Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker jeg så en realist/tragi/komedie film på slutten av 80, eller begynnelsen av 90-tallet. Begynner med en film-manus-forfatter som sitter i sitt mørke skitne rom og telefonen ringer. Det er en filmprodusent som vil ha han til å skrive en film for ham.

Vår mann gir klar beskjed om at etter alle de dårlige opplevelsene han har hatt med mannen i andre enden og alle hans drittfilm-prosjekt som alltid går rett til helvete, så kommer det ikke på tale! Og slenger på røret.

Men etter mye ovetaling, og mest på grunn av dårlig økonomi, og fordi han lover at DENNE gangen skal det bli annerledes og mye bedre, lar han seg overtale til nok et 'filmprosjekt' med denne 'produsenten'.

Lang historie kort: Hele filmen handler om hvordan dette 'prosjektet' blir det mega-uber-verste opplevelse hittil, og han ender opp på slutten av filmen i en enda verre tilstand/økonomi/bolig enn i begynnelsen.

Punch-linen kommer når telefonen ringer på slutten av filmen (når helten vår er HELT på felgen etter siste prosjekt, som alltid) og produsenten er kjempegiret og har en monster-ide til en film som GARANTERT blir en hit, og vår mann bare MÅ skrive for ham...

Jeg husker den var hysterisk morsom på en veldig realistisk måte, og den gjorde definitivt inntrykk siden jeg fremdeles husker den og har lyst å se den igjen den dag idag!

Jeg vet ingenting om denne filmen. Det eneste jeg husker er at hovedrolleinnehaveren ser ut som David Keith. (det er fullt mulig det var ham. Ung utgave), mann i 20-30 årene, firskåret ansikt, mørke skjeggstubber og mørkt fyldig hår i litt sånn Pierce Brosnan stil.

Men jeg ser ingen filmer på IMDB som passer i hans filmografi.

Jeg så denne filmen på en filmkanal på sattelitt-TV

Klarer noen å finne ut dette for meg, er du min helt!  :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

I filmen er det en mann som er en filmskaper og dama hans som begge har litt problemer i forholdet så de drar på en road trip og møter et annet par som er litt små gale i hodet. De blir dratt inn i en masse styr og han ene de møtte slår si med en kaktus og dreper henne. Noen som husker filmen?

Så den på showtime, er noen andre filmer jeg lurer på med. I ene så har dama drept en fyr la med vennene sine og de må skjule det og dumper det i en slik forbrennings lava greie og de får besøk av en gammel dame som de ender opp med å forgifte, noen dør inn i filmen. På slutten så blir ene dama stuck inni heisa og hun skriker mens hun blir gassa siden det brenner

Husker bare litt, en ung mann/gutt stjeler bilen til faren og drar på tur med vennene sine og skader bilen mye og inn i filmen er det en funksjonshemma fyr som tar bilen hans og de får den igjen senere, på slutten så ler bestefaren og sier at det var den bilen han skulle få :D

Lenke til kommentar

I filmen er det en mann som er en filmskaper og dama hans som begge har litt problemer i forholdet så de drar på en road trip og møter et annet par som er litt små gale i hodet. De blir dratt inn i en masse styr og han ene de møtte slår si med en kaktus og dreper henne. Noen som husker filmen?

Mulig det er Kalifornia.1993.       http://www.imdb.com/title/tt0107302/?ref_=nm_flmg_act_52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ja det er den, jeg så traileren nå, med en gang de begynte å skyte trene igjennom vinduer så husket jeg det :) Rart å finne ut at det er brad pitt og david duchovny som er i filmen :p Dette var for 10 år siden eller noe og da var jeg ikke kjent med mange skuespillere, takk for at du fant den :)

Lenke til kommentar

En Norsk film fra sånn tidlig 90 tall tror jeg(ikke sikker) som handler fra gammel tid, muligens vikingtid. 
Om en liten jente som er blitt forlatt og alene et sted. Husker ikke så mye at jeg vet mer forklaring, men ganske kjent film tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg så en realist/tragi/komedie film på slutten av 80, eller begynnelsen av 90-tallet. Begynner med en film-manus-forfatter som sitter i sitt mørke skitne rom og telefonen ringer. Det er en filmprodusent som vil ha han til å skrive en film for ham.

Vår mann gir klar beskjed om at etter alle de dårlige opplevelsene han har hatt med mannen i andre enden og alle hans drittfilm-prosjekt som alltid går rett til helvete, så kommer det ikke på tale! Og slenger på røret.

Men etter mye ovetaling, og mest på grunn av dårlig økonomi, og fordi han lover at DENNE gangen skal det bli annerledes og mye bedre, lar han seg overtale til nok et 'filmprosjekt' med denne 'produsenten'.

Lang historie kort: Hele filmen handler om hvordan dette 'prosjektet' blir det mega-uber-verste opplevelse hittil, og han ender opp på slutten av filmen i en enda verre tilstand/økonomi/bolig enn i begynnelsen.

Punch-linen kommer når telefonen ringer på slutten av filmen (når helten vår er HELT på felgen etter siste prosjekt, som alltid) og produsenten er kjempegiret og har en monster-ide til en film som GARANTERT blir en hit, og vår mann bare MÅ skrive for ham...

Jeg husker den var hysterisk morsom på en veldig realistisk måte, og den gjorde definitivt inntrykk siden jeg fremdeles husker den og har lyst å se den igjen den dag idag!

Jeg vet ingenting om denne filmen. Det eneste jeg husker er at hovedrolleinnehaveren ser ut som David Keith. (det er fullt mulig det var ham. Ung utgave), mann i 20-30 årene, firskåret ansikt, mørke skjeggstubber og mørkt fyldig hår i litt sånn Pierce Brosnan stil.

Men jeg ser ingen filmer på IMDB som passer i hans filmografi.

Jeg så denne filmen på en filmkanal på sattelitt-TV

Klarer noen å finne ut dette for meg, er du min helt!  :w00t:

Barton Fink ?

Lenke til kommentar

....Klarer noen å finne ut dette for meg, er du min helt!  :w00t:

Barton Fink ?

Nei, men den er litt i samme gate så jeg ser sammenligningen.

Jeg tror filmen jeg leter etter er noen år eldre.

Og mens Barton Fink bare hadde skrivesperre og ville gjerne, så var 'min' manusforfatter drittlei og motvillig  ;)

Lenke til kommentar

Har hatt en film i bakhodet en god stund, som er fra rundt midten av 80-tallet tipper jeg. Jeg så den på slutten av 80, eller begynnelsen av 90 -tallet.

Husker en del, ganske spesifikke scener, men tror dette er en type b-film, kanskje ikke så godt kjent for mange.

-Filmen har veldig mange likhetstrekk med Rambo First Blood. Hovedkarakteren vi følger, har langt brunt hår som Rambo, men det dekker på en måte ansiktet hans, når han ser ned. Han har en grønn jakke tror jeg, aller helst army jakke som Rambo.

post-296524-0-31361700-1429655333_thumb.jpg

- Filmen starter med at karakteren kommer til en ganske øde sted, type ute på landet, med gårder, i USA. Han ser ut som en pusling av en uteligger eller noe, så noen prøver seg selvfølgelig på han. Men han er veldig sterk, å smeller til denne karen i tryne, med flat hånd, tror jeg.

-Det andre segmentet jeg husker er at han har tatt av geværkikkerten på et jakt våpen, å bruker det til å spionere på noen på gården, hvor handlingen foregår. Det er da antagelig der "slemmingene" i filmen holder hus.

post-296524-0-91706500-1429655363_thumb.png

- Det tredje, å siste segmentet jeg husker, er at han er sneket seg inn på låven, hvor det står en motorcrosser. Å slik jeg husker det, er dette sikkert mot slutten. jeg tror han nesten kommer krasjende/hoppende gjennom låvedøren, på motorsykkelen. I skikkelig showdown-stil.

Mulige skuespillere jeg har prøvd å søke på, er type Charles Bronson.

post-296524-0-92128700-1429655470_thumb.gif

Kan jo hende jeg er heldig, at noen har sett noe lignende. Men jeg tror som sagt at dette ikke er en veldig kjent film.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Jeg ser etter en film om en mann som vokser opp i en "dome" (kuppel) og han blir overvåket hele tiden - fra fødselen av. Når han prøver å rømme fra byen inni kuppelen så prøver de å stoppe han. Denne kuppelen er i Hollywood på filmen. 

Hva heter filmen?

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar

Jeg ser etter en film om en mann som vokser opp i en "dome" (kuppel) og han blir overvåket hele tiden - fra fødselen av. Når han prøver å rømme fra byen inni kuppelen så prøver de å stoppe han. Denne kuppelen er i Hollywood på filmen. 

Hva heter filmen?

Er vel The Truman Show fra 1998 med Jim Carrey.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Leter etter en film jeg så som jeg tror det skulle komme flere av.

Er ikke helt sikker men jeg tror det handlet om Goku, kan ikke så mye om det så er ikke helt sikker.

Det var en lavbudsjettsfilm som handlet om en mann leverte ungen sin til en som trente han og sin egen sønn helt til de ble 18. Så kommer broren til denne mannen som er ond ut fra skogen får og sloss med broren sin så han kan bli den sterkeste eller no. Ungene dro til usa før dette for å leve der. Men tror ikke den siste kampen starta før filmen slutta.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Det er en film jeg leter etter. Husker bare bruddstykker fra den, fra da jeg var liten.

Filmen er fra enten helt i begynnelsen av 90-tallet eller eldre.

Det jeg husker er at det var en liten gutt, og moren(tror jeg) som var omgitt av jordskjelv,

og bakken åpnet seg og det kom svære sprekker. Landskapet var uti naturen, eller på en mark/fjell/slette.

IKKE i en by vertfall.

Så tror jeg moren fallt nedi den ene sprekken og døde, slik at han vandret rundt alene.

Også en scene jeg husker som kom etterpå da kom det en tiger, og gutten måtte gjemme seg i en hule eller sprekk for at tigeren ikke skulle få tak i han, også prøvde tigeren å klore gutten og tror han ble klort på foten eller noe.

Det er alt jeg husker. Vet ikke om hele filmen handlet om dette, eller om dette bare var en liten del av filmen.

Noen som vet hvilken film dette kan være?

Har prøvd søke på google, men kommer ikke fram til noe der.

Lenke til kommentar

Første som slo meg er Evil Ed, men den handler om en som redigerer filmer.

Lenke til kommentar

En Norsk film fra sånn tidlig 90 tall tror jeg(ikke sikker) som handler fra gammel tid, muligens vikingtid. 

Om en liten jente som er blitt forlatt og alene et sted. Husker ikke så mye at jeg vet mer forklaring, men ganske kjent film tror jeg.

Det fikk meg til å tenke på Ronja Røverdatter, men den er svensk, og fra tidlig 80-tall. Men mulig den er med norsk tale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...