Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så en film på TCM på mandag(?), som handlet om rekrutter på en amerikansk boot-camp. Så bare 10 minutter av den, men det jeg husker var en svart mann som fikk gjennomgå skikkelig av befalet, fordi han kalte våpenet for "gun" og ikke "rifle". Husker også noe sånt som at den svarte mannen og en til måtte holde en mopp m/skaft i hver hånd på strak arm, mens en tredje person måtte stå i en halv time og legge ut om hvor stor han var i kjeften for resten av troppen.

Hmm.. Prøver å komme på mer fra den filmen.

Det siste jeg så før jeg slo av tv'en, var at to av befalene gikk ut på en bar, og der satt 4-5 av de menige han befalte over, på andre siden av baren. Da gikk de menige, fordi han ene av de sa at han begynte å bli småbrisen, og det kunne hende at han kunne "komme til skade for å" slå til befalet sitt.

Prøvde å se på TV-guider på nett, men de viser ikke programmer som har vært tidligere, bare kommende programmer.

Det er forresten noe jeg savner; En TV-guide som man også kan se tidligere programoversikter. Noen som vet av dette?

Lenke til kommentar
kan det være tigerland?

 

jeg har en annen film i tankene også, men husker ikke navnet. eneste jeg husker er at den er veldig voldelig, en fyr skyter seg i dusjen fordi han ikke takkler presset fra befalet. hovedpersonen har både "peace" og "kill" skrivi på hjelmen sin også.

7103734[/snapback]

Nei, det er ikke den. Glemte å si at dette er en gammel film (TCM viser bare klassikere). Kanskje fra 50-60-tallet, og før det.

Ellers, så er det Full Metal Jacket du tenker på som den andre filmen, regner jeg med.

Lenke til kommentar

jupp det er FMJ jeg tenker på, fant ut av det litt etter at jeg posta, men trodde ikke det var den, så jeg droppa å redigere.

 

men husker du noen av hovedpersonene?

 

eventuelt sjekke sende lista til TCM den dagen den gikk på tv? et gammelt ukeblad eller en avis burde fikse det lett.

 

btw hvor har du henta det som står i siggen din?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
jupp det er FMJ jeg tenker på, fant ut av det litt etter at jeg posta, men trodde ikke det var den, så jeg droppa å redigere.

 

men husker du noen av hovedpersonene?

 

eventuelt sjekke sende lista til TCM den dagen den gikk på tv? et gammelt ukeblad eller en avis burde fikse det lett.

 

btw hvor har du henta det som står i siggen din?

7103948[/snapback]

Hmm. Desverre husker jeg ikke det. Er ikke flink på gamle skuespillere.

Har ingen aviser/ukeblader fra den dagen, og som jeg sa tidligere, så viser kun internett-TV-guider kommende programmer.

Quote i sign. er fra Monty Python and the Holy Grail :)

Lenke til kommentar

Fikk med meg 10 minutter av en film som virket ganske kjekk.

Hadde ganske lik handling som Aeon Flux..

Handlet om et lukket samfunn der levealderen var 30 år, og så ble de avlivet.

Tror de hadde en klokke som talte tida også.

Så er det en i samfunnet som får et kall fra en maskin om å bryte seg ut å vise omverdenen at de ikkje trenger å bo der.

 

Og nei, det er ikke The Island jeg tenker på. :)

Lenke til kommentar
vel da tror jeg faktisk det er Aeon Flux du har sett på uten å kjenne den igjen, kan ikke si jeg vet om noen film som har samme handlinga som den

7111001[/snapback]

 

Husker en spesiell scene i filmen også.

1 kar som sitter i et boblebad, så kommer vennen hans og forteller han at klokka hans har stoppet.(livsuret)

 

Mener også å huske at filmen virket ganske gammel. 80 tallet kanskje..

Endret av Fez
Lenke til kommentar
Det er en asiatisk (japansk?) film, som er noe psykotisk grøsser/thriller eller noe slikt. Handlingen: En asiat som jobber som elektriker begynner å se syner etter han en dag på T-banen ser to barn som ikke går av på endestoppet. De er død morgenen etter.(de satt på nøyaktig samme plass som dagen før) De synene hjemsøker han, samtidig "treffer" han en narkoleptisk jente og så noe forholdsgreier mellom dem og så videre :hmM.

 

Er det jeg husker av den... noen som vet?

7083061[/snapback]

 

Noen som kan hjelpe?

 

Gått et par dager.. og ja det er den første og eneste bumpen av denne filmen, fra min side.

Lenke til kommentar

På jakt etter en anime med ei lita jente og søstra hennes (eller noe) som flytter til et hus på landet (tror jeg) hvor de finner / møter noen skapninger som ser ut som en blanding av mummitroll og bompibjørner (eller noe i den duren).

 

Dette er en svært vag beskrivelse, men jeg drømte om at jeg så denne animen, og er overbevist om at jeg har sett den i en eller annen sjappe et sted, men har hittil ikke lyktes å finne den igjen.

 

Noen som vet, ut i fra min heller dårlige beskrivelse, hva jeg snakker om?

Lenke til kommentar
På jakt etter en anime med ei lita jente og søstra hennes (eller noe) som flytter til et hus på landet (tror jeg) hvor de finner / møter noen skapninger som ser ut som en blanding av mummitroll og bompibjørner (eller noe i den duren).

 

Dette er en svært vag beskrivelse, men jeg drømte om at jeg så denne animen, og er overbevist om at jeg har sett den i en eller annen sjappe et sted, men har hittil ikke lyktes å finne den igjen.

 

Noen som vet, ut i fra min heller dårlige beskrivelse, hva jeg snakker om?

 

Tonari No Totoro / My Neighbor Totoro.

Lenke til kommentar
På jakt etter en anime med ei lita jente og søstra hennes (eller noe) som flytter til et hus på landet (tror jeg) hvor de finner / møter noen skapninger som ser ut som en blanding av mummitroll og bompibjørner (eller noe i den duren).

 

Dette er en svært vag beskrivelse, men jeg drømte om at jeg så denne animen, og er overbevist om at jeg har sett den i en eller annen sjappe et sted, men har hittil ikke lyktes å finne den igjen.

 

Noen som vet, ut i fra min heller dårlige beskrivelse, hva jeg snakker om?

 

Tonari No Totoro / My Neighbor Totoro.

7111959[/snapback]

 

 

ah...

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...