Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Prøver å finne ut av hvilken norsk serie/film dette er. To gutter bryter seg inn hos ei dame, og en av dem (mener han hadde litt langt blondt hår), kutter henne i låret med en kniv. Ender med at hun dytter han ned kjellertrappa og lar han bli der. Minner litt om Misery haha. Tror senere hun dama gikk ut i sjøen for å drukne seg... Tror skuespilleren er veldig kjent, men kan ikke huske.. Hjelp? x_x

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett to filmer for lenge siden som jeg ikke husker navnet på, og sliter veldig med å finne tilbake til. Lurer på om noen klarer å hjelpe meg?

Film 1:
- foregår i California, nesten helt sikkert i Los Angeles, og kanskje Hollywood?
- husker best scener i leiligheten/studioet til en kvinnelig kunstner, som får besøk her av en mann
- det utvikler seg en relasjon/romanse/forhold over tid mellom kvinnen og mannen
- jeg trodde først Tim Robbins spilte mannen, men jeg er ikke like sikker lenger
- trodde kanskje det var The Player eller Short Cuts, men jeg tror ikke det stemmer
- har ikke trodde at det var Less Than Zero, men den føles relevant å nevne
- jeg tror filmen er fra 90-tallet. Kanskje 80-tallet eller kaaaaanskje 2000-tallet.
- jeg så ikke filmen da den var ny, men har sett den i løpet av de siste 5-10 årene tenker jeg

Film 2:
- ble traumatisert av denne filmen som barn
- husker veldig lite fra filmen, men husker at det var noen særdeles skumle og voldelige scener
- i én scene blir en mann klemt ihjel av vegger i en korridor/sjakt
- i én scene blir en mann spiddet av spyd/pigger som kommer ut fra veggene
- mulig jeg blander og de to overnente er én og samme scene
- jeg aner ikke når filmen ble produsert, men jeg så den sannsynligvis på TV på 90-tallet
- det er ikke Cube

Noen filmer med trekk du nevner i film 1:

-The Big Lebowski ( med Julian Moore, fra Short Cuts, som du nevner selv. Hun spiller pussig nok maler/kunstner i begge filmene) her er iallfall lokasjonen riktig.

post-296524-0-34552600-1565563500_thumb.jpeg

Closer.

post-296524-0-74242100-1565563574_thumb.jpeg ( Her er handlingen satt i London. Så lite trolig at den er riktig).

Frida. Her er settingen i Mexico tror jeg. Så det er feil.

post-296524-0-90255300-1565563817_thumb.jpeg

Jeg har sett to filmer for lenge siden som jeg ikke husker navnet på, og sliter veldig med å finne tilbake til. Lurer på om noen klarer å hjelpe meg?

Film 1:

- foregår i California, nesten helt sikkert i Los Angeles, og kanskje Hollywood?

- husker best scener i leiligheten/studioet til en kvinnelig kunstner, som får besøk her av en mann

- det utvikler seg en relasjon/romanse/forhold over tid mellom kvinnen og mannen

- jeg trodde først Tim Robbins spilte mannen, men jeg er ikke like sikker lenger

- trodde kanskje det var The Player eller Short Cuts, men jeg tror ikke det stemmer

- har ikke trodde at det var Less Than Zero, men den føles relevant å nevne

- jeg tror filmen er fra 90-tallet. Kanskje 80-tallet eller kaaaaanskje 2000-tallet.

- jeg så ikke filmen da den var ny, men har sett den i løpet av de siste 5-10 årene tenker jeg

Film 2:

- ble traumatisert av denne filmen som barn

- husker veldig lite fra filmen, men husker at det var noen særdeles skumle og voldelige scener

- i én scene blir en mann klemt ihjel av vegger i en korridor/sjakt

- i én scene blir en mann spiddet av spyd/pigger som kommer ut fra veggene

- mulig jeg blander og de to overnente er én og samme scene

- jeg aner ikke når filmen ble produsert, men jeg så den sannsynligvis på TV på 90-tallet

- det er ikke Cube

Er veldig sikker på at film 1 er Short Cuts. Den er fra 1993, det foregår i Los Angeles, Tim Robbins er med i filmen og det er en kvinnelig karakter i en typisk studio-leilighet med masse malerier, hvor hun også maler selv. Tror hun har en affære med noen, men husker ikke om det var Tim Robbins sin karakter. 

Og jeg klarte selvfølgelig å overse at du nevnte den, haha. 

Endret av -Audun-

For mange år siden så jeg en film/serieepisode på TV hvor en fyr av uvisse grunner fikk en engel som kjæreste. Den eneste scenen jeg i øyeblikket husker var at da de parkerte bilen, gikk hun rett ut gjennom døren uten å åpne den. Er det noen som drar kjensel på dette?

Jeg husker sangen som ble spilt i scenen (Beautiful, av James Blunt) men jeg klarer ikke å komme på filmen eller serien/episoden. 

Endret av Mr supergomp

Hei

Jeg sliter med å komme på en film jeg vil se. Husker bare noen småglimt av den, men håper det er noen filmeksperter her.

Det jeg husker er:

Jobber alene som en slags agent eller lignende

Veldig flink med tall. Husker han skal finne ut om det er underslag eller lignende i et firma. Han skriver ned all regnskapet for firmaet på alle glassvegger inne i rommet. Får en Assistent som han ikke vil ha noe med å gjøre, men hun hjelper han alikevel. Etter å ha skrevet ned alle mulige summer, finner han spesifikke tall som han ringer rundt med tusj. Han har alltid med matpakke og foretrekker å spise alene der han er. Får et slags forhold med hun som hjelper han.

Flink til å skyte

Har et eget hjem, men må flykte

Han har da en egen flyktningsbil(campingvogn/bobil).med skytevåpen i. I tillegg mener jeg han har et maleri i bobilen som hun han får et forhold til liker.

Vet ikke om det ga noe mening men er det jeg husker. Haha??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...