Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens. Fikk noen tanker i hodet i dag, jeg mener jeg har sett på film men jeg klarer ikke å koble hvilken film det er. Håper noen kan hjelpe meg Dette er det jeg husker:

Filmen er norsk. Starter med at en mann er på vei hjem fra jobb eller lignende. Han kjører bil og har kjæresten på telefon. De snakker underveis om hva hun skal ha på seg til en sengeøkt når han kommer hjem. Før han kommer så langt blir bilen hans truffet av et tog og han havner i rullestol. Mener å huske han ligger i badekaret senere hvor en syk tulling truer med å kappe av penisen hans. Dette er det jeg husker, hvis noen husker hvilken film dette er setter jeg pris på tilbakemeldinger

Lenke til kommentar

Hei :)

en gammel film ( kom utt i sluttet av 1980 tallet vil jeg tro )

jeg vet det er komedie film, men kan ikke noen navn :(

men uansett. filmen handler om en mann som skal ærve noen penger, å får et oppdrag der han MÅ BRUKE opp alle pengene uten å kjenne/eie noe for å få hele arven, husker ikke hvor mye det var men det var noen milioner, så satset han masse penger på den dårligeste hesten i et heste løp, der han tilfeldigvis vinner enda mer penger. å jeg vet at han klarte å brukke opp at...

 

 

noen som vet navn på filmen?? ^^

Lenke til kommentar

Hei folkens. Fikk noen tanker i hodet i dag, jeg mener jeg har sett på film men jeg klarer ikke å koble hvilken film det er. Håper noen kan hjelpe meg Dette er det jeg husker:

Filmen er norsk. Starter med at en mann er på vei hjem fra jobb eller lignende. Han kjører bil og har kjæresten på telefon. De snakker underveis om hva hun skal ha på seg til en sengeøkt når han kommer hjem. Før han kommer så langt blir bilen hans truffet av et tog og han havner i rullestol. Mener å huske han ligger i badekaret senere hvor en syk tulling truer med å kappe av penisen hans. Dette er det jeg husker, hvis noen husker hvilken film dette er setter jeg pris på tilbakemeldinger

 

 

Tenkte på Andreaskorset, en norsk film fra 2004. Husker ikke om han var i en togulykke, men vet han satt i en rulletol, og så kom det en annen mann inn i bildet som laget kvalme for vår hovedperson.

http://www.imdb.com/title/tt0383184/

Endret av slipten
Lenke til kommentar

Hvis noen husker denne blir jeg imponert, siden jeg var 4-5 år gammel husker jeg svært lite.. Det var ca 10 år siden på nrk1 var det en serie/Film som handla om en gutt som ikke hadde en far, og i filmen/en episode tok han og fylte klær med ett eller annet og satt han i en rullestol og sa til de som mobbet han at det var faren. husker dessverre ikke noe mer.. :(

 

Den andre burde være ganske lett, er en amerikansk jente som flytter inn på en kostskole elns i england og sliter med å tilpasse seg fordi hun er litt wildchild osv. tips? ;)

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en gammel kultfilm. Svart-hvitt. Tror det er Dracula, eller i alle fall en vampyr. HELE filmen er infisert av tabber av mindre og større grad. Tror han som spiller Dracula/hovedrolle-vampyr dør eller blir sparka eller noe underveis i filminga, så resten av filmen er det en annen som spiller Dracula. Denne personen ender opp med å dekke til ansiktet med jakka resten av filmen. Dette pluss mange andre tabber...

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en gammel kultfilm. Svart-hvitt. Tror det er Dracula, eller i alle fall en vampyr. HELE filmen er infisert av tabber av mindre og større grad. Tror han som spiller Dracula/hovedrolle-vampyr dør eller blir sparka eller noe underveis i filminga, så resten av filmen er det en annen som spiller Dracula. Denne personen ender opp med å dekke til ansiktet med jakka resten av filmen. Dette pluss mange andre tabber...

 

Plan Nine from Outer Space har noe av det du ser etter.

Lenke til kommentar

Tenkte på Andreaskorset, en norsk film fra 2004. Husker ikke om han var i en togulykke, men vet han satt i en rulletol, og så kom det en annen mann inn i bildet som laget kvalme for vår hovedperson.

http://www.imdb.com/title/tt0383184/

Var en bilulykke, min feil :) Filmen er tross alt snart 10 år gammel og at jeg husket den i det hele tatt er sykt. Det var den filmen, tusen hjertelig takk for hjelpen :)
Lenke til kommentar

Husker to scener jeg gjerne vil finne kilden til. Den ene er en scene hvor en bil er etterfulgt av politi i en biljakt. Bilen sladder inn i en parkeringsplass og politiet kjører forbi.

 

Den andre scenen er en som stjeler en sånn hovercraft båt som han kjører opp på land.

 

Er godt mulig at begge scener er fra kung fu-ish filmer. Kanskje Jackie Chan.

Lite info her, men det er alt jeg har. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Husker to scener jeg gjerne vil finne kilden til. Den ene er en scene hvor en bil er etterfulgt av politi i en biljakt. Bilen sladder inn i en parkeringsplass og politiet kjører forbi.

 

Den andre scenen er en som stjeler en sånn hovercraft båt som han kjører opp på land.

 

. Kanskje Jackie Chan.

 

Rumle in the Bronx, kjører han hoovercraft. Bil scenen har jeg sett før tror jeg.
Lenke til kommentar

Takk, det var den ene, ja. Men bil-scenen gjenstår. Hmm.

 

Edit: bilscenen er fra

.

http://www.youtube.com/watch?v=2UAQNetzY2k

http://www.youtube.com/watch?v=AJ5oaBWYzPk Har et eldre søskenbarn som var helt in i Jackie. New police story å hele pakka. Han gjør alle stunt selv, i ene glippet hopper han med en gips, som er spray painted til å ligne på skoen hans. Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Har et eldre søskenbarn som var helt in i Jackie. New police story å hele pakka. Han gjør alle stunt selv, i ene glippet hopper han med en gips, som er spray painted til å ligne på skoen hans.

Referet klipp med brudd i foten er ikke fra denne filmen, vet hvor pertentlig enkelte brukere kan bli Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Hei. det gjelder en gammel film, rundt 1980 vil jeg tro. handler om en mor å sønn, sønnen blir/er syk, har ett siste ønske om å sitte oppi ett pariserhjul,

der han sitt attmed sin mor å begynner å blø neseblod, å sier noe som "goodbye mom". trist film. har grubblet i mange år. noen som kan ha noen peiling? veldig takk viss noen kan hjelpe. lite å dålig beskrevet men :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...