Spirre Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 når jeg leste om han som lurte på en bilfilm lenger opp her så kom jeg til å tenke på en film jeg så for mange år siden. den handler om en gjeng med unge folk som driver å kjører og bygger hotrodder. hovedpersonene er to brødre (eventuelt far og sønn) som bygger en svart hotrod med lystgass og/eller kompressor på. denne går noe sykt og når de aktiverer lysgassen eller pressa eller hva det nå var, så får man en slags tunnelsyn eller tilsvarende. uansett, det som skjer er at den ene av brødrene kræsjer med bilen i et løp, og skader seg eller dauer. så får andre hjelp av en annen person for å bygge opp igjen hotrodden slik at han kan ta revansje mot filmens "badguys" andre ting jeg tror jeg husker er at handlinga foregår mye om kvelden/natta og at den er fra 90 tallet eller kanskje enda eldre. hadde vært moro å sett den en gang til. Denne filmen du skildrer her har jeg og sett, men husker heller ikkje hva den heter. Men han som eier bilen i den filmen dør i en krig, og lillebroren overtar bilen. det høres riktig ut ja. jeg bumper denne posten siden jeg aldri fikk et svar, og nylig har jeg tenkt på denne filmen igjen. vet noen hvilken film det er? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) når jeg leste om han som lurte på en bilfilm lenger opp her så kom jeg til å tenke på en film jeg så for mange år siden. den handler om en gjeng med unge folk som driver å kjører og bygger hotrodder. hovedpersonene er to brødre (eventuelt far og sønn) som bygger en svart hotrod med lystgass og/eller kompressor på. denne går noe sykt og når de aktiverer lysgassen eller pressa eller hva det nå var, så får man en slags tunnelsyn eller tilsvarende. uansett, det som skjer er at den ene av brødrene kræsjer med bilen i et løp, og skader seg eller dauer. så får andre hjelp av en annen person for å bygge opp igjen hotrodden slik at han kan ta revansje mot filmens "badguys" andre ting jeg tror jeg husker er at handlinga foregår mye om kvelden/natta og at den er fra 90 tallet eller kanskje enda eldre. hadde vært moro å sett den en gang til. Denne filmen du skildrer her har jeg og sett, men husker heller ikkje hva den heter. Men han som eier bilen i den filmen dør i en krig, og lillebroren overtar bilen. det høres riktig ut ja. jeg bumper denne posten siden jeg aldri fikk et svar, og nylig har jeg tenkt på denne filmen igjen. vet noen hvilken film det er? The California Kid (1974) ? Endret 29. juli 2012 av AvidGamer Lenke til kommentar
murdack Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 hei sliter noe voldsomt med en film jeg ikke husker navnet på, filmen handler om noen politifolk som blir innestengt på en liten politistasjon eller fengsel men noen "vip" fanger. de blir innestengt pga en snøstorm eller noe. etter som tiden går blir de angrepet av noen typer som skal befri en av fangene. de slåss tilbake med det de finner inne på stasjonen og blir til slutt hjulpet av swat team eller noen andre kan ikke helt huske. takker for hjelpen Lenke til kommentar
murdack Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Er på jakt etter en film hvor hovedpersonen blir guidet rundt omkring av en stemme (via telefon minnes jeg) som viser seg å være en hemmelig computer.. relativt ny tror jeg (dvs etter 2000) eagle eye med sheila lebouf Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 hei sliter noe voldsomt med en film jeg ikke husker navnet på, filmen handler om noen politifolk som blir innestengt på en liten politistasjon eller fengsel men noen "vip" fanger. de blir innestengt pga en snøstorm eller noe. etter som tiden går blir de angrepet av noen typer som skal befri en av fangene. de slåss tilbake med det de finner inne på stasjonen og blir til slutt hjulpet av swat team eller noen andre kan ikke helt huske. takker for hjelpen Det kan minne om Assault on precinct 13. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Orginalen fra 1976 er mil bedre. 1 Lenke til kommentar
murdack Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 hei sliter noe voldsomt med en film jeg ikke husker navnet på, filmen handler om noen politifolk som blir innestengt på en liten politistasjon eller fengsel men noen "vip" fanger. de blir innestengt pga en snøstorm eller noe. etter som tiden går blir de angrepet av noen typer som skal befri en av fangene. de slåss tilbake med det de finner inne på stasjonen og blir til slutt hjulpet av swat team eller noen andre kan ikke helt huske. takker for hjelpen Det kan minne om Assault on precinct 13. takker og bukker Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Dette er et ektremt long shot, men når jeg var veldig liten så jeg en tegne film, jeg husker bare 1 sene sikkert fra filmen, og det er når hovedkarekrene rømmer fra en øy og man ser øyen synke ned i havet, husker ikke hvordan karakterne ser ut, jeg bare har den senen om at øya synker i havet. En annen sene jeg har i hode, er ikke en sene men bare et bilde jeg har av at øya var et fengesel eller fabrikk eller noe, det var i hvertfall veldig metalisk og industri aktig, Det er alt jeg husker. Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Dette er et ektremt long shot, men når jeg var veldig liten så jeg en tegne film, jeg husker bare 1 sene sikkert fra filmen, og det er når hovedkarekrene rømmer fra en øy og man ser øyen synke ned i havet, husker ikke hvordan karakterne ser ut, jeg bare har den senen om at øya synker i havet. En annen sene jeg har i hode, er ikke en sene men bare et bilde jeg har av at øya var et fengesel eller fabrikk eller noe, det var i hvertfall veldig metalisk og industri aktig, Det er alt jeg husker. Resan till Melonia ?? http://youtu.be/mvvUl1_-fhE Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Hvilken film? En fyr har evnen til å reise tilbake noen minutter (ett eller tre, husker ikke) i tid og forandre fremtiden. Hvordan han gjør det husker jeg ikke. Men en del av handlingen foregikk i hodet hans, noe som blir klart senere i filmen. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 The butterfly effect? Som jeg nettopp så? Lenke til kommentar
Kea Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 (endret) Nei, ikke den. Vet beskrivelsen er lik, men forskjellen er at i den jeg tenker på reiser personen bare noen minutter tilbake i tid hver gang. En scene jeg husker er at hovedpersonen sitter i en café og prøver seg på ei jente. Han blir avvist, så resetter han tiden med noen minutter og prøver igjen. Edit: Det var visst litt dårlig forklart. Beklager det. Han kunne se noen minutter inn i fremtiden, ikke reise tilbake i tid. Endret 5. august 2012 av Therawyn Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Det er nok Next du skal ha tak i. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Hvilken film? En fyr har evnen til å reise tilbake noen minutter (ett eller tre, husker ikke) i tid og forandre fremtiden. Hvordan han gjør det husker jeg ikke. Men en del av handlingen foregikk i hodet hans, noe som blir klart senere i filmen. Høres veldig ut som Source Code. http://www.imdb.com/title/tt0945513/ Lenke til kommentar
Kea Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Det er nok Next du skal ha tak i. Der traff du blink. Takk. Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Noen som vet hvilken filme dette bildet er fra? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ser ut som Kurt Josef Wagle og legenden om fjordheksa (2010). Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Ser ut som Kurt Josef Wagle og legenden om fjordheksa (2010). Midt i blinken, takke og bukker. Lenke til kommentar
lasses95 Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Leter etter en film jeg så for kanksje 3-5 år siden på TV2 tror jeg. Den handler om en dame som kjører på motorveien (en ung dame), så sitter gasspedalen fast eller noe, og hun klarer ikke stoppe. Så ringer hun politiet og de blokkerer veien så hun får fri kjørebane. Det kommer en politimann som hopper opp i bilen hennes, og prøver å stoppe den. Det siste jeg husker er at de nærmer seg et område med veiarbeid. Filmen er selvsagt amerikansk Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Filmen er selvsagt amerikansk Haha Endret 9. august 2012 av TMB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå