Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

En familien ankommer en by som befinner seg i ørkenen. Har merker de at menneskene oppfører seg en merkelig, nesten hypnotisert og at merkelige ting finner sted. På slutten forsøker familien å rømme fra et menneske, evnt annen livsform man aldri ser, bare hører "pusten" på.

 

Virker dette kjent for noen? Vil tro den stammer fra 90- tallet. En tittel hadde vært strålende...

7211455[/snapback]

 

Da venter vi fortsatt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå kom jeg på en film som jeg kunne tenkt meg å se om igjen, tror jeg i alle fall.

 

den er noen år gammel, for det er sikkert 10 år sia jeg så den.

 

setting: tipper 70, kanskje 80 tallet. hot rods var in og filmen handler om to unge gutter som lever, kjører og skrur en rå hot rod. tror kanskje de var brødre.

 

det lille jeg husker er at denne spesielle hot rodden de to holdt på med hadde en spesiel performance part, enten en kompressor eller lystgass ellno, i alle fall så kunne de slå det av og på mens de kjøre og da gikk bilen extremt mye raskere. faktisk så raskt at han ene fyren kræsjer og skader seg så hardt at han andre, som egentlig ikke får lov å kjøre bilen tar over, fikser bilen, får litt extra hjelp av noen folk og får den i gang igjen, og knuser noen bad guys i en road race ellnosånt.

 

jeg har sett dere utføre underverker med langt mindre info enn dette, så jeg er optimistisk.

 

kan ikke bidra med skuellspillere eller noe spesielle detaljer utover de tjeg har forklart. lykke til.

7171125[/snapback]

*bump* :innocent:

7225559[/snapback]

 

Har sett den, men husker ikke tittelen. Det var ikke en god film tror jeg. Den ble nok laget på slutten av 70-tallet når 50/60-talls nostalgien rundt hot rods og lokale gjenger var på høyden. Det er litt Grease over den.

Lenke til kommentar
Husket at jeg brukte å se på en film som handlet om hunder som sloss mot bjørner eller noe sånt når jeg var yngre. Hoved personen (hunden) het Silver, og det var en tegnefilm.

Noen som har en anelse om hva filmen heter og hvor den kan bli kjøpt/lastet ned? :p

7287318[/snapback]

 

Serien heter Silverfang, jeg har hele serien på VHS. :love:

Lenke til kommentar
Husket at jeg brukte å se på en film som handlet om hunder som sloss mot bjørner eller noe sånt når jeg var yngre. Hoved personen (hunden) het Silver, og det var en tegnefilm.

Noen som har en anelse om hva filmen heter og hvor den kan bli kjøpt/lastet ned? :p

7287318[/snapback]

 

Serien heter Silverfang, jeg har hele serien på VHS. :love:

7287499[/snapback]

Takk! Den skal skaffes ASAP :love:

Lenke til kommentar
setting: tipper 70, kanskje 80 tallet. hot rods var in og filmen handler om to unge gutter som lever, kjører og skrur en rå hot rod. tror kanskje de var brødre.

 

det lille jeg husker er at denne spesielle hot rodden de to holdt på med hadde en spesiel performance part, enten en kompressor eller lystgass ellno, i alle fall så kunne de slå det av og på mens de kjøre og da gikk bilen extremt mye raskere. faktisk så raskt at han ene fyren kræsjer og skader seg så hardt at han andre, som egentlig ikke får lov å kjøre bilen tar over, fikser bilen, får litt extra hjelp av noen folk og får den i gang igjen, og knuser noen bad guys i en road race ellnosånt.

*bump* :innocent:

Det er ikke tilfeldigvis denne? - http://www.imdb.com/title/tt0079307/

 

Søkte bare på Hot Rod jeg :)

Lenke til kommentar
Finnes det en rollefigur i en eller annen film som heter "Seb McCaine"?

På IMDb.com kan du søke etter characters, men fant ingen (Prøvde også variasjoner av navnet).

7094233[/snapback]

 

Joda, trodde det var Little House On The Prairie men imdb er ikke helt enig. Jeg husker Seb.

7287437[/snapback]

 

James Arness spilte en karakter i TV-serien "How the West Was Won" som het Zeb Macahan. Serien heter "Familien Macahan" på norsk tror jeg.

Endret av hightow
Lenke til kommentar
Leter etter navnet på en norsk film fra 70-tallet elns. som handler om en jente og en gutt som prøver hasj og rømmer til køben...

7201687[/snapback]

 

Himmel og helvete, med Lillebjørn Nilsen

7287415[/snapback]

 

Når du først er inne på Wam og Vennerød, sjekk ut "Lasse & Geir"

7287478[/snapback]

Øyvind Vennerød er ikke samme Vemmelig som i Kvalm&Vemmelig, han heter Petter Vennerød.

Lenke til kommentar

Dette er en film om en liten gutt som elsker rock. Moren liker ikke rock i det hele tatt og i begynnelsen får han ikke høre på det i det hele tatt. Søsteren flytter ut og han får sin første rocke skive. Så langt jeg så hadde han blitt en journalist for et rockeblad. Og han fikk følge et band på turnee.

 

Filmen er fra 85-95 tror jeg.

 

Noe som kan mimres noe liknende?

Lenke til kommentar
Dette er en film om en liten gutt som elsker rock. Moren liker ikke rock i det hele tatt og i begynnelsen får han ikke høre på det i det hele tatt. Søsteren flytter ut og han får sin første rocke skive. Så langt jeg så hadde han blitt en journalist for et rockeblad. Og han fikk følge et band på turnee.

 

Filmen er fra 85-95 tror jeg.

 

Noe som kan mimres noe liknende?

7326554[/snapback]

 

Too easy: Almost Famous

Lenke til kommentar

En film jeg så på skolen en gang for lenge siden... Den handlet om noe apartheid-greier i Sør-Afrika, den var antageligvis fra 80- eller 90-tallet en gang, den var sikkert amerikanskprodusert med noen kjente skuespillere... men mer enn det vet jeg i grunn ikke.

 

Husker ikke om jeg synes denne var særlig bra eller noen ting, irriterer meg bare at jeg ikke husker hva den het. :p

 

 

Og forresten, en til, denne er vel ganske lett: hva heter den med han afrikanske buskmannen igjen? Den med colaflaska og det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...