CrowaX Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Hei, jeg leter etter en norsk film som "handler om" en gruppe med folk som reiser med fly til syden (eller noe lignede sted). Hele filmen skal ta plass kun på flyet og filmen skal være regissert av en kar som heter Pjotrick (vet ikke hvordan det skrives da). Jeg har aldri sett filmen, men fant nettopp ut at regissøren er gift med søskenbarne mitt. Så denne filmen bare må jeg få sett! Ringer det noen bjeller til noen? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Vi så en film på skolen, men fikk ikke med meg navnet. Det var en film om Tyske, franske og skotske soldater i skyttergravene i første verdenskrig. Det var julaften og så bestemte de seg for våpenhvile og så synger de og spiller sekkepipe sammen. Det var også noe om en tysk operasanger som het Sprink og den danske kjæresten hans Anna Sørensen. Noen som veit? Filmen var dødskjedelig, så jeg sovna litt noen steder Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det er nok snak om filmen Joyeux Noël fra 2005. Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Så en film på tv for noen år siden, og husker veldig lite av hva som skjer. Det var noe med at folk kunne se hva andre hadde gjort tidligere, gjennom deres øyne. Dette ble gjort ved hjelp av en slags hjelm. Tror en voldtekt er viktig i filmen, og de får sett den slik gjerningsmannen så det... (det var kanskje slik at gjerningsmannen hadde en slags hjelm med kamera på, husker ikke) Lenke til kommentar
Captain Charisma Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Så en film på tv for noen år siden, og husker veldig lite av hva som skjer. Det var noe med at folk kunne se hva andre hadde gjort tidligere, gjennom deres øyne. Dette ble gjort ved hjelp av en slags hjelm. Tror en voldtekt er viktig i filmen, og de får sett den slik gjerningsmannen så det... (det var kanskje slik at gjerningsmannen hadde en slags hjelm med kamera på, husker ikke) 8881069[/snapback] Strange Days Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Kom til å tenke på en film nå nettop. Husker bare noe vagt. Mot slutten av filmen gjemmer de seg (tror det er et par, har måtte shave hodene sine), på en gård, og husker det er et enormt tre utenfor. Så er det noen soldater, kommer for å ta de, husker ikke hvorfor men. Også er det noe med et helikopter helt på slutten ved denne gården. Sikkert ikke så veldig lett å forstå hva jeg er ute etter men. Edit: Leter også etter en litt eldre fransk film, som ble vist på nrk for en tid tilbake. Er om en famili som bor på landsbygden. Faren jobber på en stor fabrikk. En dag går han bare ikke på jobben, men drar ut og reiser uten å si noe til familien (om jeg husker riktig). Han drar blant annet ned til venezia, og treffer noen han kjenner det. Endret 17. juni 2007 av manamind Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 6-8 stk fra FBI el CIA blir utplassert på ei øy. Er trainees, er training mission de skal ut på. Når de kommer ut dit dør de 1 etter 1 og de blir alltid varslet på forhånd før noen dør med forskjellige hint. klokker, nummer på ryggen etc... any1? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det er nok snak om filmen Joyeux Noël fra 2005. 8880665[/snapback] Ja, det var riktig, men æsjameg for en kjedelig film også den fæle skrikinga som skal kalles opera i den filmen Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) En film som jeg tror er i samme stil som No Man's Land. Filmen er også satt til Bosnia and Herzegovina slik som No Man's Land, tror jeg. Filmen er vist et samarbeid mellom de ulike partene i konflikten i ettertid. Handler om en sprø krigsherre som drar hele kompaniet ut i ødemarka for å ta kenkken på en liten bagatell. mer vet jeg ikke. Har bare hørt om filmen. Vil gjerne se den. Endret 19. juni 2007 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
sindro1986 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Så en film for 10-12 år siden på tv som handlet om en familie som våknet og oppdaget at alle vinduer/døråpninger var dekket med betong fra utsiden. De prøvde desperat og komme seg ut og hele tiden oppdaget de et symbol som lignet litt på et opel-emblem. Fikk ikke sett slutten på filmen, og dette irriterer meg den dag i dag. Noen som vet hva den heter? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Så en film for ganske lenge siden (på "Du velger filmen", hvis noen husker det ) som handlet om en som satt i rullestol etter Vietnam-krigen, det er egentlig alt jeg husker. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Born on the Fourth of July? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Born on the Fourth of July? 8945669[/snapback] Aye! Takker. Lenke til kommentar
treant Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Heisann! Det er en serie som gikk på tv2 for en ganske god stund siden, den handlet om en gjeng ungdom som hadde noe til felles, de er romvesner i menneskeform. Husker ikke hva den het, menne handlingen foregår i roswell, ingen bombe kanskje - menne husker ikke navnet:P Endret 28. juni 2007 av vjhn90 Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Serien heter faktisk Roswell ^^ Lenke til kommentar
Moff Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 husker bare to tvillinger gamle damer i en fransk film som var onde med svart hår Lenke til kommentar
Zithor Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hei. Bladde gjennom en side i går med masse småklipp der denne dukket opp: http://z0r.de/?id=472 Om noen greier å gjøre noe ut av den, er det klippet fra en film? I det tilfellet, hvilken? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Det er Hellboy. Edit: Imdb link... Endret 30. juni 2007 av Manx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå