Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

har noen sett den der filmen om han der gutten som bi kidnappa som baby åsså går d mange år åsså ring han på ei dør å ska klipp plæn demmes så syns ho dama i dt huset at d e noe kjent me han gutten så tar ho masse bilda a han åsså finn ho t slutt ut at d e sønn, han som bei kidnappa før mange år sia. så tilkall ho politie åsså t slutt får di t bake sønn som da va  kidnappa. osv osv

8121158[/snapback]

 

Var det msn eller sms du hadde fått det på? :nei:

 

Jeg har et eller annet i bakhodet, men jeg heller mer mot en tv-serie enn en film hvor jeg har dette fra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det msn eller sms du hadde fått det på?  :nei:

 

Jeg har et eller annet i bakhodet, men jeg heller mer mot en tv-serie enn en film hvor jeg har dette fra...

8122153[/snapback]

Haha, det var nok msn.. :p

 

Hun sier det var en film, så jeg får gå ut ifra det.. Kan godt hende det er en serie, men hun mener det var en film.

Lenke til kommentar
Det var nok en film. Er ikke så lenge siden den gikk på tv heller. Men jeg kan ikke huske hva den heter desverre...

8122688[/snapback]

Jajaja. :D Det kan nok stemme, hun mener hun så den 31. Januar eller 1. februar.

Kom igjen gutter og jenter, denne kan vi klare.

Lenke til kommentar
Jepp, jeg har peiling. Søstra mi fikk den på vhs når hun var liten. :wee: Den heter "Panda's adventures". Den norske tittelen er Panda på eventyr. :) Er forresten en veldig koselig og trist film.

Det jeg husker er at det er en panda som blir født inn i en vanlig brunbjørnfamilie. Altså er han annerledes, og blir da også mobbet. Men han skal bli konge, men for å klare det så må han klatre opp fossen. Det greier han ikke, så han drar sin vei for å bli sterkere. På den reisen mener jeg å huske at han ender opp på et sirkus og blir venn med noen av dyrene der.

8114779[/snapback]

 

 

ÅJA! Takk!! :innocent:

Endret av zl33p
Lenke til kommentar

Nå er ikke dette en film, men en serie som gikk på midt i smørøyet i sin tid.

 

Handlet om en jente som kom fra en annen planet, selvsagt var det en som var på jakt etter henne. Hun hadde en slik en fin tiara som hun kunne gjøre forskjellige ting med. Hvis hodet mitt er med meg, het hun Alana. Hun ble funnet på en søppelfylling (elns), og havnet hos en helt vanlig familie som drev en dagligvarebutikk.

 

Så prøver jeg meg på en som jeg har postet tidligere, men som ikke ble løst. Der er informasjonen jeg har en god del mer sparsom.

 

Det er da en type lastebil, som er bygd / ombygd til reneste festningen. På hver side kan man svinge ut en anretning som har en eller annen form for skyteting montert. Samtidig er det ikke noe ordentlig vindu i fronten, man må se gjennom en eller annen innretning. Et bildet jeg har i hodet er, denne bilden da, omgitt av flammer (ikke særlig originalt men).

 

Ikke mye å gå etter, men denne bilen blir jo key her. Hadde vært morsomt om jeg hadde funnet denne.

 

Dropseske til løseren!

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Nå er ikke dette en film, men en serie som gikk på midt i smørøyet i sin tid.

 

Handlet om en jente som kom fra en annen planet, selvsagt var det en som var på jakt etter henne. Hun hadde en slik en fin tiara som hun kunne gjøre forskjellige ting med. Hvis hodet mitt er med meg, het hun Alana. Hun ble funnet på en søppelfylling (elns), og havnet hos en helt vanlig familie som drev en dagligvarebutikk.

8142128[/snapback]

MEG OGSÅ! Hva var det slags serie? Har lurt på det i årevis. Har sendt et par mails til NRK, og nå når du fikk meg til å tenke på det sendte jeg en til :p

Får se om jeg får fatt i liste over hvilke serier som ble sendt der.

 

I tillegg husker jeg noe (var det samme?) der en fyr var i koma, og drømte om seg og de to vennene sine (han ene var i rullestol?). De var i en annen verden, husker en episode der de møtte noen bøller på rulleskøyter som var hekta på sukker eller hva det enn var.

 

Og en annen (tror jeg) der de vha. strømledninger som skapte dimensional rifts eller hva f. dro til en annen dimensjon der de brukte noen magnet-stein ting til å fly rundt i romskipaktige greier.

 

Er så lenge siden, og så vel egentlig ikke fast på midt i smørøyet. Men har liksom bilder av et par ting brent inn i hodet, hadde vært kjekt å finne ut hva det var once and for all ;)

Lenke til kommentar
Nå er ikke dette en film, men en serie som gikk på midt i smørøyet i sin tid.

 

Handlet om en jente som kom fra en annen planet, selvsagt var det en som var på jakt etter henne. Hun hadde en slik en fin tiara som hun kunne gjøre forskjellige ting med. Hvis hodet mitt er med meg, het hun Alana. Hun ble funnet på en søppelfylling (elns), og havnet hos en helt vanlig familie som drev en dagligvarebutikk.

 

Så prøver jeg meg på en som jeg har postet tidligere, men som ikke ble løst. Der er informasjonen jeg har en god del mer sparsom.

 

Det er da en type lastebil, som er bygd / ombygd til reneste festningen. På hver side kan man svinge ut en anretning som har en eller annen form for skyteting montert. Samtidig er det ikke noe ordentlig vindu i fronten, man må se gjennom en eller annen innretning. Et bildet jeg har i hodet er, denne bilden da, omgitt av flammer (ikke særlig originalt men).

 

Ikke mye å gå etter, men denne bilen blir jo key her. Hadde vært morsomt om jeg hadde funnet denne.

 

Dropseske til løseren!

8142128[/snapback]

Kanskje det er denne serien?

Lenke til kommentar
Nå er ikke dette en film, men en serie som gikk på midt i smørøyet i sin tid.

 

Handlet om en jente som kom fra en annen planet, selvsagt var det en som var på jakt etter henne. Hun hadde en slik en fin tiara som hun kunne gjøre forskjellige ting med. Hvis hodet mitt er med meg, het hun Alana. Hun ble funnet på en søppelfylling (elns), og havnet hos en helt vanlig familie som drev en dagligvarebutikk.

8142128[/snapback]

The girl from tommorow?
Lenke til kommentar

Leter etter en western-film med en fyr som er medlem for en bande, så drar han til en by hvor han kan få være "fri" og leve godt og fri seg for sine synder så han kommer til himmelen.

I denne byen finner man Billy the Kid, Wild Bill Hicock (staving?) og andre legender.

Så kommer banden til han fyren til byen og angriper og så er det masse heftig slossing mellom banden og legendene, eller noe sånt.

 

Var ikke helt med da den gikk på NRK.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nå er ikke dette en film, men en serie som gikk på midt i smørøyet i sin tid.

 

Handlet om en jente som kom fra en annen planet, selvsagt var det en som var på jakt etter henne. Hun hadde en slik en fin tiara som hun kunne gjøre forskjellige ting med. Hvis hodet mitt er med meg, het hun Alana. Hun ble funnet på en søppelfylling (elns), og havnet hos en helt vanlig familie som drev en dagligvarebutikk.

 

Så prøver jeg meg på en som jeg har postet tidligere, men som ikke ble løst. Der er informasjonen jeg har en god del mer sparsom.

 

Det er da en type lastebil, som er bygd / ombygd til reneste festningen. På hver side kan man svinge ut en anretning som har en eller annen form for skyteting montert. Samtidig er det ikke noe ordentlig vindu i fronten, man må se gjennom en eller annen innretning. Et bildet jeg har i hodet er, denne bilden da, omgitt av flammer (ikke særlig originalt men).

 

Ikke mye å gå etter, men denne bilen blir jo key her. Hadde vært morsomt om jeg hadde funnet denne.

 

Dropseske til løseren!

8142128[/snapback]

Kanskje det er denne serien?

8143469[/snapback]

Det var det ja, takker. Ser den kommer på dvd i september.

 

One to go.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Hei!

 

NRK viste for sikkert 15 år siden en helaftens animert spillefilm om indianere. Det handlet om ei jente som trosset foreldrene og gikk ned til elva for å leke. Der datt hun i bekken, og føyk utfor en stor foss. Hun traff etter hvert flere dyr og en indianergutt hun ble venner med, men det var også flere "onde" dyr hun møtte på den store reisen hun ble med på.

 

Jeg husker at jeg så på denne filmen flere ganger med stor fascinasjon da jeg var yngre siden vi hadde tatt den opp på VHS.

 

Problemet mitt nå, er bare at jeg ikke husker navnet på filmen, og heller ikke greier å spore opp hvilken film dette er. Håper noen kan bistå meg!

 

// eskhyo

Lenke til kommentar
Film om 2 løver som dreper jernbanearbeidere i afrika. en fyr blir leid inn for å stoppe disse løvene. Noen som vet hva filmen het?

8142131[/snapback]

Kan det være The Ghost and the Darkness / Savannens Hersker?

8142178[/snapback]

 

Jepp det var den! Hadde det på tunga at Val Kilmer var med i den, men fikk for meg at det var Sean connery i stedet. Det gjorde det selfølgelig litt vanskelig å finne den på Imdb. Takk for hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med denne filmen?Husker jeg såg den på TV Norge for et par år siden.En amerikansk film,og vil anta at den ble spillt inn sent 80-eller tidlig 90-tall,men kan hende jeg tar feil.

 

Filmen handlet altså om en gutt i 10-15 års alderen som drev og passet på en panda,eller en gorilla i et bur,og han fikk ett nært og vennskaplig forhold til den.

Dette er dessverre allt jeg husker. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...