Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja, det jeg egentlig lurer på er om noen der ute vet om et par koselige julefilmer som kan hjelpe til med litt stemning i den triste, snøfrie juletida. Jeg er passelig lei av Grinchen som går hver jul... synes vel ikke dette er den beste julefilmen..

 

Derimot så jeg en film som gikk på tv nå i helga, på tv 2 hvis jeg ikke tar feil. Var ganske trøtt. Uansett, jeg så bare slutten, men syntes denne var nokså søt.

Fikk altså bare med emg slutten, og ikke handlinga. Men det var en kar som het Bobby (Hubbs) som er en alv, men født i en helt vanlig familie. Mulig han var adoptert. Faren er han som spiller sjefen i Las Vegas som går på TV3.

Julenissen kræsja sleden midt i Central Park, og Central Park Rangers (meget mulig et annet navn, men det slutta i hvertfall på Rangers) begynner å jage dem. Det som skjedde var at motoren på sleden klikka. Tidligere kunne sleden gå på julestemning, men etterhvert som det ble mindre og mindre julestemning i verden, så måtte han investere i en lite fungerende motor... Til slutt begynner dattera i familien å synge julesanger foran en mengde med folk, og da funker sleden etterhvert.

 

Dette skulle være nok med opplysninger til denne filmen. Beklager alt rotet, men jeg bare skreiv ned alt jeg huska.

 

Hadde vært fint om dere kunne hjelpe =)

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Elf ja, med Will Ferrell som spiller Buddy (ikke Bobby).

EDIT: og det var ikke datteren, men dama til Buddy

 

Lurer på en film jeg også, har ikke så mye info, men jeg prøver likevel:

Den handler om en golfspiller som, til å begynne med, ikke er god, men som slår dritlangt. Mener å huske noe med en krokodille som forårsaker et dødsfall eller no sånt, men er ikke helt sikker. Grunnen til at duden begynte å spille golf hadde noe med huset til bestemora hans å gjøre, mener å huske at hun ikke hadde råd til å betale leien elns.

 

Noen som husker en slik film? Så den når jeg var sånn 6 år gammel, så husker ikke noen av skuespillerne, bortsett fra at hovedpersonen hadde svart, kort hår :p

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Er en film som jeg så med noen en gang og jeg husker ikke hva den heter! Det handlet om en tenåring som fant en klokke som kunne sette tiden i "HyperTid" Altså at når han "aktiverer" går tiden i skikkelig Slow-Motion unntatt han...

Noen som vet om hva filmen heter? Jeg har ikke muligheten til å spørre han jeg å med... Ikke spør hvorfor.

Endret av Almadora
Lenke til kommentar

Husker jeg så en film da jeg var liten.. Det var for lenge siden.. Tror den hadde 15 års grense..

 

Det var to (tre?) karer som rømte fra et fengsel i Canada.. Jeg tror de rømte med en pistol..

 

De fant et hus de måtte hjemme seg i, men politiet fant fotavtrykket til han ene, og der stod det ""et eller annet"-prison" på hælen.. Osv..

 

Noen som vet hva den heter?

 

Edit: Leifur..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Kan jo være We're No Angels med Robert De Niro, Sean Penn og Demi Moore.

 

Tre menn som rømmer fra fengsel, en har pistol. Men de rømmer vel fra et amerikansk fengsel og skal inn i canada hvis jeg ikke husker feil. Men du hadde vel kanskje husket om de "lekte" prester for å slippe unna...

7506604[/snapback]

Jeg tror ikke det var en komedie.. Hmm.. :hmm:

7506770[/snapback]

 

Jeg vet akuratt hvilken film du er ute etter. Kommer bare ikke på navnet i farten :hmm:

Lenke til kommentar

Heisann, jeg har et spørsmål jeg virkelig håper noen kan svare på.

 

Når jeg var liten, sånn 6-7 år gammel, det var sånn ca i 1993, da gikk det en tegnefilm i jule-tider. Det eneste jeg husker av den er at den handler om et lite tog som skal kjøre et eller annet sted, og så setter toget seg fast oppe på et fjell på grunn av et snø-ras, ringer det en bjelle hos noen? Noen som husker hva denne filmen het?

Lenke til kommentar
Heisann, jeg har et spørsmål jeg virkelig håper noen kan svare på.

 

Når jeg var liten, sånn 6-7 år gammel, det var sånn ca i 1993, da gikk det en tegnefilm i jule-tider. Det eneste jeg husker av den er at den handler om et lite tog som skal kjøre et eller annet sted, og så setter toget seg fast oppe på et fjell på grunn av et snø-ras, ringer det en bjelle hos noen? Noen som husker hva denne filmen het?

7509184[/snapback]

Kan det ha vært en kortfilm? I så fall kan det være en episode fra Thomas the Tank Engine & Friends, nærmere bestemt "Thomas and Percy's Mountain Adventure ". Den kom i 1994, og handler om Thomas-toget og vennene hans som drar opp på fjellet i en snøstorm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...