Njål Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ok dette er en film jeg så på filmvitenskap for lenge siden. Husker ingenting, bare en scene der en kar dreper en taxisjåfør med stein. De som har sett den glemmer ikke den scenen tror jeg. Men noen som husker tittelen på den? 6947404[/snapback] Litt lite å gå på her (språk, farger eller sort/hvitt, omtrent hvor gammel, osv?), men første som slo meg er Kieslowskis Krótki film o zabijaniu/A Short Film about Killing, anmeldelser med bilder @DVD Beaver og @DVD Times. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Leter etter en tegnet tv-serie fra 80-tallet om en familie av superhelter fra rommet som fikk metall vinger når de løftet armene og kunne fly gjennom universet. Tror det var en far, mor, sønn og datter. Tror tittelen har noe med 'Star' eller 'Angels' å gjøre. Edit: Fant det Herregud så tragisk var nå. Sist jeg så den (12 år siden), var den helt fantastisk :!: Leter også etter en annen serie som gikk på Cartoon Network på 90-tallet om to superhelt katter. Husker de hadde alt slags kule redskap som Batman. Det var også noe spesielt med designet på bilene, flyene og båtene deres, litt på samme måte som Batman. Vet at tittelen har 'Cats' i seg. 'Thunder Cats' eller noe slik. Edit: Søkte på Thundercats, og det er ikke hva jeg leter etter. Thundercats er vistnok noe i en annen galakse eller en annen verden. Den serien jeg leter etter er satt på jorden i nåtiden (Nærme nåtiden hvertfall). Endret 29. september 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Litt lite å gå på her (språk, farger eller sort/hvitt, omtrent hvor gammel, osv?), men første som slo meg er Kieslowskis Krótki film o zabijaniu/A Short Film about Killing, anmeldelser med bilder @DVD Beaver og @DVD Times. 6962576[/snapback] Den var det gitt. Takk. Den skal kjøpes Lenke til kommentar
EDB Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Leter også etter en annen serie som gikk på Cartoon Network på 90-tallet om to superhelt katter. Husker de hadde alt slags kule redskap som Batman. Det var også noe spesielt med designet på bilene, flyene og båtene deres, litt på samme måte som Batman. Vet at tittelen har 'Cats' i seg. 'Thunder Cats' eller noe slik. Edit: Søkte på Thundercats, og det er ikke hva jeg leter etter. Thundercats er vistnok noe i en annen galakse eller en annen verden. Den serien jeg leter etter er satt på jorden i nåtiden (Nærme nåtiden hvertfall). 6963212[/snapback] Swat Cats? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg leter etter titlen på en film av the rock, den er mer eller mindre helt ny og handler om amerikansk fotball. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Gridiron Gang? 6964470[/snapback] Du er dagens redning Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Leter også etter en annen serie som gikk på Cartoon Network på 90-tallet om to superhelt katter. Husker de hadde alt slags kule redskap som Batman. Det var også noe spesielt med designet på bilene, flyene og båtene deres, litt på samme måte som Batman. Vet at tittelen har 'Cats' i seg. 'Thunder Cats' eller noe slik. Edit: Søkte på Thundercats, og det er ikke hva jeg leter etter. Thundercats er vistnok noe i en annen galakse eller en annen verden. Den serien jeg leter etter er satt på jorden i nåtiden (Nærme nåtiden hvertfall). 6963212[/snapback] Swat Cats? http://www.stillontheshelf.com/offthecuff/images/SwatKats.jpg Det stemmer. Takk Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Dette var en filmjeg og min broder så på NRK for noen år siden. Den handla om en Iraner og en afrikaner som var i Sverige. Iraneren hjelper afrikaneren. De har en bil som er et vrak men de maler den og kjører gjenom sverige. Gutten får ikke oppholdstilatelse osv. Hva heter denne filmen. Den er åpenbart svensk. Mannen har bart foressten. Jeg tror han har vært med i en norsk film faktisk. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Dette var en filmjeg og min broder så på NRK for noen år siden. Den handla om en Iraner og en afrikaner som var i Sverige. Iraneren hjelper afrikaneren. De har en bil som er et vrak men de maler den og kjører gjenom sverige. Gutten får ikke oppholdstilatelse osv. Hva heter denne filmen. Den er åpenbart svensk. Mannen har bart foressten. Jeg tror han har vært med i en norsk film faktisk. 6973864[/snapback] Det må vel være Det nya landet. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har ei skikkelig gåte her.. På leiting etter en film om utenomjordisk liv. Så den for lenge sia og har ingen aning om hva den heter. Kom vel ut i rundt 1990 - 95. Den starter med en gruppe forskere som kombinerer noe slim fra verdensrommet med menneske DNA. Resultatet blir ei lita jente som vokser alarmerende fort og blir rundt 8 år på 2 måneder. De 2 månedene oppbevares hun på en militær eller forskerbase (husker ikke helt!) før hun klarer å rømme ved hjelp av et tog. Ettersom månedene går blir dama rundt 20 (utseendesmessig) og begynner på leitingen etter den perfekte mann for å lage alienunger som skal ta over jorda. Etter mye puling og juning og ett par mord får hu klemt ut ett par krapyl som har lang firfisle tunge og kvalifiserer til uglypeople.com før begge blir tatt av dage av en etterforsker elns. Vel, det var det jeg husker i farta. Anyone who knows? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har ei skikkelig gåte her.. Anyone who knows? 7007274[/snapback] Species. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Har ei skikkelig gåte her.. Anyone who knows? 7007274[/snapback] Species. 7007302[/snapback] AH Hjertelig takk Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 den der var jo lett da, du hadde en god forklaring. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Husker jeg så en film på TV for noen år siden. Den handlet om en politimann (eller hva han var) som ble skutt, og sjelen til denne politimannen levde videre i en annen person til drapssaken ble løst. Denne politimannen hadde et hemmelig håndtrykk sammen med sønnen, og da personen som fikk sjelen til denne politimannen i seg kunne dette håndtrykket, innså sønnen og kona at farens sjel levde videre i denne personen. Husker ikke så mye mer. Noen som vet hva denne filmen heter? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hørtes nesten ut som Robocop, men du hadde vel helt sikkert husket mannen ble gjort om til en robot... Men det høres fryktelig kjent ut Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Minnet meg også på Robocop Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Husker jeg så en film på TV for noen år siden. Den handlet om en politimann (eller hva han var) som ble skutt, og sjelen til denne politimannen levde videre i en annen person til drapssaken ble løst. Denne politimannen hadde et hemmelig håndtrykk sammen med sønnen, og da personen som fikk sjelen til denne politimannen i seg kunne dette håndtrykket, innså sønnen og kona at farens sjel levde videre i denne personen. Husker ikke så mye mer. Noen som vet hva denne filmen heter? The Force? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Lurer på hva denne filmen heter: Det er en grøsser film som handler om en familie som flytter inn i et stort hus på landet. I familien er det en kvinne som er mor til tre barn (en jente og to gutter) og hennes kjæreste (barna sin stefar). I huset de flytter til har det en gang blitt drept 6 personer og det spøker der. Mannen blir gal mens lillesøsteren blir venn med et spøkelse. Det er også et båthus som hører til huset og masse skjer der. Mye av handlingen skjer om natten. Vet noen hviken fim dette er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå