Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg husker jeg så en film for et par år siden på tv, den handlet om Amerikanske skoler som konkurrerte så og si om hvem som hadde det beste korpset på skolen deres. Noen som vet om slike filmer? Jeg husker jeg likte den svært mye, men kan ikke huske hva den het.

 

Stomp the Yard er en slik film, bare den handler da om breakdancing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En film som gikk på tv temmelig sent for litt siden.

 

Så ikke hele, men det viste seg at en gjeng ungdommer hadde fått tak i et romvesen. Dette romvesenet tror jeg de hadde tenkt til å selge mens en jente ville beholde han og passe på han. Husker en scene der guttene stormer inn døra og romvesenet står med en telefon og gutta sier: "Oh no! He's calling the mothership!" Og pjokken begynte å løpe rundt og rope "Wee"!

 

Hysterisk morsom en sen kveld, skulle gjerne visst navnet. Forresten så avslutter filmen med at han blir hentet av en ufo og de finner ut at et gevær egentlig er et redskap for å forstå hverandres språk.

 

 

 

Høres kanskje litt sykt ut, men! :p

6755554[/snapback]

 

 

Prøver igjen. bump

Endret av shizz kebab
Lenke til kommentar

Ja hei!

 

Nå har jeg helt glemt hva en veldig god film heter!

 

Det handler om ei jente som jobber med foreldrene sine på et sirkus. Men så blir mora sjuk, og hu havner inn i en drømmeverden. Den er engelsk, og jeg husker godt en scene med mange klokker der en versjon av "why do birds suddenly appear" er. Den kunne fått meg til å sovne (en god ting) nårsomhelst :)

 

På forhånd takk. Tror den er lagd i 2005

Lenke til kommentar

Satt her en dag og plutselig kom jeg på en sånn film jeg hadde sett, men husker absolutt ikke hva tittelen var! :hmm:

Det handlet og en katt og en hund som var venner. Katten var oransje og hunden var en mops, som het poski eller noe..? Irriterer meg sånn når jeg ikke husker tittel på filmer! :hrm:

 

Om jeg ikke husker helt feil, så satt katten seg i en sånn korg og fløt nedover en elv og kom bort, og hunden skulle prøve å finne ham.

Om noen vet hvilken film jeg snakker om, så please tell me!

Irriterer meg grønn her :nei:

Lenke til kommentar

Mora mi fortalt meg nylig om en film hu så på TV for noen år siden.

Dette var en tysk film, som omhandlet to ungdommer som kledde seg i helt hvite drakter, for så å drepe, og utføre syke voldshandlinger mot hyttefolk.

På ett eller flere tidspunkt i filmen stilte hovedpersjonene direkte spørsmål til seeren av filmen om hvorvidt de skulle fortsette drepingen, og volden.

Mamma mente det det var sanssyneig at jeg ville like denne filmen, men hun husker ikke filmens titel.

Ringer det en bjelle hos noen?

Lenke til kommentar
Mora mi fortalt meg nylig om en film hu så på TV for noen år siden.

Dette var en tysk film, som omhandlet to ungdommer som kledde seg i helt hvite drakter, for så å drepe, og utføre syke voldshandlinger mot hyttefolk.

På ett eller flere tidspunkt i filmen stilte hovedpersjonene direkte spørsmål til seeren av filmen om hvorvidt de skulle fortsette drepingen, og volden.

Mamma mente det det var sanssyneig at jeg ville like denne filmen, men hun husker ikke filmens titel.

Ringer det en bjelle hos noen?

7800490[/snapback]

 

 

"Funny games" ? av Michael Haneke fra Østerrike?

Lenke til kommentar
Satt her en dag og plutselig kom jeg på en sånn film jeg hadde sett, men husker absolutt ikke hva tittelen var! :hmm:

Det handlet og en katt og en hund som var venner. Katten var oransje og hunden var en mops, som het poski eller noe..? Irriterer meg sånn når jeg ikke husker tittel på filmer! :hrm: 

 

Om jeg ikke husker helt feil, så satt katten seg i en sånn korg og fløt nedover en elv og kom bort, og hunden skulle prøve å finne ham.

Om noen vet hvilken film jeg snakker om, så please tell me!

Irriterer meg grønn her :nei:

7799746[/snapback]

Kan det være The Fox and the Hound (To Gode Venner)?

Lenke til kommentar
Satt her en dag og plutselig kom jeg på en sånn film jeg hadde sett, men husker absolutt ikke hva tittelen var! :hmm:

Det handlet og en katt og en hund som var venner. Katten var oransje og hunden var en mops, som het poski eller noe..? Irriterer meg sånn når jeg ikke husker tittel på filmer! :hrm:  

 

Om jeg ikke husker helt feil, så satt katten seg i en sånn korg og fløt nedover en elv og kom bort, og hunden skulle prøve å finne ham.

Om noen vet hvilken film jeg snakker om, så please tell me!

Irriterer meg grønn her :nei:

7799746[/snapback]

Kan det være The Fox and the Hound (To Gode Venner)?

7800768[/snapback]

 

 

 

Nei, det var ikke den. Glemte å si at det ikke er tegnefilm, men "skikkelig" ;)

Lenke til kommentar
Jeg husker jeg så en film for et par år siden på tv, den handlet om Amerikanske skoler som konkurrerte så og si om hvem som hadde det beste korpset på skolen deres. Noen som vet om slike filmer? Jeg husker jeg likte den svært mye, men kan ikke huske hva den het.

 

Stomp the Yard er en slik film, bare den handler da om breakdancing.

7765905[/snapback]

 

 

Prøver lykken igjen :innocent:

Lenke til kommentar
Satt her en dag og plutselig kom jeg på en sånn film jeg hadde sett, men husker absolutt ikke hva tittelen var! :hmm:

Det handlet og en katt og en hund som var venner. Katten var oransje og hunden var en mops, som het poski eller noe..? Irriterer meg sånn når jeg ikke husker tittel på filmer! :hrm:  

 

Om jeg ikke husker helt feil, så satt katten seg i en sånn korg og fløt nedover en elv og kom bort, og hunden skulle prøve å finne ham.

Om noen vet hvilken film jeg snakker om, så please tell me!

Irriterer meg grønn her :nei:

7799746[/snapback]

 

 

 

Sikkert ett skudd i blinde, men har du sjekket her?

 

 

Edit: Mest sannsynlig feil, da katten ikke er oransje heller...

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Jeg husker jeg så en film for et par år siden på tv, den handlet om Amerikanske skoler som konkurrerte så og si om hvem som hadde det beste korpset på skolen deres. Noen som vet om slike filmer? Jeg husker jeg likte den svært mye, men kan ikke huske hva den het.

 

Stomp the Yard er en slik film, bare den handler da om breakdancing.

7765905[/snapback]

Prøver lykken igjen :innocent:

7803305[/snapback]

Drumline er en slik film

Lenke til kommentar

I dag ble jeg enormt skuffa... Jeg så en film som jeg trodde var den riktige filmen, men jeg tok feil. Det var nerme, men feil film.

 

 

Filmen jeg er på utkikk etter, er ganske lik videodrome i at den handler om en TV vert eller noe, som vil ta over verden.. et eller annet.

På et kutt i filmen sier hoved bad guyen:

 

"Ok people, we got a lot of work to do. We have a symphony to compose."

 

Det er en slags skrekk, action film greie, hvor en kar bruker tv til å skape tortur å kaos ... noe i den duren.

 

Jeg vet filmen er fra ca. 90 tallet. En ganske mørk film.. Jeg ble fascinert av den når jeg så klipp av den, men fikk meg aldri til å finne ut navnet på den.

Den har sirkulert på de vanlige kanalene noen ganger, etter klokka 22:00.

 

Jeg trodde filmen var videodrome, som jeg så i dag. Jeg tok feil.

Om noen har noen anelse, vennligst skrik ut.

 

 

:love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...