser holdes oppe mens hastigheter holdes nede. 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 19. november 2019 Del Skrevet 19. november 2019 Stasjonær lagring har andre krav en batterier til elbil. Lav pris og mulighet til å skalere opp produksjonen er viktigere enn høy energitetthet og robusthet mot vibrasjoner. Om prisen blir lav nok kan dette batteriet gi energi når solen går ned og det er vindstille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå