Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

For en stund siden når vi hadde mtv så jeg litt på en tegneserie som gikk der. Det handlet om en kjendis som bodde i et stort hus også hadde han en butler. Det var også andre kjendiser der. Hvis jeg ikke husker helt feil hadde han også en liten hund.

Noen som har en idé om hva det kan være?

Lenke til kommentar

Denne klarer sikkert hvertfall noen oppklare, håper jeg:

En film basert rundt en katts vandring rundtom og det den opplever. Mente å huske den het rett og slett "The Cat", men ser ikke ut som jeg får opp riktig film på det.

Tror den må være fra ca slutten av 80 tallet(muligens tidligere)

Lenke til kommentar
Denne klarer sikkert hvertfall noen oppklare, håper jeg:

En film basert rundt en katts vandring rundtom og det den opplever. Mente å huske den het rett og slett "The Cat", men ser ikke ut som jeg får opp riktig film på det.

Tror den må være fra ca slutten av 80 tallet(muligens tidligere)

Stephen Kings 'Cat's Eye (1985)'? 3 forskjellige historier. Den ene om James Woods som skal slutte å røyke og får et firma til å hjelpe han, men de bruker litt vell drastiske metoder. Og en annen om et lite troll som prøver å drepe folk ved å holde for nesen og munnen deres mens de sover :p

Lenke til kommentar

To filmer jeg lurer lurte litt på:

Den ene var en film/dokumentar om to menn på fjelltur(vinter-muligens mount everest) basert på en ekte historie. De klatret og var sammenbundet med tau da han ene mistet grepet og falt, men fremdeles hang i tauet og kuttet det så at kameraten hans skulle overleve. Han falt ned i en hule mens han andre reiste ned igjen og trodde at kameraten hans var omkommet. På mirakuløst finner han som falt veien tilbake med store skader og smerter og vi får se jakten hans på vann og ferden ned som tok ham dage/ukevis.

Denne så jeg på canal+ for ett år +- tilbake, fransk eller franskinspirert, mellomting av komedie og drama, mener det var engelsk tale. Gikk for seg for flere århundre siden(usikker på periodenavnet) ei x-prinsesse som ville finne prinsen av familen som ble innsatt etter familien hennes. Hun og venninnen kledde seg ut som menn for å innynde seg hos han, familiedisputt der han ville fått henne fenglset hadde han visst hvem hun var. ..Hun avslører hun er kvinne, tilslutt tror jeg de fikk hverandre. Spesiell filming, mesteparten av handlingen går ut omhandler at de på slottet ikke skal få greie på hennes identitet og faktumet at hun er kvinne.

Lenke til kommentar

Jeg mååå ha hjelp !!

Leter etter en film jeg har hatt tidligere, her snakker vi i 1992-1994

Da gikk denne filmen på tv1000 el en av de andre film kanalene, tror ikke de het canal+ da.

Det jeg husker fra filmen er dette.

Tipper filmen skal omhandle 60-70 tallet.

Den handler om en lyshåret gutt, litt sånn nerdete md damene.

Han er forelsket i en blondine.

En dag flytter det en tøff type inn i nabohuset, som kjører motorsykkel.

Her snakker vi sånn skinjakke typen.

Selvfølgelig blir den nye tøffe typen, kompis md nabo nerden.

Tøffingen faller for den beste dama på skolen, og dette er venninen til den blondina som nerden er forelsket i.

Noe som fører til at disse blir par.

Husker ikke veldig mye mer.

Bare noen ting som henger igjen.

F.eks at nerden får napp hos blondina, og da de ligger i senga så slår blondina hodet i kanten på senga igjen og igjen......

Så kommer vel en av foreldrene hjem el no, slik at nerden må hoppe ut vinduet og videre ned på plenen.

Håper noen andre har sett denne filmen, det er viktig for meg å få tak i den igjen.

Jeg var sikker på at den het noe md Then i kissed ya el no sånn. men dette virker ikke riktig.

Har nå hvert på søk etter filmen i 7 år :(

mvh op

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...