Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hva en film som jeg så da jeg var liten het..

Eneste jeg husker er at det var en mann i en bil (Lurer på om ikke det var i en varebil eller en lastebil) som kjørte inn i en tank med noe som sikkert var syre..

Og når han gikk ut av bilen smeltet han på en måte, slik at ansiktet rant nedover og ørene hang nesten ned i bakken...

Så sto han bare og sa "Help me"

Høres ut som Robocop. Etterpå blir han potetmos, bokstavelig talt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snipp*

8712232[/snapback]

mhm, tidlig i filmen vises det også at noen menn og en hund er ute i skogen. De finner restene av et dyr som har blitt skutt. Dyret er ille tilredt, kunne virke som noen har spist på det.

Jegerne kommer til etter hvert og sier at dette dyret ble skutt for kort tid siden, og de forstår ikke hvordan dyret endte slik, når de som fant det kjefter for måten de trodde dyret ble etterlatt på.

8712238[/snapback]

Kom endelig på hvor jeg hadde sett en av skuespillerene nå.

Eric Lutes fra "Caroline in the city."

Filmen du leter etter burde være : Legion of fire : Killer Ants!

8733288[/snapback]

Leste litt og det kunne minne om filmen, så jeg prøver :) takk

Lenke til kommentar

3 asiatiske + 1 amerikask film jeg gjerne skulle hatt identifisert:

(1) Edit: Filmen heter: Dangan ranna

En japansk film om tre personer som løper etter hverandre. En mislykket dopa rockeartisk, et Yakuza medlem og en annen uheldig stakkar jeg ikke husker nøyaktig hva var. Ender med at en hel bråte med folk dreper hverandre i en gunfight i et hus.

(2)

Kinesisk mener jeg. Handler om to rike personer som ønsker seg evig ungdom. De går til en vakker dame som tilbereder aborterte menneskefostre i lekre retter til kundene sine. De som spiser disse fosterene blir velsignet med evig ungdom.

(3)

En fyr våkner opp fyllesjuk og med blank hukommelse fra den foregående natten. Han er full av blod og har et våpen mener jeg. Han prøver som en besatt å huske hva han har gjort. I Flashbacks husker han litt etter litt hva som har hendt. Det ender med at han husker alt han gjorde og finner ut at hotellet er beleiret av mengder med politi og spesialstyrker. Han tar på seg en gassmaske hvorpå han ser jævler i syne, skyter flere spesialstyrker og tar seg ut mot hotellåpningen. Her holder han en moralsk tale som lamslår alle politifolkene.

(4)

Amerikasnk film om en liten jente som mister sin mor etter en overdose. Hun og faren drar til sin bestmors hus på landet. Huset er tomt og faren tar derretter en overdose og overlater den lille piken til seg selv. Hun drømmer seg bort i sin egen fantasiverden og tar det ikke så fryktelig tungt at hun nettopp har miste begge sine foreldre. Jentungen møter deretter en tilbakestående mann og hans søster i nobohuset. Farens lik sitter å råtner i en stol store deler av filmen til naboen kremerer han. Filmen minte meg av enellerannen grunn om Alice in Wonderland.

Gullstjerne til den som klarer alle på en gang! :)

Tenkte jeg skulle presentere de i denne tråden som noen av de sprøeste/rare filmene jeg har sett. ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=355920

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Prøver igjen....

Jeg så en film på tv3 for noen år siden...

Det handlet om et udyr som ble skapt.

Mer husker jeg ikke tongue.gif

Men tror at den het Udyret på norsk, men vet noen hva den engelske tittelen er smile.gif?

Lenke til kommentar
(3)

En fyr våkner opp fyllesjuk og med blank hukommelse fra den foregående natten. Han er full av blod og har et våpen mener jeg. Han prøver som en besatt å huske hva han har gjort. I Flashbacks husker han litt etter litt hva som har hendt. Det ender med at han husker alt han gjorde og finner ut at hotellet er beleiret av mengder med politi og spesialstyrker. Han tar på seg en gassmaske hvorpå han ser jævler i syne, skyter flere spesialstyrker og tar seg ut mot hotellåpningen. Her holder han en moralsk tale som lamslår alle politifolkene.

Monday, forøvrig samme mann som står bak den første filmen du lurte på, Dangan ranna, som har lagd Monday også: Hiroyuki Tanaka.
Lenke til kommentar
(2)

Kinesisk mener jeg. Handler om to rike personer som ønsker seg evig ungdom. De går til en vakker dame som tilbereder aborterte menneskefostre i lekre retter til kundene sine. De som spiser disse fosterene blir velsignet med evig ungdom.

Fruit Chan sitt segment i Three... Extremes (2004), en film med 3 skrekkfilmer fra 3 orientalske regissører. Den ble også gitt ut som helaftensfilm med mye lengre spilletid senere: Dumplings (2004).

(2)

(4)

Amerikasnk film om en liten jente som mister sin mor etter en overdose. Hun og faren drar til sin bestmors hus på landet. Huset er tomt og faren tar derretter en overdose og overlater den lille piken til seg selv. Hun drømmer seg bort i sin egen fantasiverden og tar det ikke så fryktelig tungt at hun nettopp har miste begge sine foreldre. Jentungen møter deretter en tilbakestående mann og hans søster i nobohuset. Farens lik sitter å råtner i en stol store deler av filmen til naboen kremerer han. Filmen minte meg av enellerannen grunn om Alice in Wonderland.

Tideland (2005)

Lenke til kommentar

Husker jeg leste om en film som var forbudt i Norge en lang stund, inntil nå nylig. Den handler om en forskningsgruppe som blir tatt av kannibaler. Den gangen filmen kom ut ble det mye oppstyr for spesialeffektene var så bra at mange trudde det ikke bare var skuespill :p Uansett, hsuker ikke hva denna filmen heter. Noen som veit?

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar

Ja ingen tvil om at Ferox har blitt banned og klippet så mange ganger at vi nesten bare må gjette fordi det ikke en gang er blitt holdt rede på. Men Ruggero Deodato måtte i retten for å bevise at det bare var effekter i Holocaust. Og ble ikke bedre da han hadde problemer med å få kontakt med alle skuespillerne. Hun dama som sitter spiddet på en påle var fullstendig umulig å få tak i, så de prøvde å vise effekten ved å la noen sitte på en påle med et sykkelsete i enden, mens de balanserte resten av pålen i munnen. Ingen fikk det til like godt som hun dama i filmen vist nok, men retten ble tydeligvis overbevist.

Lenke til kommentar

alt jeg har å gå etter er at jeg har hørt samplen i to forskjelige låter. en i en

Wolfbrigade låt som heter Outlaw Vagabond

og en i en Agalloch låt som jeg ikke husker navnet på

de sier:

-Hvem er du?

-jeg er døden

-kommer du for å hent...(så hører jeg ikke mer av hva de sier)?

er muligens svenskt

Lenke til kommentar
alt jeg har å gå etter er at jeg har hørt samplen i to forskjelige låter. en i en

de sier:

-Hvem er du?

-jeg er døden

er muligens svenskt

8793653[/snapback]

"Det sjunde inseglet" fra 1957?

http://www.imdb.com/title/tt0050976/

Lenke til kommentar

de sier:

-Hvem er du?

-jeg er døden

er muligens svenskt

8793653[/snapback]

Det er vel Max von Sydow og Bengt Ekerot i Ingmar Bergmans Det sjunde inseglet.

Lenke til kommentar

Husker jeg så litt av en film på vei i fly en gang. Det vra en gammel mann som var innelåst i en borg eller en festning. Han var i en anske mørk og blaut celle. Det var en lekasje som gjorde at det dryppte vann fra et sted i fra taket. Den gamle mannen satt å telte disse dråpene. Som tidsfordriv tok mannen hånda frem og tilbake i mellom hver dråpe. for hvert år som gikk ble lekasjen større og hastigheten på dråpene increaste =P

... HVertfall . tilsutt går dråpene så raskt at det er kun en konstant renning av vann. men selvom det er det klarer han "fordi han har øvd seg til det" og ta hånda gjennom uten å være nær vannet. tilslutt klarer han å gå gjennom atomer, en ny fange kommer til fengselet, han gamle duden rømmer tror jeg

så sovna jeg

filmen er litt 16 hundre tallet eller 15 hundrwe tallet prega. litt de tre musketerer, med hester og kjerrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...