Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

God kveld på forumet. Jeg er ute etter en film som er litt spesiell. Jeg mener å huske at filmen er fra 90 tallet men er ikke helt sikker. Mener å huske at det er en jente som har blitt født og oppvokst i villmarken uten noen menneskelig interaksjon, så kommer det en forsker som tar med henne til byen og til et sykehus. Pressen får vite om dette og det blir svært mye styr rundt dette, jeg husker ikke helt hvordan filmen ender..

Nell, med Jodie Foster muligens.

http://www.imdb.com/title/tt0110638/?ref_=nm_flmg_act_16

Korrekt! Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde denne for noen år siden, fikk ikke svar. Prøver igjen.

For mange år siden så jeg en film jeg husker jeg syntes var spennede på den tiden og skulle gjerne sett den igjen. Jeg husker veldig lite av handlingen, men det jeg husker er følgende:

En kvinne blir forfulgt av en mann. Mannen er voldelig og tar seg inn i huset hennes. Han prøver å voldta hennes på soverommet mens hun kjemper imot. Så kommer det et helikopter som lander på plenen. Ut kommer FBI agenter eller politi og mannen blir tatt.

Det er alt jeg husker. Det var siste scenen.

kan ikke si jeg vet hva det er.. men du kan jo se over denne lister over "stalker" filmer og se om det ringer en bjelle :phttp://www.imdb.com/list/ls000056897/?start=1&view=detail&sort=listorian:asc

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet hvilken film dette er?

Ei leiemorder-dame skal ta livet av en mann og dattera hans. Så vidt jeg husker bor de i et hus ved en innsjø, og hun leier et hus i nærheten (med utsikt over ofrenes hus, om jeg husker rett) slik at hun kan spionere på de en stund før hun slår til.

Mener å huske at hun skulle kverke dem med pil og bue, og at det var en eller annen organisasjon som hadde ansatt hu for å gjøre det. Yakuza eller noe. Men ikke Hong Kong-action, den var amerikansk, tror jeg.

Dattera til han duden var forresten en liten tjuv, så hun og hit-dama (nytt ord) ble kjent da jenta brøt seg inn i huset hennes og dama tok hu på fersken. Eller noe sånt..

Til slutt ender dama med å la være å drepe de, og heller beskytte de. Det er alt jeg husker.

Forslag til hvilken film det kan være? Må være minst 12-15 år siden jeg så den.

Lenke til kommentar

Hei. Eg såg ein film då eg var i militæret. Det var med han som var med i filmane home alone. Macaulay Culkin.

Denne filmen eg snakkar om er ein tegnefilm. Meiner at det var Macaulay Culkin som var med i den. Han er ein levane menneske i filmen men så skjer det noko som gjer at han blir fargelagd.

E da nokon som veit kva filmen heiter?

Husker så vidt noko frå eit sitat frå Macaulay Culkin.

Det var noko slik som dette:

"I got cartooned" eller noko i den duren.

Endret av Jostein76
Lenke til kommentar

Riktig nok ikke en film, men jeg tror folket her kan hjelpe meg å finne det jeg leter etter. Serien ble sendt på Tv2 noe rundt 2003-2005 en plass. Anders Baasmo Christiansen mener jeg var med i denne serien. Husker ikke stort, en vennegjeng på 4-5 stk som planlegger et eller annet. Eneste konkrete jeg husker er at en av dem blir skutt av sin egen hagle når de er på skytebanen. Han dør senere på sykehuset. Hvis noen husker hva denne serien heter og hvor jeg kan få tak i den hadde jeg blitt takknemlig ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Noen som aner hvilken film jeg snakker om? Under skriver jeg bare alt jeg husker om den, håper på kjapt svar! :D

Det er skrekkfilm

Handler om en journalist (mann) eller noe sånt

Han hører om et hotellrom som skal være haunted

Mener å huske at han ville bevise at det er feil, og sjekker dermed inn på det rommet

Der inne opplever han at det var haunted

Tror han så historiene til de andre som hadde vært der, han så at de hadde tatt selvmord eller noe sånt

Han prøver bl.a å ringe ned til resepsjonen, men tro det var spøkelset som tok telefonen...

Masse annet skjedde inne på hotellrommet, men det virket som om hotellrommet av avskilt fra omverdenen, når han kom seg inn i det...

Noen som har anelse? Hadde vært nydelig å få et svar! Hjelp! :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg leter etter en film jeg ikke husker navnet på( eller så mye av handlingen også).

Eneste jeg husker er at det er en sci-fi film der skipene har torpedoer som de skyter fra siden av skipet.

Kunne minne mye om ubåter og måten de angriper andre på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den handler om at noen ungdommer er ute med en båt, så hopper de ut, men de glemte å ta ned stigen. De kom altså ikke opp på båten igjen, noen av de svømte vekk og noen ble ved båten tror jeg.

Litt dårlig forklart, ganske lenge siden jeg så filmen. Den handler iallefall at det kommer hai etter dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...