kattepiss Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Finnes det en film, om noen som bor i en flygende greie (by/noe), uten å vite det, men senere får vite at det finnes noe mer (den faktiske verden)? Lenke til kommentar
McIvar1 Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 En film som handler om folk som kom til en usa/canada og skulle jakte eller kolonisere. Eneste jeg husker er at de slapp ut noen hunder på slutten.. Dette var på 70 tallet Help anyone Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Finnes det en film, om noen som bor i en flygende greie (by/noe), uten å vite det, men senere får vite at det finnes noe mer (den faktiske verden)? Vel, du har jo The Truman Show. Lenke til kommentar
kattepiss Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Vel, du har jo The Truman Show. Har sett Jim Carrey filmen, dette er noe jeg muligens drømte eller noe, er ikke sikker. Lenke til kommentar
kattepiss Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Mens jeg er igang, er det en film, som er tegne/animasjonfilm, hvor de er i en luftballong, og så kommer det en storm? Det også en nøkkel som kan åpne enten alle dører, eller en spesiell en som det var ettelerannet farlig i. Var noe sånt jeg så for ca 10-15 år siden eller noe. Husker vi leide den på VHS. Synes den var jævli skummel på den tida, har lyst å se hvordan den er idag. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Finnes det en film, om noen som bor i en flygende greie (by/noe), uten å vite det, men senere får vite at det finnes noe mer (den faktiske verden)? Castle in the Sky? http://www.imdb.com/title/tt0092067/?ref_=sr_1 Lenke til kommentar
kattepiss Skrevet 18. mars 2013 Del Skrevet 18. mars 2013 Castle in the Sky? http://www.imdb.com/...2067/?ref_=sr_1 Tror ikke det, men nå vet jeg jo ikke om det finnes heller. Kan være jeg drømte det, med inspirasjon fra Dark City eller noe. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 (endret) Var desverre ikke Earth 2100. Var ikke noe animert/cartoon-ish i den dokumentaren jeg hadde sett. Men det er det nærmeste jeg har kommet hittil! Aftermath. der er det en episode som heter population overload. Endret 19. mars 2013 av ClarkGable 1 Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 to eller en(?) film jeg har sett for minst 5 år siden.. Den første filmen er en fengelsfilm, alt jeg husker at han han ville rømme fra fengslet så møtte han to duder som hadde laget et tau av rygghårene sine Den andre er også en fengselsfilm, nå er jeg usikker på om dette er samme film som den første... Jeg husker at hovedperson ble kasta inn i et lukket rom hvor han kommuniserte med en BrunstigSvartmann ved å slå i veggen... På slutten ble det et oppgjør hvor vaktene ville ta hovedpersonen med å slippe denne BrunstigeSvartmann så han kunne drepe han.. Men så slo hovedperson i veggen så skjønte Svartmann at de var ''venner'' eller noe.. så Svartmann gikk løs på vaktene.. dårlig forklart.. men takk på forhånd Veldig likt det som skjer i In Hell, med Van Damme. Er ikke en svart mann i den filmen da, men en kar med skinnmaske. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Aftermath. der er det en episode som heter population overload. Fyfaen, you are the fucking man! Takk så mye! Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Det er bra. Tenkte med en gang på Population zero. Var i samme serien. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Leter etter en film der det jeg husker som "døden" prater med en jente. Døden snakker om hvordan mennesket har skapt alle abstrakte ting som "respekt" og andre ting som ikke er fysiske. (usikker på om han nevner akkurat respekt). Han nevner også noe om at "dersom man tar en verdens fineste sil, og siler verden, så er det ingen molekyler som er "respekt" (eller hva nå abstrakt fenomen han nevner). Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Så litt på tv for flere år siden. Så kom det en norsk film, det handla om en innvandrer familie. Faren og de to sønnene gikk for å kjøpe bukser men han syns de var for dyre så han kjøpte noen rosa istedet. Mer så jeg ikke, hva heter den? Lenke til kommentar
oakis Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 God påske ! Leter etter en Norsk film fra 80-tallet. Husker særs lite at denne da jeg var noe ung da jeg så denne for første gang. Husker at den var noe skummel, noen scener midt i svarte natta. Muligens at den var filmet i Nord-Norge. En scene jeg husker ekstremt godt var noe som skjedde i en sjark, dette på natterstid. MENER at Helge Jordal, eller noen som er ganske lik han spilte i den. Noen som vet ? Er ikke " Etter Rubicon" eller " Orions Belte " . Argh, er frustrerende som fy Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Ikke sett filmen selv, men kan det være Nattseilere? Ellers kan du jo gå igjenom Helge Jordals filmografi for å se om du finner noe der. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Hei! Jeg leter etter en film der hovedkarakteren heter Forrest Gump. Gjennom hele filmen sitter han på et busstopp og forteller mennesker han møter om det livet han har levd. Det eneste jeg gjenkjente var at protagonisten er skuespilleren Tom Hanks, og at filmen muligens er laget på tidlig 90-tall. Hadde vært evig takknemlig om noen vet navnet på filmen! Lenke til kommentar
OPL Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Hei! Jeg leter etter en film der hovedkarakteren heter Forrest Gump. Gjennom hele filmen sitter han på et busstopp og forteller mennesker han møter om det livet han har levd. Det eneste jeg gjenkjente var at protagonisten er skuespilleren Tom Hanks, og at filmen muligens er laget på tidlig 90-tall. Hadde vært evig takknemlig om noen vet navnet på filmen! Forrest Gump Endret 6. april 2013 av OPL Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Forrest Gump Jeg trengte navnet på filmen, ikke navnet på hovedkarakteren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå