Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En familien ankommer en by som befinner seg i ørkenen. Har merker de at menneskene oppfører seg en merkelig, nesten hypnotisert og at merkelige ting finner sted. På slutten forsøker familien å rømme fra et menneske, evnt annen livsform man aldri ser, bare hører "pusten" på.

 

Virker dette kjent for noen? Vil tro den stammer fra 90- tallet. En tittel hadde vært strålende...

Lenke til kommentar
Lurte litt på tittelelen på en film jeg hadde sett for lenge lenge siden...

 

Det var snakk om en mann, (som jeg tror egentlig skulle ha vært død) (som jeg igjen tror var ute etter hevn), som kjørte en utroooolig fet bil. Tror den lignet litt på en lamburgini eller noe. Det som var så genialt var at mannen ikke kunne dø, og denne bilen hadde en spesiell del i seg som gjorde at hver gang den ble totalvraket, så kom den "til live" igjen, så god som ny.

 

 

Det er det eneste jeg husker av filmen, så kan noen hjelpe med tittel?

 

 

 

Filmen du leter etter er 'The Wraith' med Charlie Sheen, mener han kjører en Dodge Interceptor i filmen.

 

 

Jaaaa! Det var nok den :) Tusen hjertelig takk :D

Endret av Metecra
Lenke til kommentar

Jeg lurer på tittelen på en dokumentarfilm der en mann reiser rundt i India og for det meste bare filmer alt sånn det er. Mener det har vært litt styr rundt dokumentaren da den kom. Myndighetene i India likte visst ikke alt som var med, da det for det meste var fattigdom som ble filmet.

Endret av Jør2
Lenke til kommentar

Hei Jeg lurer på hva en film heter. Det handler om 2 kidnappere som tar en baby fra et stort hus. Å den ungen finner på mye sprell mens kidnapperne leter etter den babyen. Jeg husker en scene der den ene kidnapperen gjemmer babyen under jakka fordi en politimann kommer å prater med dem også finner babyen en lighter å leker med den. Det er en komedie. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Vet hvilken film du snakker om. Trodde jeg hadde stemt på den på IMDb, men fant den ikke på listen min, og kan ikke huske tittelen heller.

 

Tidlig 90-talls film. Er en scene hvor babyen kravler rundt på et byggområde for en skyskraper. Og de 2 kidnapper idiotene blir såklart utsatt for litt fall og annen slapstick humor.

Lenke til kommentar
Hei Jeg lurer på hva en film heter. Det handler om 2 kidnappere som tar en baby fra et stort hus. Å den ungen finner på mye sprell mens kidnapperne leter etter den babyen. Jeg husker en scene der den ene kidnapperen gjemmer babyen under jakka fordi en politimann kommer å prater med dem også finner babyen en lighter å leker med den. Det er en komedie. Takk for svar.

7223920[/snapback]

Baby's Day Out

Lenke til kommentar
nå kom jeg på en film som jeg kunne tenkt meg å se om igjen, tror jeg i alle fall.

 

den er noen år gammel, for det er sikkert 10 år sia jeg så den.

 

setting: tipper 70, kanskje 80 tallet. hot rods var in og filmen handler om to unge gutter som lever, kjører og skrur en rå hot rod. tror kanskje de var brødre.

 

det lille jeg husker er at denne spesielle hot rodden de to holdt på med hadde en spesiel performance part, enten en kompressor eller lystgass ellno, i alle fall så kunne de slå det av og på mens de kjøre og da gikk bilen extremt mye raskere. faktisk så raskt at han ene fyren kræsjer og skader seg så hardt at han andre, som egentlig ikke får lov å kjøre bilen tar over, fikser bilen, får litt extra hjelp av noen folk og får den i gang igjen, og knuser noen bad guys i en road race ellnosånt.

 

jeg har sett dere utføre underverker med langt mindre info enn dette, så jeg er optimistisk.

 

kan ikke bidra med skuellspillere eller noe spesielle detaljer utover de tjeg har forklart. lykke til.

7171125[/snapback]

*bump* :innocent:

Lenke til kommentar
Hei Jeg lurer på hva en film heter. Det handler om 2 kidnappere som tar en baby fra et stort hus. Å den ungen finner på mye sprell mens kidnapperne leter etter den babyen. Jeg husker en scene der den ene kidnapperen gjemmer babyen under jakka fordi en politimann kommer å prater med dem også finner babyen en lighter å leker med den. Det er en komedie. Takk for svar.

7223920[/snapback]

Baby's Day Out

7225009[/snapback]

Tusen Takk :D

Lenke til kommentar

Filmen jeg leter etter handler om at en type finner ut at vi ikke er alene på jorda, fordi det finnes mange usynlige romvesener her. Han greier å skaffe noen briller som kan se disse romvesene. Any ideas? tror filmen het noe med "They're here!" ellerno.

 

"They live" var det. :cool:

Endret av ctv
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg leter etter en film, jeg aldri fikk sett ferdig når den gikk på tv for mange år siden. Den var ikke spesielt god, men ettersom jeg aldri så slutten har jeg i det siste (rettere sagt siden lørdag da jeg kom på den ufullendte visningen) blitt mer og mer irritert siden jeg ikke husker hva den het.

 

Det eneste jeg husker var at mye av handlingen foregikk på et museum og i noen kloakkaktige ganger under museumet. Her var det en eller annen person/skapning som gikk rundt å drepte folk. Denne skikkelsen fjernet en viss del av hjernen på alle han drepte fordi den visstnok produserte et eller annet stoff (jeg tror det var hemoglobin, men det lages vel ikke i hjernen?). Kan noen hjelpe?

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Kan være The Relic. Men det er snart 10 år siden jeg så den, så jeg er langt fra sikker.

 

Edit: Leste litt mer om handlingen fra anmeldelsene på IMDb og det høres ganske riktig ut.

7237446[/snapback]

Tusen Takk. Det hørtes ut som riktig film. Uansett hvor dårlig denne er så er jeg nødt til å kjøpe den :( Nå har jeg gått i 8 år uten å vite hva slags skapning det var som stod bak alt :!:

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
For noen år tilbake gikk det en britisk serie på NRK2, den gikk på ymse ukedager kl 19.00 minns jeg. Serien handlet om at det var en stor vei som skulle legges tvert igjennom en liten by, eller noe. Ellers husker jeg bare bruddstykker:

-Oppe i fjellet bodde det noen folk med griseneser.

-Serien tok for seg flere familier, blant annet en familie som var helt besatt av frosker. Tar jeg ikke feil bodde det en fyr hos denne familien, denne fyren kunne tenke seg å bli brannmann.

 

Jeg husker ikke stort da jeg var relativt ung da serien gikk, men jeg husker at jeg synes serien var hysterisk morsom.

Noen som vet navnet på denne serien? Jeg ville satt stor pris på det da jeg kunne tenke meg å se den absurde serien igjenn.

6412760[/snapback]

Har nå ved ren slump funnet ut at TV-serien heter The League of Gentlemen.

"Thanks for nothing", sa han med spøkefull stemme.

 

Edit: Tegnsettingsleif

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...