Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Fikk med meg 10 minutter av en film som virket ganske kjekk.

Hadde ganske lik handling som Aeon Flux..

Handlet om et lukket samfunn der levealderen var 30 år, og så ble de avlivet.

Tror de hadde en klokke som talte tida også.

Så er det en i samfunnet som får et kall fra en maskin om å bryte seg ut å vise omverdenen at de ikkje trenger å bo der.

 

Og nei, det er ikke The Island jeg tenker på.  :)

7110979[/snapback]

 

 

Logan's Run?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk med meg 10 minutter av en film som virket ganske kjekk.

Hadde ganske lik handling som Aeon Flux..

Handlet om et lukket samfunn der levealderen var 30 år, og så ble de avlivet.

Tror de hadde en klokke som talte tida også.

Så er det en i samfunnet som får et kall fra en maskin om å bryte seg ut å vise omverdenen at de ikkje trenger å bo der.

 

Og nei, det er ikke The Island jeg tenker på.  :)

7110979[/snapback]

 

 

Logan's Run?

7116444[/snapback]

 

Åååå, du er en pupp :w00t:

Takker.

Lenke til kommentar

Jeg og har spørsmål som angår en serie:

 

Denne serien ble vist på NRK for ca 10-15 år siden. Den omhandler et tettsted hvor et vann blir forurenset av giftige kjemikalier (mener å huske noe om noen tønner/beholdere med grønt innhold). Husker ikke om serien var norskprodusert eller av utenlandsk opprinnelse.

 

Sikkert vanskelig, men alikevel verdt et forsøk. ;)

Lenke til kommentar
Jeg og har spørsmål som angår en serie:

 

Denne serien ble vist på NRK for ca 10-15 år siden. Den omhandler et tettsted hvor et vann blir forurenset av giftige kjemikalier (mener å huske noe om noen tønner/beholdere med grønt innhold). Husker ikke om serien var norskprodusert eller av utenlandsk opprinnelse.

 

Sikkert vanskelig, men alikevel verdt et forsøk. ;)

7117312[/snapback]

 

Hadde du ikke sakt at det var en serie så hadde jeg neste gjettet på at det er Giftige løgner med Pelle og Proffen :)

Lenke til kommentar

Leter etter navnet på en film hvor en vennegjeng drar til en by i "syden" hvor målet er at den ene av de som er ca.23 år eller noe skal ha sex siden han er jomfru. Filmen er som en dokumentar hvor de følger dem og ser hvordan det går med han karen som skal ha sex. De fester og drikker hele tiden og er på skumparty den ene kvelden.

 

Elendig film, ønsker bare å vite navnet på den så jeg kan finne ut hva det stedet het.

Lenke til kommentar

Krigsfilm som viste et eller annet folk (østblokk/sovjet) som rømte fra tyskerne. Det er en svært svært tung film. Den starter med to gutter som får øye på et rekognseringsfly. En av disse guttene klarer å unnslippe blodutgytelsene landsbyen hans opplever og han kommer senere med i en motstandsgruppe.

 

Filmen er veldig symbolsk, trist og tung. Det er en krigsfilm fra andreverdenskrig sett i et annet perspektiv enn det vi er vant med. Filmen har et navn som f.eks "blå perle" eller "natt og dag" Den ble laget rundt 1970, fargefilm. Russisk regi.

Lenke til kommentar

Ok, denne filmen handler om en gutt som bor i en by, jeg tror det er i Nigeria. Og han blir med i en gangster gjeng, og så får han tak i ett kamera, så tar han bilder av denne gjengen og selger det til avisa. Der får han jobb, og han fortsetter og ta bilder. Gangster lederen dør tilsutt, han blir drept av en gjeng unger som har våpen.

 

Any idea? :hmm:

Endret av ctv
Lenke til kommentar
Ok, denne filmen handler om en gutt som bor i en by, jeg tror det er i Nigeria. Og han blir med i en gangster gjeng, og så får han tak i ett kamera, så tar han bilder av denne gjengen og selger det til avisa. Der får han jobb, og han fortsetter og ta bilder. Gangster lederen dør tilsutt, han blir drept av en gjeng unger som har våpen.

 

Any idea?  :hmm:

7135337[/snapback]

 

Ikke akkurat Nigeria, men... City of God kanskje.

Lenke til kommentar
Leter etter navnet på en film. Den handler om en gruppe soldater under første verdenskrig. De rykker frem i tåken og kaprer en tysk skyttergrav... så skjer det mye uforklarlig og på slutten viser det seg at de egentlig er døde alle mann...

7143567[/snapback]

 

Kan det være Deathwatch du tenker på? Selv om det siste du nevner ikke helt passer til filmen, viss jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Leter etter navnet på en film. Den handler om en gruppe soldater under første verdenskrig. De rykker frem i tåken og kaprer en tysk skyttergrav... så skjer det mye uforklarlig og på slutten viser det seg at de egentlig er døde alle mann...

7143567[/snapback]

 

Kan det være Deathwatch du tenker på? Selv om det siste du nevner ikke helt passer til filmen, viss jeg husker rett.

7143594[/snapback]

Tror nok det var den ja :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

En gruppe fargede ungdomemr står og spiller basket i en bydel i en amerikansk by. En hvit mann i en BMW dukker opp, og en av ungdommene forteller hvitingen hele historien til BMW, eller noe sånt. Hva heter filmen? Den gikk på Canal Plus etter 2002.

Lenke til kommentar
Krigsfilm som viste et eller annet folk (østblokk/sovjet) som rømte fra tyskerne. Det er en svært svært tung film. Den starter med to gutter som får øye på et rekognseringsfly. En av disse guttene klarer å unnslippe blodutgytelsene landsbyen hans opplever og han kommer senere med i en motstandsgruppe.

 

Filmen er veldig symbolsk, trist og tung. Det er en krigsfilm fra andreverdenskrig sett i et annet perspektiv enn det vi er vant med. Filmen har et navn som f.eks "blå perle" eller "natt og dag" Den ble laget rundt 1970, fargefilm. Russisk regi.

7134469[/snapback]

 

 

Idi i Smotri (Come and see) av Elem Klimov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...