Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på 2 filmer:

 

 

Den ene er en skikkelig urealistisk og morsom komedie der de 2 "stjernepolitiene" ligger i hælene på noen kjeltringer, også står de på toppen av en bygning og "går for hoppet", bare for å smelle ned på fortauet og dø komisk. Denne er ikke så gammel, men jeg finner den ikke igjen.

 

 

Den andre er en film som er satt til utlandet som jeg så for lenge siden. Det jeg husker fra den filmen er at det er en engelsktalende mann som skriver på en gammeldags skrivemaskin, han er en forfatter. Han forelsker seg i en lokal jente og jeg husker en scene med noen som rir etter et tog for å ta igjen og bringe et budskap. Denne engelsktalende mannen får også råd/tips av en eldre lokal herre som bl. a. ber om at forfatteren skal beskrive hvordan det er å bli slått i magen, for så å slå forfatteren i magen. Denne mannen gir også en veldig god skildring av en solnedgang. Bl. a. "setting the sky on fire". Noen som vet hvilken film jeg har i tankene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et sterkt barndomsminne. Det er en film jeg har veldig lyst å se igjen. Jeg måtte ha sett den engang når jeg kanskje var 10-12 år på TV, rundt år 2000 omtrent eller før.

 

Det jeg kan huske er følgende: Det var en Japansk thriller/svart komedie. Hovedkarakteren var en budbringeren for den Japanske mafiaen. Jeg kan huske at han syklet en god del i filmen. Jeg kan også huske at hovedkarakteren mer eller mindre ble tvunget til å jobbe for denne mafia gjengen (tror det handlet om gjeld eller noe). Uansett, han havner i problemer med Yakuzaen - å må på kjent vis bøte med lillefingeren (tror jeg husker at han kuttet av sin egen finger på vanlig Yakuza vis, foran sjefene i gjengen).

 

Dette er egentlig irrelevant, for det viktigste og det sterkeste minnet for meg fra filmen er mot slutten av den. Hovedkarakteren sykler for harde livet, på en sykkel som så litt ut som en racing sykkel. Han er enten på flukt, eller på oppdrag igjen. Det som er nytt nå er at han er ettersøkt av politiet. Han sykler fort igjennom bakgater og slikt for å komme seg unna.

 

Det snedige er at politiet følger han med en slags gammeldags "ubåt radar". Jeg tenker på den typen sonarradar som lager et markant pip når et objekt sonderes (de står strategisk plassert rundt om i den byen vår mann sykler rundt i, for å ta han). Filmen slutter med at han sykler inn i en barrikade politiet har satt opp, minner vel mer om en veisperring. Han blir skutt, og dør så på sykkelen sin. Jeg mener å huske at man fikk en følelse av at den "uskyldige" hadde blitt drept. Men det var noe komisk med det hele samtidig, men jeg tror ikke jeg forsto hele settingen den gangen. Om jeg skulle gjettet ville sjangeren enten havne i svartkomedie eller thriller delen av imdb.

 

Jeg hadde blitt helt utrolig glad om noen faktisk vet hvilken film jeg prøver å mimre tilbake til!

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar

Lurer på en film jeg så for mange år siden. Det handlet om en kvinne som ble mishandlet av sin mann, og i slutten av filmen lå hun på sengen og skulle til å bli voldtatt, men så kom et helikopter og lyste opp hele hagen og hun ble reddet. Helikopteret var enten ambulanse eller politi.

 

Det er sikkert veldig vanskelig å få noen mening utav så lite informasjon, men hvis det er noen som har sett noe som ligner på det jeg beskrev så hadde jeg satt pris på om de kom med tittelen. Syns å huske det var en bra film.

Lenke til kommentar

Film laget for (minst) 10 år siden, sikkert enda eldre. Handler om en gutt som krymper seg selv for å redde sin syke far. I filmen går han inn i munnen til faren, og han møter andre karakterer på reisen gjennom kroppen. Mener å huske at han dro til hjertet i løpet av filmen. Slutter ihvertfall med at han reparerer nyren til faren, som blir frisk.

 

Husker jeg så den da jeg var liten, men kommer ikke på navnet. :/

Lenke til kommentar

Minner noe sinnsykt om Oliver Twist da. Er veldig mange produksjoner av denne, hvor 2005 prod. av Roman Polanski er brukbar.

Hei. takk for svar. Men det er ikke det. Hovedpersonen heter Emil eller Renè.

 

Jeg leter etter en film jeg så som barn, dette var på slutten av 70 tallet eller på begynnelsen av 80 tallet.

Filmens handling er lagt til 17-1800 tallet i frankrike og det er mye fattigdom.

Det hele begynner med at en gutt overhører sine foreldre (som ikke er hans rette foreldre) snakke om at de har så dårlig råd, og de må sende fra seg gutten, og de snakker om at det er jo ikke dere ekte sønn så det like godt å få han avgårde. Gutte bestemmer seg får å reise og stikker neste morgen.

Han leter lenge etter sin familie og opplever mye elendighet. Når han endelig finner sin rette familie så viser det seg at dette er en rikmans familie, eller kanskje konge familie, dette husker jeg ikke helt.

Jeg lurer også litt på om han bli værende her eller om han har bodd forlenge i fattigdom at han ikke klarer overgangen. Men jeg tror det ender lykkelig.

Hjelp hjelp

Lenke til kommentar

Husker ikke tittelen på en film. Den må være rundt 15-20 år gammel eller mer. Det handler om en jente som må bo med et eldre par og bære frem et barn for dem. Dette er vanlig "prosedyre" i samfunnet de lever i, som jeg tror er USA en gang i fremtiden. Husker en scene der mannen ligger med kona si, men de får jenta til å ligge mellom seg for at sæden skal komme inn i henne, ikke kona. Hun blir til slutt gravid og så tror jeg hun stikker av. Var også en scene der ei annen jente fødte et barn for en annen eldre dame, i et selskapslokale mens mange sto og så på. Tror mange av skuespillerne er kjente, men kommer ikke på noen navn. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar

Dette er en film jeg har sett for en del år siden. Det er en thriller. En kvinne og en mann er på bryllupsreise (tror jeg) på en båt. Det er natt og plutselig våkner kvinnen med en seng fylt av mannens blod. Mannen er borte. Kvinnen blir fengslet da hun blir dømt for å ha drept ektemannen, noe hun ikke har gjort. Hun får tips i fengselet om å sone straffen og heller lete etter mannen etter hun er ferdigsont. Dersom hun dreper han etter ferdigsont dom kan hun jo ikke straffes om igjen for samme handling. I slutten av filmen finner hun mannen og skyter han.

 

Så... Hva heter denne filmen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...