Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Jeg så en film en gang. Det er mulig at handlingen foregår på en liten øy, eller noe. Det er mulig at liket til en død person blir liksom støpt inn i noe betong eller noe i en trapp (eller i nærheten) av et lysthus / bygning.

Helt mot slutten av denne filmen så kommer det noen politifolk som tar med seg den aller siste overlevende fra denne øya. Politimannen spør om det er noe drikke å få, og den som kjører båten sier at det er drikke i et lite kjøleskap eller noe på båten. Men uten at disse folka veit om det, så har denne drikken blitt forgiftet tidligere i filmen.

Så den politimannen kom (mest sannsynlig) til å dø av de greiene som han drakk opp. Men her slutter også heile filmen, så akkurat dette får vi ikke sett....

kan de være hodet over vannet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nope, det var en film, ikke et spill.. Det som er frustrerende er at jeg finner ikke en antydning engang om at den eksisterer. Jeg vet at et eller annet sted eksisterer den, men hvor? En kompis av meg husker også å ha sett denne filmen. Den kom etter Arnold Schwartznegger, og før AvP, så et sted mellom 1986 og 2004.. Nittitallet engang..?

Aldri hørt om den selv, og siden det ikke er noen antydning til at den eksisterer tyder det på at det er en fanlaget film. Da er det jo litt lettere å begrense søket. Er det noen av disse?

http://www.fanfilms.net/c/predator

Lenke til kommentar

Har en utfordring ang. en ganske gammel film jeg bare husker noen bruddstykker av og har lett litt etter før. Det var bl.a. en relativt voksen dame som tuslet rundt i en fargerik spandex-drakt eller noe som jeg mener var rødfarget eller noe deromkring med en detalj i plast for å vise et nakent bryst. Det var også en scene hvor flere satt i et stort rom og røyka "the essence of man". Husker også en scene hvor hun lå på en slags benk (ala behandlingbenk, bare at det var ikke inne) og hadde vel en episode med faren sin og en hvor hun hadde et par slanger tilkoblet brystene sine. Tror det må ha vært på slutten av 70-tallet, tidlig 80-tall eller noe nært det. Vet 100% sikkert at den gikk på NRK. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

leter etter en love-story film der plottet er at en mann venter i flere årtier på at vitenskapen skal kunne gjenopplive hans nedfrosne kone som døde av en sykdom. Han er blitt en gammel mann den dagen det skjer. Handler litt om tiden de har sammen før han dør.

Mener at den er laget tidligere enn 1982. Noen ideer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

godt forslag, men desverre ikke den jeg leter etter. Jeg synes å huske at den het "a long returning", men alle søk på det eller "a long return" gir ikke resultater. Mener også å huske at sykdommen hun døde av ble beskrevet som at kroppens nerveceller ble nedbrutt og omdannet til fett. Det var ingen aspekter av horror, sjalusi eller familiedrama i denne, kun kjærlighetshistorien mellom de to. Det var ingen barn med i bildet mener jeg.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg husker jeg så en norsk film en gang, men kommer ikke på hvilken film det var. Jeg husker en replikk fra filmen: "Du lever jo ikke i et vakuum her."

Noen anelse om hvilken film det kan være? Gikk på NRK om sommeren for to år siden..

Lenke til kommentar

godt forslag, men desverre ikke den jeg leter etter. Jeg synes å huske at den het "a long returning", men alle søk på det eller "a long return" gir ikke resultater. Mener også å huske at sykdommen hun døde av ble beskrevet som at kroppens nerveceller ble nedbrutt og omdannet til fett. Det var ingen aspekter av horror, sjalusi eller familiedrama i denne, kun kjærlighetshistorien mellom de to. Det var ingen barn med i bildet mener jeg.

..fant den..."Largo retorno"

http://www.imdb.com/title/tt0073266/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...