Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen er innestengt i et rom. Så kommer en eller flere inn og dreper en av dem. Så handler resten av filmen om hvordan de takler det å være der, og slutter med at en prøver å ta sitt eget liv - og det er visst noe av poenget med filmen.... Noe i den duren der. Noen som vet hvilken film det kan være? Psykologisk thriller av noe slag.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar. Nei det er ikke SAW. Dette er flere personer som våkner i et rom. Ganske mange. Ingen vet hvorfor de våkner der, men det er en test av ett eller annet slag noen vil de skal igjennom. Hvor målet er å ta livet sitt... Eller ikke... Husker ikke helt. Husker bare at den var ganske intelligent laget :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er sikkert mange som har hørt Pixelhunters - Cave story sangen, og i lang tid har jeg prøvd å finne ut hvilken film eller serie det sitatet man sier i starten er hentet fra. Er rimelig sikker er Jeff Goldblum vi hører men finner ikke det han sier på nettet. Sier noe som "the computer technology..."

Noen som vet hvor det sitatet er hentet fra?

Lenke til kommentar

Er sikkert mange som har hørt Pixelhunters - Cave story sangen, og i lang tid har jeg prøvd å finne ut hvilken film eller serie det sitatet man sier i starten er hentet fra. Er rimelig sikker er Jeff Goldblum vi hører men finner ikke det han sier på nettet. Sier noe som "the computer technology..."

Noen som vet hvor det sitatet er hentet fra?

Fant dette:

But Licklider saw their growing and accelerating potential. As he stated in a television interview in the 1970s, "The computer technology has been moving in a way that nothing else that people have ever known has moved. Here is a field that gets a thousand times as good in twenty years."

http://www.businessweek.com/chapter/segaller.htm

Lenke til kommentar

Jeg så deler av en film for en del år siden som jeg ikke har sett igjen. Settingen var en form for postapocalypse/steampunk der en "Han Solo"-lignende figur var innom en by med noe som minnet om fabrikker med samlebånd, og det var naturligvis en kvinne som skulle reddes men var trassig inne i bildet. Vet det er lite å gå etter, men har fått for meg at akkurat denne filmen er ganske kjent i rette kretser, så kanskje noen som kan hjelpe meg på vei? 

Lenke til kommentar

Husker det gikk en film for sikkert 10år siden på Tv1000 Action....

Kan minne litt om Rambo First Blood, endte med at en ex millitant, ekspert på å overleve rømmer oppi skogen, og han som trente denne nissen jakter og finner han.... Så lager de forskjellige kniver els og jakter på hverandre....
Blir gal av å ikke finne ute hva denne heter :wallbash:  :wallbash:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg veit at dette er eit veldig tynt grunnlag, men eg husker ikkje meir. Det eg veit at det var ein komedie.

Årstallet eg såg denne filmen er eg ikkje sikker på. Men eg var oppe hos ein og såg denne filmen. Han var kanskje 7-8 år og då var eg ca. 11. Då det kan ha vært tidleg  på 90-tallet elelr slutten av 80-tallet. Men me såg denne filmen på vhs meiner eg. Så då kan det ha vært rundt 80-tallet han vart laga.

Det eg husker var at det var om pirater eller eit eller anna.

Så var det snakk om å finna ein skatt.

Kapteinen husker at kartet var at han måtte hoppe og ruller og eit eller anna slikt.

Så kom det nokon frå mannskapet og forstyrra han slik at han kom ut av tellinga. Trur det var noko slikt.

Så meiner eg å huske at dei fant kartet på hodet til nokon, eller ein annan plass på kroppen. Men meiner at det var på hodet.

Dette kan være ein liten gutt. Viss det var på hodet så kan dei ha tatt eit sved, huggert eller kniv og fjerna håret til gutten. Der fant dei kartet og kanskje også skatten. Husker ikkje kven som spelte i denne filmen og årstall. Er det nokon som kan hjelpa meg her?

Lenke til kommentar

Eg veit at dette er eit veldig tynt grunnlag, men eg husker ikkje meir. Det eg veit at det var ein komedie.

Årstallet eg såg denne filmen er eg ikkje sikker på. Men eg var oppe hos ein og såg denne filmen. Han var kanskje 7-8 år og då var eg ca. 11. Då det kan ha vært tidleg  på 90-tallet elelr slutten av 80-tallet. Men me såg denne filmen på vhs meiner eg. Så då kan det ha vært rundt 80-tallet han vart laga.

Kapteinen husker at kartet var at han måtte hoppe og ruller og eit eller anna slikt.

Så kom det nokon frå mannskapet og forstyrra han slik at han kom ut av tellinga. Trur det var noko slikt.

Så meiner eg å huske at dei fant kartet på hodet til nokon, eller ein annan plass på kroppen. Men meiner at det var på hodet.

Dette kan være ein liten gutt. Viss det var på hodet så kan dei ha tatt eit sved, huggert eller kniv og fjerna håret til gutten. Der fant dei kartet og kanskje også skatten. Husker ikkje kven som spelte i denne filmen og årstall. Er det nokon som kan hjelpa meg her?

Kjapt google søk:  Map on head movie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Yellowbeard

Både pirater og kart på hode  :w00t:

Lenke til kommentar

Kjapt google søk:  Map on head movie:

https://en.wikipedia.org/wiki/Yellowbeard

Både pirater og kart på hode  :w00t:

Skal prøve den. Den har eit årstall som kan stemme med då eg såg den. Står her at den kom ut i 1983 og seg såg den på slutten av 80-tallet eller heilt i begynnelsen av 90-tallet. Takk for svar.

Endret av Jostein76
Lenke til kommentar

Eg har prøvd å google etter ein film med Tia carrere. Men finner ikkje den rette filmen. Husker ikkje årstallet eller andre skuespillere. Kva filmne handla om er eg ikkje heilt sikker på. Men kan være at ho var ein eller anna agent. Er ikkje sikker på om dette er rett.

Men eg husker at det oppstod søt musikk mellom Tia carrere og ein ho spelte mot. Dei kyssa og ho skaut med ein maskinpistol eller maskingevær. Kan være at ho skaut etter han. Men dei vart veldig gode venner i filmen. Nokon som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...