Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser etter en film jeg så for en 10 +/- års tid siden.

Dette er en film fra vietnamkrigen (muligens andre verdenskrig) som handler om en platoon(?) svarte og italienske menn fra bronx eller queens(slummen) i USA.

Husker kun en scene egentlig hvor de blir bombet av sitt eget artilleri under et angrep.

Noen som vet hvilken film jeg sikter til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler om en fyr som plutselig kommer på et tog uten å vite det, så må ha desarmere en bombe som er på toget. Greia er at han egentlig er død. Hvis gang har ikke klarer å stoppe bomben, så blir han sendt tilbake i tid. Det er også en bombe som blir sprengt i byen han må stoppe. Noen som vet hva den heter?

Lenke til kommentar

Film fra -80 eller -90. To brødre rundt 30 år som bor alene i et hus, moren har dødd. Minste broren tror at det er skikkelig farlig og gå ut av huset fordi storebror har sagt da dør han som troll i solen. Storebror kan gå ut av huset da han har beskyttelse etc. Mesteparten av filmen foregår inne i huset.

Endret av gunnar453
Lenke til kommentar

Det høres veldig ut som 'Bad Boy Bubby'

bare at der er det moren som innbiller sønnen at det er farlig å gå ut, men hun kan gjøre det med beskyttelsesutstyr.

Når moren dør, og han i voksen alder ser verden for første gang, blir det ellevilt!

Det er ikke en komedie, men er ustyrtelig morsom likevel  :)

Meget bra film! Du glemmer den aldri.

EDIT: Limer inn en av anmeldelsene på IMDB:

"This film changed my life. No, really. It was a Friday night, and the parents were away. I was on my own in front of the television, and Channel 4 (UK + Irish viewers will know of it) was showing Bad Boy Bubby as part of some cult film season. Well, to cut a long story short, I was glued to the screen for the duration of the film (I drooled and stared at it during the commercial breaks) and when it was over, I realised that the dinner was entirely burnt. Not a particularly relevant story, you may think, but note that the television was IN THE KITCHEN, mere feet from the oven. That's how good this film is. It features possibly the greatest crazy monologue ever committed to celluloid (the pub/microphone scene), two of the most disturbing murders in any movie I've seen (and I've seen thousands), one of the most unsettling relationships I've seen, and an unbelievable central performance. This film is darker than dark, and stranger than Eraserhead. Just as Bubby is on his own throughout the film, so is the viewer. Alone, confused and disturbed beyond words.

And I've never thought of the Salvation Army in the same way since."

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg så en film for 5+ år siden, hvor en mann X er på besøk i en landsbygd eller noe. Husker jeg riktig så blir han tatt godt imot av en kvinne, men en annen mann (muligens i et forhold med kvinnen) er veldig mistenksom overfor X. X er også diabetiker og avhengig av insulin. Jeg husker en scene hvor X sitter alene inne i et rom og er i ferd med å sette insulin i låret, når den mistenksomme mannen kommer inn og ser sprøyta. Da blir han ganske hysterisk siden han tror det er narkotika.

Jeg lurer på om det er en nordisk film, men er ikke helt sikker på det.

Hva heter denne filmen?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Den handlet om noen som var ute med en båt, så hoppet alle i havet. De glemte å ta ned stigen før du hoppet ut, så de kommer ikke hopp i båten. Til slutt kan jeg huske noen av de overlevde og at det var en baby om bord i båten. Noen som klarer å identifisere denne filmen? Har litt lyst å se den igjen.

Lenke til kommentar

Den handlet om noen som var ute med en båt, så hoppet alle i havet. De glemte å ta ned stigen før du hoppet ut, så de kommer ikke hopp i båten. Til slutt kan jeg huske noen av de overlevde og at det var en baby om bord i båten. Noen som klarer å identifisere denne filmen? Har litt lyst å se den igjen.

Tror det kan være Open water 2: Adrift

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer sånn på hva en film heter! Husker litt av handlingen: En svindlerbande som jobber på et luksus hotell? De er i en pent house leilighet og skal frakte ned en bil som er gull belagt. Vi får se planleggingen og selve kuppet. Husker ikke hvem som er med i filmen en gang, bare at den var veldig gøy. Elsker filmer med svindlere? Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Lurer på ein film eg såg i militæret. Det er 19 år siden. Det handla om folk i eit gruvesamfunn i England og spesielt ein familie. På begynnelsen så er det nokon som reiser innom eit museum men reiser fort vekk. Det viker som dei e skremt av noko. På slutten av filmen så får du vite at det er dattera i familien som har det såkalte museumet. Ho hadde kjønnsorganer på sprit. Nokon som veit kva film dette er?

Lenke til kommentar

Husker kun en scene fra denne filmen, men det plager meg at jeg ikke husker hva den heter :p . Det er hvertfall en gjeng med kampdyktige folk som skal frakte (?) ei jente et sted, eller hun jenta er hvertfall med dem. Mener å huske at hun kanskje ikke prater eller er litt rar. Så havner de i en situasjon hvor de er låst inne i et hjørne eller i et rom og ikke kommer videre, og de er sikre på at de skal dø fordi det kommer noen monstre eller halvdøde greier (?) etter dem. Men så blir de reddet fordi hun jenta viser seg å være helt psykotisk flink til å slåss, hun er et slags våpen eller noe. Så de overlever knipen de er i. Jeg tror hun ene skuespilleren som er med har mørkt hår og er ganske pen. 

Noen? Veldig bra forklaring :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...