Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

En Norsk film fra sånn tidlig 90 tall tror jeg(ikke sikker) som handler fra gammel tid, muligens vikingtid. 

Om en liten jente som er blitt forlatt og alene et sted. Husker ikke så mye at jeg vet mer forklaring, men ganske kjent film tror jeg.

Det fikk meg til å tenke på Ronja Røverdatter, men den er svensk, og fra tidlig 80-tall. Men mulig den er med norsk tale.

Nei jeg er helt sikker på at den er Norsk, og er nok ikke så gammel. Tror det var en landsby som ble overfalt, og så var hun eneste overlevende som ble igjen der. Er ikke helt sikker, men det var noe i den retning. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har lenge prøvd og finne ut navnet på en film jeg så som liten. 

Husker egentlig bare noe av slutten på den.

Det er en hest som står på en fjell klippe eller noe, der den blir sugd opp av en tornado.

som hesten skulle vært et ghost. så bli tornadoen borte igjen. vet dette er lite info. men fint om noen kunne kommet med noen forslag =)

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Hei!

Det er en hest som står på en fjell klippe eller noe, der den blir sugd opp av en tornado.

som hesten skulle vært et ghost. så bli tornadoen borte igjen. vet dette er lite info. men fint om noen kunne kommet med noen forslag =)

På forhånd takk

Vet ikke om det er denne, men søkte egentlig bare på tornado+horse

http://www.imdb.com/title/tt1598725/

Lenke til kommentar

En Norsk film fra sånn tidlig 90 tall tror jeg(ikke sikker) som handler fra gammel tid, muligens vikingtid. 

Om en liten jente som er blitt forlatt og alene et sted. Husker ikke så mye at jeg vet mer forklaring, men ganske kjent film tror jeg.

Kan det være Trollsyn, filmen om sagnet om Jostedalsrypa, laget i 1994?

http://no.wikipedia.org/wiki/Trollsyn

Endret av Frobe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det være Trollsyn, filmen om sagnet om Jostedalsrypa, laget i 1994?

http://no.wikipedia.org/wiki/Trollsyn

Jepp, det er den. Kjenner den igjen på bildene. Mange takk skal du ha for dette :)

Så er det finne ut om den er å oppdrive på DVD eller noe.

Lenke til kommentar

Hei!

På forhånd takk

Nei er ikke den. trur den er litt eldre en det også =)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hei!

På forhånd takk

Breaking Free 1995?

Lenke til kommentar

Hei!

På forhånd takk

Breaking Free 1995?

Ikke den heller. men så den i går. utrolig bra film.

Dette med tornadoen skjer på slutten av filmen.

Som om hesten skal ha utført et oppdrag og blir sendt tilbake til himmelen, da den ikke har noe mer og gjøre på jorda. 

Vet ikke åssen jeg skal få forklart det. er utrolig lenge siden, så husker ikke mer en akkuratt det klippet. Mener det er en svart hest, om jeg ikke tar veldig feil =)

Lenke til kommentar

Film fra 90 tallet, kanskje tidlig 2000. Nesten helt likt plott som Trainspotting.

En gjeng narkomane fra Scotland som prøver å bli streite. De drat til London(?) og prøver å få seg jobb, noe som er vanskelig da de er skotter. I London bor de hos noen hippier i et stort hus, til å fyre i ovnen med bruker de gulvplankene, så det er ike så mye igjenn av dette huset.

Lenke til kommentar

Film fra 90 tallet, kanskje tidlig 2000. Nesten helt likt plott som Trainspotting.

En gjeng narkomane fra Scotland som prøver å bli streite. De drat til London(?) og prøver å få seg jobb, noe som er vanskelig da de er skotter. I London bor de hos noen hippier i et stort hus, til å fyre i ovnen med bruker de gulvplankene, så det er ike så mye igjenn av dette huset.

In The Name Of The Father (1993). Drar fra Irland, da han (Daniel Day-Lewis) får trøbbel med IRA. 

http://www.imdb.com/title/tt0107207/?ref_=nm_flmg_act_8

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Prøvde å søke på Brittish ganger films. Kan det være en av disse?

http://www.imdb.com/list/ls057809295/

Fant ikke med det første, får prøve å se litt nøye gjennom senere.

Filmen er nesten identisk med trainspotting, ikke noe gangstre, bare udugelige heroinmisbrukere. Mistenker nesten at den scenen med hippiehuset har blitt klippet vekk fra trainspotting og at jeg tenker det er en annen film.

Var ikke "In the name of father", iallefall ikke av hva traileren skulle tilsi.

Lenke til kommentar

Prøvde å søke på Brittish ganger films. Kan det være en av disse?

http://www.imdb.com/list/ls057809295/

Fant ikke med det første, får prøve å se litt nøye gjennom senere.

Filmen er nesten identisk med trainspotting, ikke noe gangstre, bare udugelige heroinmisbrukere. Mistenker nesten at den scenen med hippiehuset har blitt klippet vekk fra trainspotting og at jeg tenker det er en annen film.

Var ikke "In the name of father", iallefall ikke av hva traileren skulle tilsi.

Jeg bare kjente igjen scene fra filmen, der de tar ut nesten all planken fra 2. etg. å tenner opp med. Ellers er det ingenting som minner meg om Trainspotting med den filmen. Da får du leite videre.

Lenke til kommentar

Jeg bare kjente igjen scene fra filmen, der de tar ut nesten all planken fra 2. etg. å tenner opp med. Ellers er det ingenting som minner meg om Trainspotting med den filmen. Da får du leite videre.

Fikk sett mer av filmen nå og det er rett feilmen, takker! Lenge siden jeg har sett den så husker ikke mye

Lenke til kommentar

Fikk sett mer av filmen nå og det er rett feilmen, takker! Lenge siden jeg har sett den så husker ikke mye

Hender det er sånn. Ellers er det nå en film jeg liker godt, så du får kose deg med den.

Lenke til kommentar

Humorfilm om erketypiske norske ting i KLM stil, tenkte på Montreaux-bidrag men har ikke funnet noe. Er usikker på om det er de som står bak.

Jeg vet at den er på youtube, for har sett den der tidligere.

Lenke til kommentar

Hei. Når eg var 16 år så gjekk eg på folkehøgskule. 23 år sidan.

Der såg me ein skrekkfilm. Den handla om at nokon spiste skum eller yoghurt. Dei vart infisert av eit eller anna. Ein gutt og ein mann skulle prøve å redda byen frå dette skumlignande saken. Så var det ein annan film. Den hugser eg ikkje kva handla om. Eg var 17 då eg såg den. Det handla om ei gedigen rotteting. Ein fabrikk med rotter og ei stor rotte som sikkert var mutert. Nokon som veit kva film eg snakkar om her. Ps. Filmane e sikkert eldre enn 23 år.

Lenke til kommentar

Hei. Når eg var 16 år så gjekk eg på folkehøgskule. 23 år sidan.

Der såg me ein skrekkfilm. Den handla om at nokon spiste skum eller yoghurt. Dei vart infisert av eit eller anna. Ein gutt og ein mann skulle prøve å redda byen frå dette skumlignande saken.

Dette høres ut som The Stuff fra 1985.

Så var det ein annan film. Den hugser eg ikkje kva handla om. Eg var 17 då eg såg den. Det handla om ei gedigen rotteting. Ein fabrikk med rotter og ei stor rotte som sikkert var mutert. Nokon som veit kva film eg snakkar om her. Ps. Filmane e sikkert eldre enn 23 år.

Dette høres ut som Graveyard Shift fra 1990.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...