ozone Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Kan det være Mousehunt? I her har musen seng, nattbord og klokke. Vanvittig bra film! Noe treg start, men etterhvert tar den FULLSTENDIG av! Tenk 'Alene hjemme' på steroider, med en mus istedet for gutten 1 Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Hei,jeg husker en film fra barnehagen,som handler om en mus som bor i et musehull i et hus.Det er en litt gammrl film tror jeg,og den er kanskjr norsk eller svensk. Jeg husker ikke om det var noen mennesker i filmen,men jeg husker at musen hadde nesten en liten leilighet med seng å sånn. jeg husker ikke stort mer,mrn håper at noen kan hjelpe meh med å finne ut hva filmen heter. Kom på at det kan jo og være Stuart Little. Lenke til kommentar
Jostein76 Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Hei. Då eg var mellom sånn ca. 8 og 10 år gammel så gjekk det ein tv-serie på nrk. Så dette blir ca. 30 år tilbake i tid. Navnet på serien var Heidi. Men det kan henda at det var ein film delt opp i fleire deler. Husker ikkje kva land den var laga i. Har ein film på dvd som varer i 3 timer. Veit ikkje om det kan være den. Men det mest opplagte er at det er ein tv-serie og ikkje ein film. Nokon som kan hjelpa meg her. Har prøvd IMDB utan at eg vart sikker. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Har du vurdert å spille av DVD'en du har, bare for å sjekke om det er den? 6 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Heidi, tv-serie fra 1978. http://www.amazon.co.uk/HEIDI-import/dp/B0058TVVAG Lenke til kommentar
Jostein76 Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Heidi, tv-serie fra 1978. http://www.amazon.co.uk/HEIDI-import/dp/B0058TVVAG Ja det er den. Takk. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 For 10 - 12 år siden så jeg en film på filmkanalen Hallmark. Jeg er i hvert fall rimelig sikker på at det var en film, selv om den kanalen også hadde serier og kunne dele filmene i flere deler. Jeg husker filmen bare vagt. Hovedpersonen var en ung voksen eller tenåring. Jeg tror han er hos grandonkelen og grandtanta si. Og jeg tror han gjenopplever eller drømmer at han er grandonkelen sin og får se hva som skjedde da grandonkelen var på hans alder. I hvert fall finner han ut mer og mer og begynne å forstå hva som skjedde. Vi får i hvert fall se hovedpersonen som grandonkelen sin i tilbakeblikk og mye av filmen utspiller seg i disse tilbakeblikkene. De er sentrert rundt hovedpersonen, som da er grandonkelen sin, det jeg tror er grandtanta og en tredje person, vennen deres. De er altså unge voksne eller tenåringer. Hovedpersonen tror kanskje først at disse tilbakeblikkene handler om bestefaren hans. Jeg husker en scene der han ser på noen gamle bilder og konfronterer grandtanta si om hva som skjedde tidligere. Hun sier på at punkt "bestefaren din hette Samuel" eller tilsvarende. Jeg mener i hvert fall at Samuel var navnet, men det er kanskje ikke viktig noe annet sted i filmen. Så kommer grandonkelen, som forteller at det var en brann. Han har dårlig samvittighet og mener selv at han drepte kompisen, altså den tredje personen i tilbakeblikkene. Mot slutten av filmen ser man brannen i et av tilbakeblikkene. Jeg tror hovedpersonen/grandonkelen, grandtanta og kompisen deres er i en låve eller noe liknende, men det kan ha vært et hus. Hovedpersonen/grandonkelen og grandtanta er på vei ut, mens han siste ikke blir med, muligens fordi han er sperret inne. Hovedpersonen/grandonkelen vil hjelpe ham, men han sier at han ikke skal gjøre det, men heller få grandtanta ut. Kompisen deres dør i brannen. Etter dette siste tilbakeblikket er det igjen snakk om brannen mellom hovedpersonen, grandonkelen og grandtanta. Så kommer spøkelset til kompisen deres, som voksen mann og pent kledd. Han sier ingenting, men det blir klart for grandonkelen at kompisen ikke bebreider ham. Har noen andre sett denne filmen? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Denne filmen har jeg også sett! Husker spesielt scenen der han som døde i brannen dukker opp som 'spøkelse' for å 'fortelle' med kun ansiktsutrykk at han forstår at hovedpersonen måtte velge å redde én av dem, og at det selvfølgelig måtte bli kjæresten, og ikke ham. Men jeg husker heller ikke hvor eller hva... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Heisan. Jeg jakter på 2 filmer. 1. USA fra 80-90-tallet, romantisk komedie om en leilighet som deles mellom flere. En driver med utroskap mens en annen baker. Relativt kjente skuespillere. + 2. UK fra 2000-tallet. Kritikerrost kinofilm. Incest-tema når hovedrollefigurens mor flytter inn. Umulig å google seg frem til den, mye sykt der ute. Noen tips? Endret 3. januar 2016 av Morgens Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Heisan. Jeg jakter på 2 filmer. 1. USA fra 80-90-tallet, romantisk komedie om en leilighet som deles mellom flere. En driver med utroskap mens en annen baker. Relativt kjente skuespillere. Moonstruck? 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 3. januar 2016 Del Skrevet 3. januar 2016 Takk, nei det var ikke den. The Night We Never Met http://www.imdb.com/title/tt0107685/?ref_=ttpl_pl_tt Var det. Engelsk film gjenstår. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 Så en film for mange år siden der noen skal rane en bank. På forhånd finner de ut at banken har pengeproblemer og går dårlig. De går inn til banksjefen (tror jeg) og sier at de skal rane banken og får han med på det pga det går så dårlig for han. Mener de får koder eller nøkler til å rane banken. Noen som vet hva denne heter? Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Takk, nei det var ikke den. The Night We Never Met http://www.imdb.com/title/tt0107685/?ref_=ttpl_pl_tt Var det. Engelsk film gjenstår. http://www.imdb.com/title/tt0379976/ Savage Grace(2007). Vet ikke om den er Engelsk. Stemmer med det andre du sier om filmen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Det vises en scene fra New York med en 70(?)-talls politibil i Expedia-reklamen som går for tiden. Hvilken film? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Det vises en scene fra New York med en 70(?)-talls politibil i Expedia-reklamen som går for tiden. Hvilken film? Den her du tenker på? https://www.youtube.com/watch?v=9hIGtC4vEco Aner ikke hvilken film det er, men kanskje noen andre kjenner den igjen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 (endret) Ja det er den som vises i den reklamen. Endret 6. januar 2016 av mobile999 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Det er The Gumball Rally 1976 https://www.youtube.com/watch?v=XTT1_JZp2Sg Litt rart at den sekvensen fra reklamefilmen er fra en anne vinkel på selve filmen, men det er samme. Endret 11. januar 2016 av Delvis Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg prøver å huske tittelen på en film, som jeg så for ett par år siden. Den handler om en kvinne som er gift, og de har en liten sønn. Men ekteskapet deres går kanskje ikke så bra. De vurderer kanskje skilsmisse, og ektemannen er redd for at kona skal ta med seg sønnen. En dag skal far og sønn reise på båt tur, og moren ber dem holde seg i havn fordi det skal bli veldig dårlig vær. Men far og sønn kom aldri tilbake, og båten deres blir aldri funnet. Alle sammen (inkludert sønnens mor) antar at både far og sønn døde i en storm. Mange år seinere har denne kvinnen giftet seg på nytt. Noen de kjenner har vært på ferie, og viser noen filmer / bilder. Denne kvinnen kjenner plutselig igjen sin tidligere ektemann fra en film som vennene deres tok. Da innser hun at hennes tidligere ektemanns hadde reist sin vei med båt og sønnen deres. Hun reiser dit som vennene var på ferie, og snakker med sønnen sin som faktisk hadde vært i live alle disse årene. Men sønnen er ikke klar over hvem moren hans er, og han har ingen bilder av moren sin. Men faren hadde i alle år påstått at en storm hadde ødelagt hjemmet deres og at moren hans var død. Jeg husker ikke hvordan filmen ender, men jeg tror at faren / ektemannen stikker av fordi han ikke vil risikere straff for å ha tatt med seg sønnen deres i alle disse årene og latt som de var døde. Noen ideer til hva slags film dette kan være? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Den filmen så jeg for ikke alt for lenge siden, men det var navnet da. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg prøver å huske tittelen på en film, som jeg så for ett par år siden. Noen ideer til hva slags film dette kan være? Noen av disse to? http://www.imdb.com/title/tt0150377/plotsummary?ref_=tt_ql_6 Double Jeopardy (1999). http://www.imdb.com/title/tt0117926/plotsummary?ref_=tt_ql_6 Å elske,ære og bedra(1996). Jeg har kun sett Double Jeopardy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå