knutie Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 (endret) Løste problemet Burde vært en sletteknapp her Endret 27. desember 2003 av knutie Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Tja , du kan bruke både hub , switch og router. Hub Hub er vel som oftest 10mbits eller 10\100 , men om du feks har en 8 ports hub vil ikke den merke hvem porter som er tatt etc automatisk , det gjør at den er tregere Switch Kan fåes i 10\100\1000 mbits , de oppdager hvem porter som er brukte [ da regner jeg med at du vet at jeg mener der du setter inn tp kabelen ] Slik at det går raskere, det fins også mange andre finesser man kan få på wsitcher , men ikke nødvendig i et liute hjemmnettverk. Router Funker vel helt likt som Switch , bortsett fra at den kan dele internetten automatisk og mange har også innebygd brannmur, som stopper hackere etc Da setter man internet i uplink , og alle pcr som skal kobles opp i andre porter og kjører samma Arbeidsgruppe så er det vel nesten fikset , meget enkelt og sette opp nettverk og internet med router. Men routerne er dog dyrere en switch feks. Forøvrig Trenger du netvverkskabel ( tp kabel ) og 1 nettverkskort i alle pcene. Skal du ha switch , betyr det at en pc må ha 2 nettverkskort. (NIC) 1.NIC ---> Her går internet inn 2.NIC ---> Her går kabel fra pcn igjen og ut til switch Dessuten må du sette opp dns server på det andre , litt vanskeligere om du ikke forstår det så mye på dette. Men egentelig ganske enkelt Dvs. 1 pc må stå på hele tida for at de andre skal få internet. Tror ikke det er mulig og koble internet rett i switch etter internett routeren , med mindre du har linje som er "på" hele tia , som ikke trenger og logges på , da kansje det går. Håper du skjønte litt mere , har jeg skrevet noe feil får dere rette meg , men jeg tror jeg ville gått for router om jeg ikke hadde hatt så mye peiling Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå