Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser etter en engelskspråklig film. Den begynner med at broren kjøper en "opplevelse" til en mann som har bursdag. Denne mannen opplever så mye rart. Den ender med at giveren blir skutt eller noe sånt, og bursdagsbarnet kaster seg ned fra toppen av en bygning fordi han vil ta livet sitt. Der blir han tatt imot av en luftpute eller noe, fordi det var forutsett at han ville handle slik. Opplevelsen blir så avslørt, og bursdagsfesten begynner.

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar

Prøver disse to nok en gang:

 

1. En film fra ca rundt 1990 +/- vil jeg tro, som handler om en lekker mørk kvinne som

er leder for et oljeselskap eller ligndende, og som er veldig skruppeløs.

 

Den gikk på TV Norge en gang tidlig på 90 tallet.

Mente den het noe sånt som "Svart gull" eller lignende på Norsk.

 

I begynnelsen er det en intro der vi ser kvinnen bakfra i sort dress som tar på seg

noen smykker og armbånd i langsomme bevegelser. Tror det var omtrent sånn.

 

I begynnelsen av filmen står noen av hennes assistenter i en hangar e.l. og en

død person ligger på gulvet. Husker ikke hva som skjedde, men kvinnen kommer da

inn og sier blant annet "clean up this mess" og går igjen.

 

Det er omtrent alt jeg husker, men håper det kan ringe en bjelle hos noen.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

2. En film med tema lignende "Gjøkeredet", med galninger på et galehus.

 

Et sted i filmen (tidlig tror jeg) ; Om morgenen løper alle de gale bort til en svær glassmugge full av gebisser, og bare grabber et og putter i munnen.

Det er omtrent alt jeg husker. Gikk på NRK på 80 tallet.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er på jakt etter en film: Den handler om en mann som tar hevn etter at han og familien blir utsatt for drap. Han tar så hevn på drapsmennene, advokater og aktoratet. Han blir sperret inne i fengsel, men han han gjør fortsatt ting. Det hele ender med at han sprenger et helt fengsel.

Noen som vet hva denne filmen heter?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er på jakt etter en film: Den handler om en mann som tar hevn etter at han og familien blir utsatt for drap. Han tar så hevn på drapsmennene, advokater og aktoratet. Han blir sperret inne i fengsel, men han han gjør fortsatt ting. Det hele ender med at han sprenger et helt fengsel.

Noen som vet hva denne filmen heter?

Law Abiding Citizen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

husker ikke hva filmen heter så trenger litt hjelp:)

 

tror det har noe med CIA å gjøre. det er en dame(journalist tror jeg) som får vite informasjon om noe som er sikkerhetsklarert, men hun kan ikke oppgi kilden sin for det var fra et barn som hadde sakt noe på en skolebuss eller noe. hun blir drept også.

 

Glem det. Husker filmen :) "Nothing but the truth"

Endret av aa123
Lenke til kommentar

nå tviler jeg på at jeg får svar her men anyway. dette er de elementene jeg husker fra filmen:

 

- en tracker (sporekspert whatever)

- Som slo seg sammens med en politikvinne/fbi

- En creepy gutt som lå i respirator i et gammelt hus, ond gutt, en fiende i filmen

- Et av scenene tok sted i et creepy rom fylt med utstillingsdukker

 

meget spesiell film

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...