Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom ADSL modem

Anbefalte innlegg

Hmm.

Nå lyser dsl lampa på modemet mitt :D , og jeg kan faktisk bruke linja mi fra bluecom. Men montøren kommer ikke før i morgen.

Det har vel ikke noe å si for bluecom at jeg bruker internett litt da. Har koblet opp sånn halvveis selv, så når telefonen ringer så kuttes adsl'n, men det gjør ikke meg noe i dag.

Hva tror dere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm.

Nå lyser dsl lampa på modemet mitt :D , og jeg kan faktisk bruke linja mi fra bluecom. Men montøren kommer ikke før i morgen.

Det har vel ikke noe å si for bluecom at jeg bruker internett litt da. Har koblet opp sånn halvveis selv, så når telefonen ringer så kuttes adsl'n, men det gjør ikke meg noe i dag.

Hva tror dere om dette?

Neida, det er bare og bruke den.

Lenke til kommentar

Ja, er ikke det digg? Åssen linje har du? Jeg brukte den i et par uker før montør kom.. Var ganske ustabilt.. men det er fortsatt ustabilt, men jeg tror det er fordi sentralen min er egentlig ikke ferdig utbygd og DSLam`en er full så ingen flèr i området her kan få adsl nå. :)De Må vente til sentralen blir ferdig utbygd i slutten av januar Da håper jeg det blir mer stabilt her. Kan ikke dra på skolen og komme hjem uten at msn er disconnecta :(

Lenke til kommentar

Har 720/128 linje. Og etter mange tester på itavisen speedometeret, så får jeg ikke mer enn maks 650 kbit/s. Kan det ha sammenheng med at sentralen er nyutbygd, linja ny??? Ellers er linja helt stabil, har ikke hatt noen problemer.

Lenke til kommentar
Ja det mister sync/DSL. Kan du hjelpe? Eller har du hatt samme problem?

Ja, jeg og mange andre.

Du må være 100% sikker på at splitter er korrekt montert samt at du ikke har masse jallaopplegg i huset. Deretter ringer du ISP og ber dem sette linja under overvåkning i endel dager.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bluecom er mine HELTER! :love: Får endelig, etter flere års venting, adsl.

Forventet leveringsdato: 28.03.04, er en liten stund til enda

men jeg kan lett vente på det, med tanke på hvor lenge jeg har ventet allerede,

dagene blir litt lange though :dontgetit:

Lenke til kommentar

lite hint til dem som har 2Mbit linje fra bluecom. en kar på suport fortalte meg. om det er sant er en annen sak. at innen juni skal dem med 2Mbit linje få 4 eller 8 Mbit linje til samme prisen. oppgradering altså. men,,, det vil vel tiden vise. håper det er noe hold i det der.

ALTSÅ: jeg jobber ikke i bluecom. og får ingen provisjon for nye kunder. ville bare si dette så det ikke blir tatt for spam

Lenke til kommentar
hadde vært artig med 4 eller 8 mbit, men må nesten le litt av 8mbit/256kbit :p

eneste jeg savner hos bluecom og alle de andre telenor leietakerne er uthastighet.

Vel, Bluecom skal jo bygge ut endel sentraler i år og der vil man selvsagt få helt andre hastigheter enn når de vidrereselger Jara sine løsninger.

Lenke til kommentar

ok, så hvis man er koblet til en av jara sine sentraler, så er det ikke muligheter for høyere ut hastighet, ever..

sp.mål: hvis jeg kan få adsl fra telenor, er det da garantert jara sin sentral eller kan dette også være deres? (sentralen blir bygget ut 27.02.04) Kom først opp at jeg kunne få hos bluecom, så nå forige uke kunne jeg få hos Telenor også.

Lenke til kommentar
ok, så hvis man er koblet til en av jara sine sentraler, så er det ikke muligheter for høyere ut hastighet, ever..

Joda, når man eventuelt lar ISP selv styre dette eller når de må følge opp konkurrentene.

Dette er jo en beslutning tatt av Jara og ikke noen teknisk begrensning.

Jara/Telenor Networks bygger ut sentralene og jeg tror ikke Online ADSL noensinne med dagens løsning kommer til og bygge ut noe som helst på egenhånd.

Lenke til kommentar
så <u>om</u> bluecom bestemmer seg for å tilby en høyere ut hastighet, så vil dette bli tilgjengelig for alle som kan få bluecom, selv om de er på en av jara sine sentraler?

Det er ingen info om dette noe sted så man må se på det som løse rykter, men uansett er jo Jara sine produkter noe utdatert så jeg ser ikke på det som usannsynlig at de kommer med noe nytt.

Hva og hvor Bluecom kommer til og levere på eget utstyr aner jeg ikke, de er nok ikke særlig taletrengte om dette før de har noe offesielt og melde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...