Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642
En gruppe fargede ungdomemr står og spiller basket i en bydel i en amerikansk by. En hvit mann i en BMW dukker opp, og en av ungdommene forteller hvitingen hele historien til BMW, eller noe sånt. Hva heter filmen? Den gikk på Canal Plus etter 2002.

7143890[/snapback]

 

Minner mye om Finding Forrester

7144352[/snapback]

 

 

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Scenen jeg husker går slik:

Det er en mann som blir fanga(Personen røyker siggaretter), og når han sitter på stolen, så ser han at 1 av 2 personer i rommet har en siggarettpakke i brystlomma eller noe sånt.

 

Han spør om en sigg, og får den. Så når han fyren skal tenne den for han, så slår han fangen over ansiktet. Det samme skjer igjen, og så sier hovedpersonen at hvis han gjør det igjen, så skulle han banke han(evt. drepe han, husker ikke helt). Han slår igjen, og han banker duden helseløs.

 

Og etterpå så prater han med han andre duden i rommet, en gammel fyr om jeg ikke husker feil. Sånn mafiaboss kar, eller noe i den duren.

 

Tusen takk til den som kan hjelpe meg!

7147680[/snapback]

 

 

Det er nok The last boy scout http://www.imdb.com/title/tt0102266/ og han slår han ikke bare helseløs, han dreper han.

Lenke til kommentar

Lurte litt på tittelelen på en film jeg hadde sett for lenge lenge siden...

 

Det var snakk om en mann, (som jeg tror egentlig skulle ha vært død) (som jeg igjen tror var ute etter hevn), som kjørte en utroooolig fet bil. Tror den lignet litt på en lamburgini eller noe. Det som var så genialt var at mannen ikke kunne dø, og denne bilen hadde en spesiell del i seg som gjorde at hver gang den ble totalvraket, så kom den "til live" igjen, så god som ny.

 

 

Det er det eneste jeg husker av filmen, så kan noen hjelpe med tittel?

Endret av Metecra
Lenke til kommentar
Lurte litt på tittelelen på en film jeg hadde sett for lenge lenge siden...

 

Det var snakk om en mann, (som jeg tror egentlig skulle ha vært død) (som jeg igjen tror var ute etter hevn), som kjørte en utroooolig fet bil. Tror den lignet litt på en lamburgini eller noe. Det som var så genialt var at mannen ikke kunne dø, og denne bilen hadde en spesiell del i seg som gjorde at hver gang den ble totalvraket, så kom den "til live" igjen, så god som ny.

 

 

Det er det eneste jeg husker av filmen, så kan noen hjelpe med tittel?

 

 

~Amanda

7170072[/snapback]

 

Trodde først det var Christine, men så ble jeg litt usikker. Prøv her.

Lenke til kommentar

nå kom jeg på en film som jeg kunne tenkt meg å se om igjen, tror jeg i alle fall.

 

den er noen år gammel, for det er sikkert 10 år sia jeg så den.

 

setting: tipper 70, kanskje 80 tallet. hot rods var in og filmen handler om to unge gutter som lever, kjører og skrur en rå hot rod. tror kanskje de var brødre.

 

det lille jeg husker er at denne spesielle hot rodden de to holdt på med hadde en spesiel performance part, enten en kompressor eller lystgass ellno, i alle fall så kunne de slå det av og på mens de kjøre og da gikk bilen extremt mye raskere. faktisk så raskt at han ene fyren kræsjer og skader seg så hardt at han andre, som egentlig ikke får lov å kjøre bilen tar over, fikser bilen, får litt extra hjelp av noen folk og får den i gang igjen, og knuser noen bad guys i en road race ellnosånt.

 

jeg har sett dere utføre underverker med langt mindre info enn dette, så jeg er optimistisk.

 

kan ikke bidra med skuellspillere eller noe spesielle detaljer utover de tjeg har forklart. lykke til.

Lenke til kommentar
Lurte litt på tittelelen på en film jeg hadde sett for lenge lenge siden...

 

Det var snakk om en mann, (som jeg tror egentlig skulle ha vært død) (som jeg igjen tror var ute etter hevn), som kjørte en utroooolig fet bil. Tror den lignet litt på en lamburgini eller noe. Det som var så genialt var at mannen ikke kunne dø, og denne bilen hadde en spesiell del i seg som gjorde at hver gang den ble totalvraket, så kom den "til live" igjen, så god som ny.

 

 

Det er det eneste jeg husker av filmen, så kan noen hjelpe med tittel?

 

 

Trodde først det var Christine, men så ble jeg litt usikker. Prøv her.

 

 

Nope, det er ingen av de som står der :no: Men takk likevel for forsøket :)

Endret av Metecra
Lenke til kommentar
Jeg og har spørsmål som angår en serie:

 

Denne serien ble vist på NRK for ca 10-15 år siden. Den omhandler et tettsted hvor et vann blir forurenset av giftige kjemikalier (mener å huske noe om noen tønner/beholdere med grønt innhold). Husker ikke om serien var norskprodusert eller av utenlandsk opprinnelse.

 

Sikkert vanskelig, men alikevel verdt et forsøk. ;)

7117312[/snapback]

 

Kan det være denne ? :

«Etter Rubicon». Igjen er det de norske nordområdene – denne gangen på en øy utenfor fastlandet – som står i fokus når to gutter pådrar seg en dødbringende sykdom, samtidig som en frakteskute er observert drivende i farvannet. Det setter i gang en serie hendelser som viser seg å ha langt større konsekvenser enn overlegen (Sverre Anker Ousdal) på sykehuset opprinnelig er klar over. Han får mistanke om at det kan dreie seg om stråleskader, men når det settes i sammenheng med en pågående NATO-øvelse motarbeides han av krefter som vil dekke over hendelsen med alle midler.

Var jo en av de beste norske filmene på 70-80 tallet.

Link: http://www.dagsavisen.no/kultur/dvd/article1099592.ece

Har akkurat lånt "Dykket" på SDVD av ei venninne, skal se den nå! hehe!

Lenke til kommentar

Forresten, det er en annen film jeg lurer på...

 

Husker ikke navnet på filmen, men jeg vet at det var en utruuulig fin dame som spilte hovedrollen. Eller èn av hovedrollene...

 

Handlingen er et helt "vanlig" forhold mellom en mann og en dame, sett utifra et romvesens øyne... Romvesenet øh, husker ikke det norske ordet for det, men det engelske ordet er iallfall "narrated", det dette paret gjorde. Filmen hadde et par grafiske scener også. Takk på forhånd :)

Endret av Metecra
Lenke til kommentar
Forresten, det er en annen film jeg lurer på...

 

Husker ikke navnet på filmen, men jeg vet at det var en utruuulig fin dame som spilte hovedrollen. Eller èn av hovedrollene...

 

Handlingen er et helt "vanlig" forhold mellom en mann og en dame, sett utifra et romvesens øyne... Romvesenet øh, husker ikke det norske ordet for det, men det engelske ordet er iallfall "narrated", det dette paret gjorde. Filmen hadde et par grafiske scener også. Takk på forhånd :)

 

 

~Amanda

7173120[/snapback]

 

tror det er denne

 

The Mating Habits of the Earthbound Human

Lenke til kommentar

Light it up, imdb er en fin bil..

 

On a winter day in a southside Queens high school, events collide and six students are suddenly in an armed standoff with the NYPD. At the school, classrooms freeze, teachers come and go, resources are scant. When a popular teacher is suspended, a few students protest. Jackson, a new security guard, gets tough. In a scuffle, Jackson's wounded with his own gun and a student takes him hostage. A few kids join in, for various reasons. An ineffective policewoman tries to mediate as the police plan an assault, the kids demand improvements to the school, the media pick up the story, and Jackson turns sympathetic. But are too many forces in motion for the students to stay in control?

Lenke til kommentar

så en film for utroligt lenge siden det var en neger som var i suiten sin da og haddde to damer hun ene viste boobsa på en annen bygning satt to-tre med sniper og husker at han ene sa "sjekk den rumpa" og så ble en av de tre tror det var en dame som ble lei av det snakket og gikk over i den andre bygningen og gikk i suiten under og borret et hull og tok opp lyd demperen og skjøtt han i trynet..

ja er dårlig og forklare men jaja

Lenke til kommentar
Lurte litt på tittelelen på en film jeg hadde sett for lenge lenge siden...

 

Det var snakk om en mann, (som jeg tror egentlig skulle ha vært død) (som jeg igjen tror var ute etter hevn), som kjørte en utroooolig fet bil. Tror den lignet litt på en lamburgini eller noe. Det som var så genialt var at mannen ikke kunne dø, og denne bilen hadde en spesiell del i seg som gjorde at hver gang den ble totalvraket, så kom den "til live" igjen, så god som ny.

 

 

Det er det eneste jeg husker av filmen, så kan noen hjelpe med tittel?

 

 

~Amanda

7170072[/snapback]

 

Filmen du leter etter er 'The Wraith' med Charlie Sheen, mener han kjører en Dodge Interceptor i filmen.

post-64650-1162253909_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg lurer på navnet til en søramerikansk film som gikk på NRK på Nyttårsaften 1995/1996/1997 (antakelig det midterste alternativet). Den handler om kriminelle, såvidt jeg kan huske og:

 

 

En av de mer shady karakterene, enn halvfeit mann i 50-årene med grå, tynn hårvekst, blir drept med kniv og får et insekt stappa inn i munnen, ganske nasty syns jeg der og da

 

 

Den scenen må ses igjen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...