Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Er på jakt etter tittelen på en ubåtfilm som jeg så for ganske mange år siden, og som jeg husker som veldig spennende. Har googlet etter lister over ubåtfilmer - men finner ingen som jeg synes passer, så jeg håper på bedre lykke her.

 

Det jeg husker av plottet, er at ubåten (ved en misforståelse?) tror den har fått ordre om å fyre av samtlige missiler - og de gjør dette. Husker spesielt godt en scene som skjer like etter at de har fyrt av alle missilene. Da setter to besetningsmedlemmer seg ned siden av hverandre. Den ene sier: Hva skjer nå? Den andre svarer - nå venter vi - for de finner oss uansett, og da er vi ferdige.

 

Hører også med til historien at alle disse missilene blir skutt ned av et helikoper (?) etter hvert som de kommer opp av havet, men det vet ikke de på ubåten.

 

Veldig, veldig takknemlig for hjelp.

 

Jeg vil nok sannsynligvis ikke oppfatte filmen som like spennende i dag - men det hadde uansett vært utrolig morsomt å få vite tittelen.

 

Vet at det ikke er mye å gripe fatt i - og det er kanskje dårlig forklart også - men jeg håper.

 

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar

Skal sjekke lista. Ingen krig - ikke lagt til en spesiell tidsepoke. Ubåten mottok utskytningskodene - men det som skulle være en øvelse ble noe ubåten trodde var et virkelig angrep på USA. Husker dessverre ingen av skuespillerne. Men som sagt - ikke lagt til noen spesiell historisk krig eller hendelse.

Lenke til kommentar

 

Skal sjekke lista. Ingen krig - ikke lagt til en spesiell tidsepoke. Ubåten mottok utskytningskodene - men det som skulle være en øvelse ble noe ubåten trodde var et virkelig angrep på USA. Husker dessverre ingen av skuespillerne. Men som sagt - ikke lagt til noen spesiell historisk krig eller hendelse.

 

Ser dette kjent ut?

 

 

The Fifth Missile (1986) (TV)

 

 

Tror pinadø det er denne !!

 

Utrolig. Dette må være verdens minst kjente ubåtfilm - og du fant den, etter min (meget) tynne forklaring. Imponerende - og jeg må bare si 1000 takk.

 

Kan ikke være 100% sikker etter et 30 sek klipp - men sikker nok til at jeg skal jamen prøve å google etter et sted å få tak i den. Er vel altfor mye å håpe på en DVD tenker jeg - men jeg skal forsøke.

 

Igjen - jeg er imponert. Tusen takk !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så en film for noen år siden der et ektepar jobbet med monstre på et laboratorium. De klarer å lage en menneske lignende skapning som utvikler seg veldig fort. Skapningen har hale og er en jente. Jeg husker at den drepte en katt med en spiss på halen. Noen som vet hva filmen heter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...