Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener å huske en barneTV-serie om "Skrotnisse" som bygde en månerakett.

Tror det var en svensk dukkeanimasjon.

Noen som vet noe?

Det var også en forseggjort tegnefilmserie om en vikinggutt som het Ulve Ulvsson.

Dette er så lenge siden at jeg ikke husker det nøyaktig. Husker bare at jeg var for ung til å ha interesse av det. Men et gjensyn hadde vært gøy.

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske en barneTV-serie om "Skrotnisse" som bygde en månerakett.

Tror det var en svensk dukkeanimasjon.

Noen som vet noe?

Det var også en forseggjort tegnefilmserie om en vikinggutt som het Ulve Ulvsson.

Dette er så lenge siden at jeg ikke husker det nøyaktig. Husker bare at jeg var for ung til å ha interesse av det. Men et gjensyn hadde vært gøy.

Skrotnisse og månerakettgreia må vel nesten bare være '' Skrotnisse og vennene hans ''

Endret av Zoku
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den handler om et bankrobberi, eller faktisk to stykker, som skjer samtidig. Det kommer to forskjellige grupper med ranere, den ene gruppen på to og den andre på tre eller fire. De to ranerne er idioter og de tre-fire andre er veldig profesjonelle folk. Dette byr på problemer, men de bestemmer seg for å rane hver sin del av banken. Det er også gisler inne i bildet, blant annet en som er veldig nysgjerrig og som gjennom filmen finner ut hvem som står bak og hvorfor osv.

Hvis du vet hvilken film, dette er, vær så snill og gi meg tittelen på filmen, jeg husker av all min fortvilelse ikke tittelen og det gjør meg helt gal!

Lenke til kommentar

Leter etter en islandsk film. Husker ikke mange scener, men husker i hvert fall en hvor en dame står bak en dør, også er det en fyr som slår opp døren slik at hun faller og slår hodet i en ovn. Han tror at hun er død, også skal han gjemme liket i en greie de fyller sement i. En annen fyr, som jeg tror var mannen eller kjæresten hennes, finner ut av det akkurat i tide også får han kroppen hennes ut av den tingen som de fyller sement i.

Tror det også er fra samme film at det er noen folk på en båt som smugler et eller annet, og en annen ting jeg også tror er fra den filmen er en scene hvor noen tyver skyter med politiet også er det innblandet et maleri som består av masse malingssprut.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Norsk film fra ca. 1990, om 2. verdenskrig. Ei mørk skuespillerinne fra Nord-Norge har hovedrollen, og filmen foregår i Nord-Norge. Skuespillerinna heter noe som ligner på Anette (det virkelige navnet). Mannen hennes reiser vekk som soldat. Kona blir dermed igjen, og etter hvert flytter det inn en tysk soldat på småbruket. Han har muligens desertert fra den tyske hæren.

Etter hvert ser vi at mannen hennes begynner å gå til fots tilbake fra Finland. Vi ser blant annet at han helt utsultet kommer over noen høner, og knekker nakken på dem.

Tror mannen heter Markus.

Til slutt kommer Markus helt hjem til småbruket, og han henger seg trolig i fjøset. Den tyske soldaten finner ham der, og kommer ropende ut fra låven: "Markus, Markus, i lååven, i lååven!!". Dette roper han med tysk aksent.

Lenke til kommentar

Jeg så en film for noen år siden om en snekker som jobbet for et rikt hjem. Han fikk et oppdrag mens familien var bortreist, og skulle gjøre jobben. Men det familien ikke visste var at snekkeren var en tyv, og skulle stjele en dyrebar (sort?) diamant fra hjemmets safe. Mitt oppi tyveriet kommer noen inn i døren. Tyven tror det er familien som kom inn døren, og han skynder seg for å gjemme bort tyveriverktøyene og låse safen. Det var ikke familien som kom hjem, men en torturist. Torturisten setter opp mange feller i huset for å leke med snekkeren. Filmen ender opp fra å være en ransfilm til en katt-og-mus torturfilm.

Hva heter denne filmen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...