Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mens jeg er igang, er det en film, som er tegne/animasjonfilm, hvor de er i en luftballong, og så kommer det en storm? Det også en nøkkel som kan åpne enten alle dører, eller en spesiell en som det var ettelerannet farlig i.

 

Var noe sånt jeg så for ca 10-15 år siden eller noe. Husker vi leide den på VHS. Synes den var jævli skummel på den tida, har lyst å se hvordan den er idag.

Lenke til kommentar

to eller en(?) film jeg har sett for minst 5 år siden..

 

Den første filmen er en fengelsfilm, alt jeg husker at han han ville rømme fra fengslet så møtte han to duder som hadde laget et tau av rygghårene sine :D

 

Den andre er også en fengselsfilm, nå er jeg usikker på om dette er samme film som den første...

Jeg husker at hovedperson ble kasta inn i et lukket rom hvor han kommuniserte med en BrunstigSvartmann ved å slå i veggen... På slutten ble det et oppgjør hvor vaktene ville ta hovedpersonen med å slippe denne BrunstigeSvartmann så han kunne drepe han.. Men så slo hovedperson i veggen så skjønte Svartmann at de var ''venner'' eller noe.. så Svartmann gikk løs på vaktene..

 

dårlig forklart.. men takk på forhånd :)

Veldig likt det som skjer i In Hell, med Van Damme. Er ikke en svart mann i den filmen da, men en kar med skinnmaske.
Lenke til kommentar

Leter etter en film der det jeg husker som "døden" prater med en jente.

Døden snakker om hvordan mennesket har skapt alle abstrakte ting som "respekt" og andre ting som ikke er fysiske. (usikker på om han nevner akkurat respekt).

 

Han nevner også noe om at "dersom man tar en verdens fineste sil, og siler verden, så er det ingen molekyler som er "respekt" (eller hva nå abstrakt fenomen han nevner).

Lenke til kommentar

God påske !

Leter etter en Norsk film fra 80-tallet. Husker særs lite at denne da jeg var noe ung da jeg så denne for første gang.

 

Husker at den var noe skummel, noen scener midt i svarte natta. Muligens at den var filmet i Nord-Norge.

 

 

En scene jeg husker ekstremt godt var noe som skjedde i en sjark, dette på natterstid.

 

MENER at Helge Jordal, eller noen som er ganske lik han spilte i den.

 

Noen som vet ?

 

 

Er ikke " Etter Rubicon" eller " Orions Belte " .

Argh, er frustrerende som fy :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg leter etter en film der hovedkarakteren heter Forrest Gump. Gjennom hele filmen sitter han på et busstopp og forteller mennesker han møter om det livet han har levd. Det eneste jeg gjenkjente var at protagonisten er skuespilleren Tom Hanks, og at filmen muligens er laget på tidlig 90-tall.

 

Hadde vært evig takknemlig om noen vet navnet på filmen!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg leter etter en film der hovedkarakteren heter Forrest Gump. Gjennom hele filmen sitter han på et busstopp og forteller mennesker han møter om det livet han har levd. Det eneste jeg gjenkjente var at protagonisten er skuespilleren Tom Hanks, og at filmen muligens er laget på tidlig 90-tall.

 

Hadde vært evig takknemlig om noen vet navnet på filmen!

Forrest Gump :p Endret av OPL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...