Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser etter den norske versjonen/remake/orginal av Heroes of Telemark, husker jeg så en svart hvitt film med norsk tale for lenge siden og trudde lenge det var 'Heroes of Telemark'. Men når jeg fikk se Heroes of Telemark var det ikke den filmen jeg tenkte på.

 

så noen som vet tittelen på filmen om aksjonen på vemork, og om den ermulig å få tak i.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
En familien ankommer en by som befinner seg i ørkenen. Har merker de at menneskene oppfører seg en merkelig, nesten hypnotisert og at merkelige ting finner sted. På slutten forsøker familien å rømme fra et menneske, evnt annen livsform man aldri ser, bare hører "pusten" på.

 

Virker dette kjent for noen? Vil tro den stammer fra 90- tallet. En tittel hadde vært strålende...

7211455[/snapback]

 

Noen?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en julefilm.

Den handler om en kar som ønsker å dra på ferie enn å komme hjem til jul.

Han andre er en kar som har ranet et elektromarked eller no. Ved en tilfeldighet så kjører han nesten på han andre, som i det øyeblikket går rundt med en nissekostyme. ( ikke spør meg hvorfor ) husker ikke.

Det er ihvertfall det jeg husker.

Noen som veit hvilken film jeg snakker om?

 

mvh Vegard Melsom

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en krigsfilm som ble sendt på NRK2 da de sendte en krigsfilm hver mandag. Jeg tror filmen begynner i en millitærleir i USA der en av rekruttene blir mobbet. Han blir blant annet holdt fast i sengen ved at to soldater drar i dynen på hver sin side, mens noen andre slår han. Til slutt ender det opp med at han går ut av sovesalen om natten og finner våpenet sitt. En av de andre rekruttene oppdager det, og legger merke til at han har ladd våpenet. En av offiseren på leiren kommer og ber han legge fra seg våpenet. Det ender opp med at han skyter offiseren og rekrutten. Alt dette skjer i et mørkt rom, og det er ingen musikk, bare stemmer. Jeg tror denne scenen er ganske kjent. Jeg har blant annet hørt en parodi av den på Radio Resepsjonen som går på P3. Videre i filmen blir de andre rekruttene sendt til Vietnam. Noe mer husker jeg ikke. Jeg fikk bare sett deler av filmen, og vil gjerne se hele sammenhengene!

 

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en krigsfilm som ble sendt på NRK2 da de sendte en krigsfilm hver mandag. Jeg tror filmen begynner i en millitærleir i USA der en av rekruttene blir mobbet. Han blir blant annet holdt fast i sengen ved at to soldater drar i dynen på hver sin side, mens noen andre slår han. Til slutt ender det opp med at han går ut av sovesalen om natten og finner våpenet sitt. En av de andre rekruttene oppdager det, og legger merke til at han har ladd våpenet. En av offiseren på leiren kommer og ber han legge fra seg våpenet. Det ender opp med at han skyter offiseren og rekrutten. Alt dette skjer i et mørkt rom, og det er ingen musikk, bare stemmer. Jeg tror denne scenen er ganske kjent. Jeg har blant annet hørt en parodi av den på Radio Resepsjonen som går på P3. Videre i filmen blir de andre rekruttene sendt til Vietnam. Noe mer husker jeg ikke. Jeg fikk bare sett deler av filmen, og vil gjerne se hele sammenhengene!

 

Håper noen kan hjelpe meg!

7442142[/snapback]

Kubrick's "Full Metal Jacket"

EDIT: Senest... av alle!

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Hei.

Lurer på en film som jeg ikke turte se ferdig når jeg var litt yngre. (Den var dritskummel!!)

Den handler om en fyr som finner en oppskrift på udødelighet. Forfaren (bestefar.. oldefar..) fant en måte å gjenopplive døde mennesker på. Så han setter i gang og tester på masse lik i noen graver i et bygg. Til slutt kom det fram at bestefaren var gjenopplivet tror jeg og at han var helt lik.

Den heter noe slikt som:

"The Deresturect" dette er bare ordlyden som jeg husker det, lenge siden husker ikke mer.

 

Noen som vet? Hadde vært digg å se den på nytt!

 

 

 

Edit:

Når jeg skrev ned navnet falt det meg logisk inn at det kunne være

"The Resurrected" - "Den gjenopplivede" ca på norsk. Søkte på imdb:

http://www.imdb.com/title/tt0105242/

og der var den. Tror jeg.

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Hei.

Lurer på en film som jeg ikke turte se ferdig når jeg var litt yngre. (Den var dritskummel!!)

Den handler om en fyr som finner en oppskrift på udødelighet. Forfaren (bestefar.. oldefar..) fant en måte å gjenopplive døde mennesker på. Så han setter i gang og tester på masse lik i noen graver i et bygg. Til slutt kom det fram at bestefaren var gjenopplivet tror jeg og at han var helt lik.

Den heter noe slikt som:

"The Deresturect" dette er bare ordlyden som jeg husker det, lenge siden husker ikke mer.

 

Noen som vet? Hadde vært digg å se den på nytt!

 

 

 

Edit:

Når jeg skrev ned navnet falt det meg logisk inn at det kunne være

"The Resurrected" - "Den gjenopplivede" ca på norsk. Søkte på imdb:

http://www.imdb.com/title/tt0105242/

og der var den. Tror jeg.

7443705[/snapback]

 

Btw: The Resurrected 38,- NOK

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en julefilm.

Den handler om en kar som ønsker å dra på ferie enn å komme hjem til jul.

Han andre er en kar som har ranet et elektromarked eller no. Ved en tilfeldighet så kjører han nesten på han andre, som i det øyeblikket går rundt med en nissekostyme. ( ikke spør meg hvorfor ) husker ikke.

Det er ihvertfall det jeg husker.

Noen som veit hvilken film jeg snakker om?

 

mvh Vegard Melsom

7416814[/snapback]

 

Jeg troooor jeg husker den, men kommer ikke på noen tittel..

Hva mer handler den om..hva mer skjer..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...