Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så er det min tur igjen, så en japansk film for under ett år siden(tror jeg) på NRK 2. Den handlet om to brødre vis jeg ikke husker helt feil. Den ene broren har fanget en manet av ett eller annet slag som kun lever i saltvann og som er giftig. En dag blir han satt i fengsel og den andre broren tar over maneten og ved beskjeder fra broren så skifter han gradvis saltvannet med ferskvann. Denne maneten "flykter" og masseeproduserer seg.

 

Håper noen vet hvilken jeg mener, irriterer vettet av meg at jeg ikke husker tittelen.

Lenke til kommentar
Så er det min tur igjen, så en japansk film for under ett år siden(tror jeg) på NRK 2. Den handlet om to brødre vis jeg ikke husker helt feil. Den ene broren har fanget en manet av ett eller annet slag som kun lever i saltvann og som er giftig. En dag blir han satt i fengsel og den andre broren tar over maneten og ved beskjeder fra broren så skifter han gradvis saltvannet med ferskvann. Denne maneten "flykter" og masseeproduserer seg.

 

Håper noen vet hvilken jeg mener, irriterer vettet av meg at jeg ikke husker tittelen.

6845844[/snapback]

Akarui mirai/Bright Future, anmeldelse m bilder @ DVD Beaver.

Lenke til kommentar
Leste om en film i avisa her om dagen... Men kommer ikke på navnet. _Tror_den nylig har kommet ut på dvd. Det eneste jeg husker om den er at den handler om 4 ungdom/halvvoksne menn...

 

Ganske dårlig forklart av meg, men håper noen kanskje vet hvilken jeg snakker om...

Forholdsvis ny film om 4 ungdom/halvvoksen menn? Four Brothers? Eller Lords of Dogtown kanskje?

Lenke til kommentar
Leste om en film i avisa her om dagen... Men kommer ikke på navnet. _Tror_den nylig har kommet ut på dvd. Det eneste jeg husker om den er at den handler om 4 ungdom/halvvoksne menn...

 

Ganske dårlig forklart av meg, men håper noen kanskje vet hvilken jeg snakker om...

Forholdsvis ny film om 4 ungdom/halvvoksen menn? Four Brothers? Eller Lords of Dogtown kanskje?

6854413[/snapback]

 

Nei, ingen av dem... Tittelen var, så vidt jeg husker ganske rar... Helt jernteppe ass....

Lenke til kommentar

Jeg må finne navnet på en film.

Det er en som forelsker seg i en transvesitt (tror i alle fall det var sånn) men han vet ikke at han/hun/det er transvesitt.

Transvesitten er "underholdning" for en eller annen person, og hovedpersonen ser transvesitten kle av seg når han står utenfor vinduet.

Noe sånt, i alle fall.

Filmen er vel kanskje fra tidlig 90-tallet og er vel drama.

Jeg trodde det var The Crying Game, men beskrivelsen av den matcher ikke helt.

Lenke til kommentar

Har en potensielt tøff nøtt.. eller kanskje ikke.

Sci-fi, foregår i London (TROR jeg).

Noe man tror er et mutantrottemonster fra kloakken (så den aldri ferdig + hukommelsen er elendig) dreper damer rundtomkring.

Politi(?)etterforskeren jakter på rotta med diverse pistoler og større våpen, selvfølgelig med overdimensjonerte plastikk casings for å se tøffe ut.

Mulig deler av byen var dekket av en halvmeter vann (kanskje oversvømmelsen drev ut monsteret?).

 

Har prøvd å finne ut av dette et par ganger før, uten suksess. Tror den gikk på TV1000 eller Canal+ for ca. 10 år siden.

Endret av fretex
Lenke til kommentar
Har en potensielt tøff nøtt.. eller kanskje ikke.

Sci-fi, foregår i London (TROR jeg).

Noe man tror er et mutantrottemonster fra kloakken (så den aldri ferdig + hukommelsen er elendig) dreper damer rundtomkring.

Politi(?)etterforskeren jakter på rotta med diverse pistoler og større våpen, selvfølgelig med overdimensjonerte plastikk casings for å se tøffe ut.

Mulig deler av byen var dekket av en halvmeter vann (kanskje oversvømmelsen drev ut monsteret?).

 

Har prøvd å finne ut av dette et par ganger før, uten suksess. Tror den gikk på TV1000 eller Canal+ for ca. 10 år siden.

 

Kan det være Split Second? Rutger Hauer rules...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...