Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en doomsday film. Kjennetegnet er zoom, rett og slett. Det var helt latterlig hvor mye camera zoom som var brukt i filmen, der kameraet zoomet inn og ut, noe som virkelig ødela hele filmen. Noen som vet hvordan film jeg snakker om?

Om jeg husker rett var det vulkanutbrudd og massive jordskjelv.. (som egentlig er ganske typisk i alle doomsday filmer..)

En av disse?

http://horror.about.com/od/horrorthemelists/tp/povhorrormovies.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på utkikk etter en doomsday film. Kjennetegnet er zoom, rett og slett. Det var helt latterlig hvor mye camera zoom som var brukt i filmen, der kameraet zoomet inn og ut, noe som virkelig ødela hele filmen. Noen som vet hvordan film jeg snakker om?

Om jeg husker rett var det vulkanutbrudd og massive jordskjelv.. (som egentlig er ganske typisk i alle doomsday filmer..)

En av disse?

http://horror.about.com/od/horrorthemelists/tp/povhorrormovies.htm

Nope :/ Kan vel nevne at det verken er POV eller lost-footage stil. Det er ordentlige kamerabevegelser med forskjellige vinkler og god klipping. Det var bare at det zoomet inn og ut hele tiden.

Lenke til kommentar

Hei. Huser eg såg ein film med Rutger Hauer for mange år sidan. Trur det var ein eventyrfilm eller noko i den duren. Rutger Hauer var under ein forbannelse i den filmen. Han var menneske om dagen og ulv om natta. Så hadde han ei kone eller noko slikt. Ho var også under same forbannelsen. Trur det var slik at ho var eit dyr om dagen og mennese om natta. Eller så kan det ha vært omvendt. Trur dei var på leiting etter noko som kunne oppheva denne forbannelsen. I filmen så traff dei på ein gutt/ungdom som vart med dei.

Men om det var Rutger Hauer er også usikkert. Men eg er nesten heilt sikker på at det var han.

Er det noken som veit kva filme dette er?

Lenke til kommentar

Hei. Huser eg såg ein film med Rutger Hauer for mange år sidan. Trur det var ein eventyrfilm eller noko i den duren. Rutger Hauer var under ein forbannelse i den filmen. Han var menneske om dagen og ulv om natta. Så hadde han ei kone eller noko slikt. Ho var også under same forbannelsen. Trur det var slik at ho var eit dyr om dagen og mennese om natta. Eller så kan det ha vært omvendt. Trur dei var på leiting etter noko som kunne oppheva denne forbannelsen. I filmen så traff dei på ein gutt/ungdom som vart med dei.

Men om det var Rutger Hauer er også usikkert. Men eg er nesten heilt sikker på at det var han.

Ladyhawke.

Et lite tips som fort kan gjøre livet litt enklere for deg: google. De to første resultatene på søket "Rutger Hauer wolf" i google viser Ladyhawk på IMDB og wikipedia. Hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ladyhawke.

Et lite tips som fort kan gjøre livet litt enklere for deg: google. De to første resultatene på søket "Rutger Hauer wolf" i google viser Ladyhawk på IMDB og wikipedia. Hehe.

Takk for svaret. Eg gjekk inn på imdb.com og gjekk gjennom alle filmane og fant den der også.

Det er den filmen der.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett gjennom mange b-filmer, men jeg finner ikke den jeg leter etter.

Det er en film fra 80 tallet, det er gigantiske rotter (muligens en annen type gnager). Det er mørkt ute, og en mann (tror kanskje han kom ut fra et utested) gikk for å pisse, så kommer en rotte og biter han.

Ja, dette var en dårlig film, men jeg vil se den igjen

Lenke til kommentar

CLOVERFIELD??

Husker jeg hadde vondt i huet, når jeg kom ut av kinosalen haha..SÅÅ F*** mye bruk av zomingen!

Lenke til kommentar

Høres ut som 2012.

Et av de få "doomsday" filmene som tar for seg alle elementene. Vulcaner, jordskjelv, flom osv.

Og ja, de zoomet noe sykt til tider.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

CLOVERFIELD??

Husker jeg hadde vondt i huet, når jeg kom ut av kinosalen haha..SÅÅ F*** mye bruk av zomingen!

Ikke Cloverfield :) Som jeg sa, det var ikke noe lost-footage/POV film :)

Høres ut som 2012.

Et av de få "doomsday" filmene som tar for seg alle elementene. Vulcaner, jordskjelv, flom osv.

Og ja, de zoomet noe sykt til tider.

Det er ikke 2012 heller. Argh.. Skulle ønske jeg kunne beskrive den på en bedre måte.

Lenke til kommentar

Så en film for en stund siden som jeg gjerne skulle sett om igjen, men kommer ikke på navnet eller noen av skuespillerne.

Det handlet om en gjeng vigilantes, men ulikt de fleste andre superhelt-filmer var disse velkjent i media og blant folk. De var ikke akkurat sky, for å si det sånn.

Det som skjer da, er at etter at de har pensjonert seg blir den ene etter den andre drept på mystisk vis. En ting jeg husker om den er at den er ganske lang. 3 timer, tror jeg.

En av disse heltene er en fyr som er ganske pervers. Tror han var kjent som The Clown, men han het Eddie. Han prøvde å voldta hun ene i gruppen, som var kjent for å være horete. Hun har en datter, som viser seg å være datter til han Eddie på slutten. I midten av filmen et sted kommer Eddie inn i leiligheten til han ene og bryter sammen i fylla. Han setter seg på sengekanten og begynner å snakke om hvor mye han angrer på og gråter.

Og en av dem, en stor forretningsmann viser seg å være hjernen bak drapene og filmen slutter med at de som er igjen av gjengen drar til et kaldt sted hvor han har gjemt seg og har en tiger mutant som kjæledyr. Han har bygget opp en slags festning der. Syns å huske det hadde noe med en atombombe å gjøre, som han hadde plantet. Den sprenges og en eller flere byer blir sprengt i fillebiter, men det viser seg at han gjorde det for å kunne bygge byen opp opp igjen... noe sånt. Og han ene bestemte seg for å dra ut og fortelle verden om det som har skjedd, men blir drept.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Så en film for en stund siden som jeg gjerne skulle sett om igjen, men kommer ikke på navnet eller noen av skuespillerne.

Det handlet om en gjeng vigilantes, men ulikt de fleste andre superhelt-filmer var disse velkjent i media og blant folk. De var ikke akkurat sky, for å si det sånn.

Det som skjer da, er at etter at de har pensjonert seg blir den ene etter den andre drept på mystisk vis. En ting jeg husker om den er at den er ganske lang. 3 timer, tror jeg.

En av disse heltene er en fyr som er ganske pervers. Tror han var kjent som The Clown, men han het Eddie. Han prøvde å voldta hun ene i gruppen, som var kjent for å være horete. Hun har en datter, som viser seg å være datter til han Eddie på slutten. I midten av filmen et sted kommer Eddie inn i leiligheten til han ene og bryter sammen i fylla. Han setter seg på sengekanten og begynner å snakke om hvor mye han angrer på og gråter.

Og en av dem, en stor forretningsmann viser seg å være hjernen bak drapene og filmen slutter med at de som er igjen av gjengen drar til et kaldt sted hvor han har gjemt seg og har en tiger mutant som kjæledyr.

Watchmen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett gjennom mange b-filmer, men jeg finner ikke den jeg leter etter.

Det er en film fra 80 tallet, det er gigantiske rotter (muligens en annen type gnager). Det er mørkt ute, og en mann (tror kanskje han kom ut fra et utested) gikk for å pisse, så kommer en rotte og biter han.

Jobba den personen ein plass der rottene kom inn?Husker ikkje navnet på den filmen men kan huske frå den filmen eg så at det var ein person som jobba ein plass som var invadert av gedigne rotter.

Endret av Jostein76
Lenke til kommentar

Er ganske mange slike filmer, men disse kommer jeg på som er fra 80 tallet.

Rats:Night of Terror

Gnaw

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Leter etter en film som begynner med at en afroamerikansk gutt med.. afro, stjeler ett par Nike sko som er tydeligvis helt syke og designet til en spesiell fyr, så blir han senere sendt til en leir eller noe lignende i ørkenen. Der treffer han en hvit gutt som lærer han å lese og de blir gode venner, så prøver han å rømme. De holder på å dø av tørste eller noe lignende så finner de 'squash'.

Leter som en gal, finner ingenting!

Lenke til kommentar

Leter etter en film som begynner med at en afroamerikansk gutt med.. afro, stjeler ett par Nike sko som er tydeligvis helt syke og designet til en spesiell fyr, så blir han senere sendt til en leir eller noe lignende i ørkenen. Der treffer han en hvit gutt som lærer han å lese og de blir gode venner, så prøver han å rømme. De holder på å dø av tørste eller noe lignende så finner de 'squash'.

Leter som en gal, finner ingenting!

Merkelig hva hvilke inntrykk en sitter igjen med etter filmer ^_^

Høres ut som Holes fra 2003 med Shia Leboeuf (?)

Er på mobil så kan ikke gi link dessverre

*dobbelpost glitch*

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...