Spirre Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 det er nok vanishing point, han kræsjer inn i to bulldosere på slutten. det er slutten på orginalen, husker ikke hva viggo mortensen gjør i slutten på nyinnspillinga. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Yes, Vanishing Point var det. Kjente igjen navnet med engang jeg så det. Takk takk. Leeenge siden jeg så den/deler av den så husker ikke så godt lengre. Edit : Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt den med norsk tekst ? Endret 2. august 2007 av AsconaB Lenke til kommentar
Teds Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei! Trenger hjelp til å finne tittelen på en ganske ny film. Filmen omhandler noen yngre gutter som blir rekruttert inn på en nazistisk skole for omskolering til soldater. Her går de gjennom tøffe oppgaver hvor en av dem er for eksempel å svømme fra et hull i isen til et annet. Tror den het noe med Fuhrer's eller noe slikt, men er ikke sikker. Vil gå til innkjøp av denne filmen for den var ganske bra. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Yes, Vanishing Point var det. Kjente igjen navnet med engang jeg så det. Takk takk.Leeenge siden jeg så den/deler av den så husker ikke så godt lengre. Edit : Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt den med norsk tekst ? 9195495[/snapback] Den er litt kul den filmen. Den britiske utgaven har norsk tekst, den koster ikke rart hos Play for eksempel. Lenke til kommentar
VictorMordenheim Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hei! Trenger hjelp til å finne tittelen på en ganske ny film. Filmen omhandler noen yngre gutter som blir rekruttert inn på en nazistisk skole for omskolering til soldater. Her går de gjennom tøffe oppgaver hvor en av dem er for eksempel å svømme fra et hull i isen til et annet. Tror den het noe med Fuhrer's eller noe slikt, men er ikke sikker. Vil gå til innkjøp av denne filmen for den var ganske bra. 9195672[/snapback] Fuhrers elite heter filmen. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hei, lurer på hva denne filmen heter. Husker den kun vagt da jeg var ganske liten når jeg så den og det er mange år siden. Filmen handler om en advokat som skal forsvare noen. Foregår mesteparten i rettssalen samt at advokaten finner diverse bevis. På slutten skjer det noe med advokaten slik at han ikke når frem i tide og en annen kar som aldri har vært advokat før må trå til. Han vinner saken ved at den virkelige advokaten bruker ulike tutesignal (?) med bilen sin slik at han nye advokaten vet hva han skal gjøre. Var en morsom film husker jeg. Dette ble nok veldig rotete, men håper dere skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Regner med at du er ute etter Trial and Error. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jepp takk! 5.4 var jo ikke akkurat imponerende mente å huske at den var ganske morsom jeg. jaja... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har spurt før, men fikk ikke noe svar den gang, så jeg prøver meg igjen ... Jeg tror denne skal være litt vanskelig. Så en gang en helt utrolig grotesk film da jeg var mindre. Alt jeg husker fra den var at den handlet om en invalidisert handikappet kvinne som ikke kunne snakke, men snakket gjennom en talemaskin hun skrev på. Hun hadde en kvinne til å stelle og passe på seg, som hadde en kjæreste. Så vidt jeg husker innledet denne kjæresten et forhold til den handikappete og hadde sex med henne. Den handikappede kvinnen var forøvrig kort av vekst og satt i rullestol. Noen som vet hva denne filmen heter? Dette er er dessverre alt jeg husker fra den, da jeg var rundt 10 da jeg så den, så er ingen ny film. Hadde vært artig å se den igen da den sikkert tar opp et viktig tema. Noen som vet? Lenke til kommentar
Arnt555 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hei. For noen år siden så jeg en veldig vittig komedie. I en scene var det en telefon som ringte, og en hund tok opp telefonrøret og sa "... cornflakes!". Jeg lurte egentlig bare på hva filmen het. Takk for svar :!: Lenke til kommentar
Manx Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Har ikke sett denne selv, men det kan kanskje være: Look Who's Talking Now Var vel i denne dyrene startet å prate også... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Noe jeg bare har sett et lite klipp av: En film med Woody Allen der han skal robbe en bank, men så blir han stående der og ikke vet hva han skal si Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Woody Allen sine filmer går litt i surr hos meg, men det høres ut som Zelig (1983) Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Hei Fint om noen kunne hjelpe meg å identifisere en skrekkfilm som jeg så på DVD rundt juletider i fjor. Husker bare noen "bits and pieces" *Helten i filmen er en mann som har evne til å se og snakke med døde menesker, han har hatt denne evnen siden han var barn. pga. dette ble han tvangsinnlagt på psykatrisk og prøvde senere å begå selvmord og ble sendt til helvete, men ble gjennoplivet. *Helten har en venn som har et kontor i en bowlinghall, der driver de å leser gamle tekster. Senere blir denne vennen drept av en sverm innsekter. *I slutten av filmen er det en slosskamp mellom Engelen Gabriel og Satan. Helten begår på nytt selvmord, men kommer da til Himmelen. Endret 10. august 2007 av Bluesky Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hei Fint om noen kunne hjelpe meg å identifisere en skrekkfilm som jeg så på DVD rundt juletider i fjor. Husker bare noen "bits and pieces" *Helten i filmen er en mann som har evne til å se og snakke med døde menesker, han har hatt denne evnen siden han var barn. pga. dette ble han tvangsinnlagt på psykatrisk og prøvde senere å begå selvmord og ble sendt til helvete, men ble gjennoplivet. *Helten har en venn som har et kontor i en bowlinghall, der driver de å leser gamle tekster. Senere blir denne vennen drept av en sverm innsekter. *I slutten av filmen er det en slosskamp mellom Engelen Gabriel og Satan. Helten begår på nytt selvmord, men kommer da til Himmelen. 9247172[/snapback] Det er Constantine du er ute etter. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Woody Allen sine filmer går litt i surr hos meg, men det høres ut som Zelig (1983) <{POST_SNAPBACK}> Takk for den, det er notert **** Kommer tilbake til et sprørsmål jeg har hatt oppe før; Det var en Spansk (eller muligens Latin-amr.) film som ble sendt på NRK for en 10-15 år siden Det handlet om et eller annet slags omreisende tivoli/sirkus - de hadde noen sånne malte og dekorerte kjøretøyer. Noen har foreslått en film som heter "Bye bye Brazil" fra 1979, men den har jeg sjekket, og det er ikke den. Det er dog noe litt lignende det er snakk om. Men den filmen jeg skal fram til, er mer bisarr og spesiell. Noe mer lignende Jodorowsky eller Fellini i stilen. Er usikker når den kan være fra, men det må være 70 eller (helst tidlig 80 tall) For å kunne gi noen konkrete hint fra handlingen, er jeg avhengig av å beskrive et par scener som kan virke litt sterke. legger derfor det følgende inn som skjult tekst: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor En veldig pen kvinne med mørkt langt hår er mye medvirkende i filmen, som har endel erotiske scener. Tidlig i filmen er det en scene; der hun står i en gapestokk (eller lignende) og blir tatt bakfra.En liten svart mann (neger) med flosshatt spiller en slags sirkusdiriktør, og i en senere scene blir han "ridd" av denne kvinnen, som flere ganger sier "min lille svarte mann" En lyshåret kvinne hadde en av hovedrollene. Denne kvinnen og hun blonde, har en slosskamp i en darmatisk scene i filmen. Endret 15. desember 2007 av groenn Lenke til kommentar
huf Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Lurer på ein film her. Huskar ikkje mykje, men det er mest sannsynleg ein norsk eller svensk film som vart produsert mellom 1985-1995. Er ikkje umuleg at den var basert på ei bok. Det eg hugsar er at det har mykje med slåsting å gjere. Trur ikkje det er vikingar, men det er mange sverdkampar. Hovudpersonen er ein gut som har ein far som er i "krigen". Faren dør i kamp og blir frakta heim seilande på eit flott langskip inn ein fjord. Hugsar også at det er ein spesiell lyd som blir laga av eit horn når dei kjem inn fjorden. Skal prøve å kome på meir. Nokon som har peiling? EDIT Det handlar om eit spesielt sverd. På slutten så kastar han sverdet utfor ei bratt klippe! Endret 12. august 2007 av huf Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Sigurd Dragedreper ville jeg tro. Lenke til kommentar
huf Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Glimrande! Sigurd Drakedreper var korrekt! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Måten hun moren sier sigurd drakedreper på er litt morsom "Sigrorod Dragbegdergabar" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå