Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom ADSL modem

Anbefalte innlegg

Til dere som har fått levert linje fra bluecom i det siste; leverer bluecom adsl modem med router nå?? Hørte noe rykter om at de skulle begynne med dette.

Hvilket modem har dere fått?

Får adsl fra bluecom 6.januar :D og vil gjerne ha alt utstyr i orden til linjen er oppe.

:xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som har fått levert linje fra bluecom i det siste; leverer bluecom adsl modem med router nå?? Hørte noe rykter om at de skulle begynne med dette.

Hvilket modem har dere fått?

Får adsl fra bluecom 6.januar :D og vil gjerne ha alt utstyr i orden til linjen er oppe.

:xmas:

Du får i de aller fleste tilfellene et Speedstream-modem, dette kjører ikke som router og de har lenge snakket om og tilby modem med router for de som måtte ønske dette.

I og med du skla tilknyttes en nyutbyggd sentral får du nok et Speedstream.

Lenke til kommentar
Jeg fikk et speedstream modem nå, men får jo ikke tildelt ip...

Samme som skjedde med deg, mosphit?

Lyser DSL-lampa?

Hvis ja så ring BC og be de sjekke oppsettet av sine routere fordi dette er noe som skjer fra tid til annen at de scriptene som setter opp routerne automatisk svikter på nye linjer.

Lenke til kommentar
DSL lampa lyser ja.. enet lampa også.. :ermm:

(og BC support er jo ikke åpent før i morra.. seff.. var ikke åpent i går heller...)

Hvis support begynner med maset om og sjekke alt på din maskin så insister på at 2.linjesupport sjekker dette med oppsettet av routeren og DHCP på deres side.

Lenke til kommentar

Jeg fikk et 'Alcatel Speed Touch' modem... Aldri hatt noen problemer, men nå er jo det over seks måneder siden jeg fikk adsl da. :roll:

Det har ikke noen innebygget router, men jeg kjøpte meg etterhvert en D-Link ( :scared: ) router.

Ting fungerer da i alle fall klokkefint her..

Lenke til kommentar

Fikk mitt speedstream modem i dag. Har prøvd å koble til alt for å sjekke at det funker til montøren kommer på tirsdag :yes:

Det er vel normalt at dsl lampa ikke skal lyse før noen har vært her og koblet til???

Den lyser med en gang jeg skrur på modemet, også slukker den etter en stund.

Og en ting til, det er vel ingen forskjell på de 3 tp kablene som fulgte med modemet og splitteren??

Lenke til kommentar

Jeg måtte kjøpe en router selv. Kjøpte en 3com Office Connect fra komplett og det funker bra. Da jeg skulle koble meg opp første gang lyste dsl lyset koninuerlig meg jeg kom meg ikke på nett. Selv om datoen fra Bluecom for lengs var passert, så hadde ikke Telenor oppdatert sentralen skikkelig. De hadde ikke oversendt parametrene til Bluecom. Montøren hadde gjort sin jobb, men kontorrottene i Telenor hadde ikke gjort sin. Det var ikke noe Bluecom kunne gjøre så jeg måtte bare vente noen dager til de fikk paramentene oversendt.

Ellers så er jeg storfornøyd med Bluecom. Hastigheten er topp og nedtiden er fraværende. Best av alt så er det ingen kvoter :p

Lenke til kommentar
Jeg måtte kjøpe en router selv. Kjøpte en 3com Office Connect fra komplett og det funker bra. Da jeg skulle koble meg opp første gang lyste dsl lyset koninuerlig meg jeg kom meg ikke på nett. Selv om datoen fra Bluecom for lengs var passert, så hadde ikke Telenor oppdatert sentralen skikkelig. De hadde ikke oversendt parametrene til Bluecom. Montøren hadde gjort sin jobb, men kontorrottene i Telenor hadde ikke gjort sin. Det var ikke noe Bluecom kunne gjøre så jeg måtte bare vente noen dager til de fikk paramentene oversendt.

Ellers så er jeg storfornøyd med Bluecom. Hastigheten er topp og nedtiden er fraværende. Best av alt så er det ingen kvoter :p

Hvis jeg ikke surfer for fullt på tirsdag, så vet jeg om en person på kundeservicen til telenor som skal fortelles hva jeg mener. Jeg bestillte tross alt bredbånd i mars 2003! Egentlig spiller ikke noen dager ekstra noen ting, men dette er en prinsippsak, når de har hatt ni mnd på seg, så skal det ikke bli noen forsinkelser. Kan til nød godta at montøren er forsinket fordi det er litt glatt osv, men at telenor glemmer å gjøre det de mest sannsynlig gjør hver eneste dag, det er ikke godt nok.

Er det forresten noen som vet hva det koster ekstra å få montøren til å koble adsl signalet til telefonuttak nr2 i huset? Er vel bare et ledningspar som må kobles om??

Lenke til kommentar

øøøh nå skjer det noe her :ermm:

Innimellom så blinker det i dsl lampa i modemet. Modemet er koblet til telefonkontakten sånn det skal gjøres (i tilfelle noen skulle føle for å koble meg til litt før :love: )

Hva kan dette bety??

Endret av netrom21
Lenke til kommentar

Montøren min kobla modemet i 3. uttaket i huset uten at det kosta no ekstra.

Men ugh jeg har hatt mye problemer med bluecom nå. Mye ustabilt og jeg blir disconnecta hele tida. Etter å ha fått et Speedstream modem sendte de meg nytt fordi de sa at den ikke ville fungere med utstyret i sentralen. Nå sitter jeg her med 2 modem og begge fungerer. I dag har det vært bare dritt nesten. Har kun 1.7 mbit linje igjen og jeg har blitt disconnected kanskje 10 ganger eller mer i dag. Dette har skjedd med en kompis av meg som har Telenor så det må nok være noe problem med sentralen. Men at de sa at det første modemet ikke ville fungere synes jeg er bemerkningsverdig :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...