funkweb Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Emne sier alt. Aldri vært borti chmod før, hva er det !? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 CHMOD brukes for å fortelle om rettigheter til en fil eller mappe. Fikk denne linken av ??????? en gang, om du er hypp på å lese deg til hva det er : http://www.evolt.org/article/A_quick_and_d...utorial/18/541/ Hvis ikke, kort fortalt, om du kjører et ftp-program må du finne en knapp som heter CHMOD, i ws_ftp ligger den hvis du høyreklikker på en fil eller mappe. Så huker du av for hvilke rettigheter du vil gi filen, 777 betyr at alle kan lese, skrive og utføre handlingen til en fil. Finnes sikkert noen på forumet som kan forklare dette bedre enn meg, men dette er mitt forsøk Lenke til kommentar
xqus Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Og siden dette emnet ligger i PHP forumet, antar jeg at du vil chmode en fil ved hjelp av PHP. <?php chmod("index.php",0777); ?> Endret 27. desember 2003 av xqus Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Alle seriøse ftp programmer med respekt for seg selv har en inngebygd chmod funksjon, vis du bruker et ftp program så prøv og høyreklikk på en fil og se om du ser attributes eller chmod. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Hmm jeg lasted ned både ws_ftp LE og Pro. Ingen av dem har høyreklikk -->chmod. Hmm, er det bare meg eller er jeg blind ? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Hmm jeg lasted ned både ws_ftp LE og Pro.Ingen av dem har høyreklikk -->chmod. Hmm, er det bare meg eller er jeg blind ? Tror du kanskje må være blind ja... lenge siden jeg brukte den men, mener bestemt at den hadde en slik funksjon Lenke til kommentar
moesen Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Hvis du ser her så prøver jeg og forklare.. Skjønner du? Endret 31. desember 2003 av moesen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 moesen viser den brukervenlige gui vinklingen. tallene de andre har snakket om kodes om til følgende: 7 - read, werite og executable 6 - read og write 5 - read og execute 4 - read 3 - write og execute 2 - write 1 - execute 0 - ingenting tallkoden med 3 sifre sier hvem som kan hva, første siffer er for eier av file (owner, vanligvis deg), andre siffer er for "gruppe-eier" til fila (group, sjelden viktig), og siste er for alle andre (typisk folk fra web) Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Hvis du ser her så prøver jeg og forklare.. Skjønner du? Takker dere for hjelp, det trenger jeg hehe. Flott fremvisning der, jeg prøver igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 I SmartFTP kan du høyreklikke filer eller mapper, trykke Properties/CHMOD og legge inn tallverdien.. Eller gjøre det på en enklere måte Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 I SmartFTP kan du høyreklikke filer eller mapper, trykke Properties/CHMOD og legge inn tallverdien.. Eller gjøre det på en enklere måte Ingenting slår SmartFTP Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 PÅ min ws-FTP må jeg først høyreklikke på mappen, så gå ned til operations ---->FTP commands ---->CHMOD DanielP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå