Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Hoi! Har 2 filmer/utfordringer:

 

Film 1: Denne har jeg ikke sett selv, men fikk høre var en nokså bra film. Er visstnok en grøsser. Handler om et ektepar/2 samboere e.l. som har kjøpt eller leid et hus, kort sagt, nyinflytta. Etter hvert begynner huset å "fortelle" en historie om noen tidligere beboere der mannen hadde drept kona si i et badekar. Det begynte visstnok i det små med f.eks. en lampe som hadde flyttet seg ellerno, og utviklet seg da etterhvert. Sånn jeg oppfatta det var filmen litt i samme "stil" som The Shining. Filmen sluttet visstnok med at ekteparet/samboerne rømte, eller solgte huset videre. Siste scene var et typisk vendepunkt der de som overtok huset etter de igjen var de folka som huset hadde "fortalt om".

 

Litt uryddig forklart kanskje, men håper noen har noen svar. Er nok en litt eldre film, typisk 80-talls-film ellerno.

 

--------------------

 

Film 2: Denne har jeg sett selv, og handler om en oppfinner som har laget en maskin for å reise til et parallelt univers, der alt er motsatt av "her". På et eller annet vis bestemmer to av vennene til denne oppfinneren seg for å teste maskinen og reise til "Univers 2". I starten virker det som et veldig bra univers, blant annet fordi person 1 finner ut at aviser (Han tar en fra en automat på fortauet) er gratis. Etterhvert har han visstnok også kone, hus osv. og alt er "perfekt". Men så snur ting, blant annet fordi han legger merke til en slags form for lottotrekning i byen, der personen som blir trekt ut (direkte på TV) blir jaget av resten av byen, som har som formål å drepe han. Tror også det var en utdeling av balltrær for å gjøre jobben i forkant. Hele jakten blir kringkastet på TV som et vanlig show, med helikoptere som følger personen live osv.

Deretter (eller kanskje det var før) møter de to personene oppfinneren, som trenger hjelp til å få maskinen sin ut av et bygg som skal rives. Han løper inn i panikk for å redde maskinen idet bygget skal rives, og blir følgelig sprengt i lufta med resten av bygningen.

 

Filmen slutter med noe ala at person 1 kritiserer samfunnet i univers 2, og blir trekt ut i "lotteriet", men på et eller annet vis blir han enten benådet, eller sendt i eksil til en slags hytteleir/arbeidsleir ute i skogen, eller i "ødemarka". (eventuelt blir person 1 drept, og det er person 2 som blir sendt i eksil). Her slutter filmen med at han møter den parallelle utgaven av oppfinneren, som er "helt idiot" (det motsatte av oppfinneren). Person 1/2 sier noe ala "jeg kjente en som deg engang", før filmen slutter. Med andre ord ikke en helt typisk "happy ending".

 

Denne er trolig mer av den nye typen, men antakelig ikke en av "toppfilmene", mer en 3'erfilm kanskje.

 

 

Håper på mange kreative svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen jeg lurer på hva heter er om en gutt som må/skal på internatskole/barnehjem av noe slag. Tror filmen er basert på en sann historie. Gutten blir på skolen/hjemmet banka opp av de andre guttene (Tror det bare er gutter der), og han har det ikke noe greit.

Beklager, men mer husker jeg ikke. Håper noen tenker "Ah!" og kan skrive inn tittelen her. ^^

Lenke til kommentar
Filmen jeg lurer på hva heter er om en gutt som må/skal på internatskole/barnehjem av noe slag. Tror filmen er basert på en sann historie. Gutten blir på skolen/hjemmet banka opp av de andre guttene (Tror det bare er gutter der), og han har det ikke noe greit.

Beklager, men mer husker jeg ikke. Håper noen tenker "Ah!" og kan skrive inn tittelen her. ^^

8182524[/snapback]

Kan det være Ondskapen

Lenke til kommentar

Prøver igjen:

 

Hei! Jeg lånte en laptop her en dag, og fant en "film", hvis ikke det var et tv-show fra usa eller noe sånt da. Den var veldig bra, og de analyserte videoklipp og bilder fra world trade center og pentagon. Der var det mye interessant, og det var en lang flm. tror den varte i 2 timer og 30-40 min. Kunne minne litt om 60 minutes på måten den ble presentert. Forskjellige folk som ble intervjuet og fortalte om det de visste/trudde osv. Den filmen jeg så hette "Münich", men det var nok feil. Tror den var lastet ned fra kazaa eller noe sånt. Men det stod Munich i bildet før det hele begynte da....?!?! jeg vet ikke, har søkt en del etter den i imdb, men finner ikke utav hva den heter. hvis det kan hjelpe, så var den filen jeg kikket på i litt dårlig kvalitet med fransk tekst og 4:3 format :-)

Lenke til kommentar

Hei dere..

Skulle gjerne ha funnet ut hva en film heter for noe jeg..

Er mange en vennina av meg som alltid går rundt å snakket om denne Grøsser-filmen..

Men hun husker ikke hva den heter for noe..

 

 

Hendelse:

Det handeler om en familie som er på jakt etter ett nytt hus.

I det huset dem kjøpte. Så skjedde det er stort drap for noen år siden..

Mann'en som bor sammen med sin kone, og hans ste-barn, begyner å høre ting.

Og hver natt klokken 3:15 så viser skjer det noe i huset!

Jentungen, begyner å ser ei liten jente i klesskapet sitt. men hun skjønner ikke at,

den lille jente, ble drept i drapet for noen år siden..

 

Noen som ser hvem film jeg skal fram til?

 

 

Det er en Thriller/Grøsser.

Familen som flyttet inn i huset består av:

Mannen, Kona, To Gutter og ei Jente... og bikja, som alltid bjeffer, utenfor båt-huset dems..

 

 

 

 

Vivalamorten

Lenke til kommentar
Hei dere..

Skulle gjerne ha funnet ut hva en film heter for noe jeg..

Er mange en vennina av meg som alltid går rundt å snakket om denne Grøsser-filmen..

Men hun husker ikke hva den heter for noe..

 

 

Hendelse:

Det handeler om en familie som er på jakt etter ett nytt hus.

I det huset dem kjøpte. Så skjedde det er stort drap for noen år siden..

Mann'en som bor sammen med sin kone, og hans ste-barn, begyner å høre ting.

Og hver natt klokken 3:15 så viser skjer det noe i huset!

Jentungen, begyner å ser ei liten jente i klesskapet sitt. men hun skjønner ikke at,

den lille jente, ble drept i drapet for noen år siden..

 

Noen som ser hvem film jeg skal fram til?

 

 

Det er en Thriller/Grøsser.

Familen som flyttet inn i huset består av:

Mannen, Kona, To Gutter og ei Jente... og bikja, som alltid bjeffer, utenfor båt-huset dems..

 

 

 

 

Vivalamorten

8184148[/snapback]

 

The Amityville Horror? originalen fra 1979 og remaken er fra 2005.

Endret av Captain Charisma
Lenke til kommentar

Har lyst til å finne denne filmen.

 

Det jeg husker:

En svart (tror moren var amerikaner-indianer) familie bor på en gård.

De er rike (etter hva jeg kan huske), og datteren blir forelsket i en hvit mann. Foreldrene stoler på mannen, og mannen gifter seg med jenta, og når de stikker ifra hjembyen tar han jenta til fange. Her stopper det for meg, men jeg mener å huske at han gjorde henne til slave, og at han prøvde å voldta hu på slutten, men at en eller annen skjøt han.

Lenke til kommentar
Nr. 1 hørtes ut som The Amityville Horror. Uten at jeg skal si meg for sikker, siden jeg ikke har sett filmen. Det fins også en remake av filmen som kom ut i 2005.

8181932[/snapback]

 

Høres ganske fornuftig ut. Skal prøve å få tak i den og se. Takk for svar. :)

 

Film 2: Denne har jeg sett selv, og handler om en oppfinner som har laget en maskin for å reise til et parallelt univers, der alt er motsatt av "her". På et eller annet vis bestemmer to av vennene til denne oppfinneren seg for å teste maskinen og reise til "Univers 2". I starten virker det som et veldig bra univers, blant annet fordi person 1 finner ut at aviser (Han tar en fra en automat på fortauet) er gratis. Etterhvert har han visstnok også kone, hus osv. og alt er "perfekt". Men så snur ting, blant annet fordi han legger merke til en slags form for lottotrekning i byen, der personen som blir trekt ut (direkte på TV) blir jaget av resten av byen, som har som formål å drepe han. Tror også det var en utdeling av balltrær for å gjøre jobben i forkant. Hele jakten blir kringkastet på TV som et vanlig show, med helikoptere som følger personen live osv.

Deretter (eller kanskje det var før) møter de to personene oppfinneren, som trenger hjelp til å få maskinen sin ut av et bygg som skal rives. Han løper inn i panikk for å redde maskinen idet bygget skal rives, og blir følgelig sprengt i lufta med resten av bygningen.

 

Filmen slutter med noe ala at person 1 kritiserer samfunnet i univers 2, og blir trekt ut i "lotteriet", men på et eller annet vis blir han enten benådet, eller sendt i eksil til en slags hytteleir/arbeidsleir ute i skogen, eller i "ødemarka". (eventuelt blir person 1 drept, og det er person 2 som blir sendt i eksil). Her slutter filmen med at han møter den parallelle utgaven av oppfinneren, som er "helt idiot" (det motsatte av oppfinneren). Person 1/2 sier noe ala "jeg kjente en som deg engang", før filmen slutter. Med andre ord ikke en helt typisk "happy ending".

 

Denne er trolig mer av den nye typen, men antakelig ikke en av "toppfilmene", mer en 3'erfilm kanskje.

8176183[/snapback]

 

Har fortsatt denne igjen, noen som vet/vil svare? :)

Lenke til kommentar

Trenger hjelp til en film jeg så sist påske, den gikk på TV2 og var matine film eller hva det var....

Den handler om En gutt som er jøde, og han spiller basket.

Han spiller for basketlaget på skolen og dem er ikke så veldig ''proffe''.

En dag så kommer det en mann som er god i basket, og så spør laget om han

vil trene dem opp.. Mannen tror jeg bodde i bil vis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...