Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei her kommer en vanskelig en.

Gammel film i farger, tror den er fra 70 - tallet, verden har gått under hvis jeg husker riktig.

Det jeg husker fra filmen er att alle snakker om en pres-y-dent.

Håpløst lite å gå etter ja, noen som vet hvilken film ?

Hmmm.... Kan det være den fantastiske Escape From New York (1981)? Hvor hele Manhattan har blitt om til et stort fengsel (Så New York har på en måte gått under), hvor den Amerikanske presidenten sitt fly krasjet og presidenten har blitt tatt til fange av den kriminelle lederen The Duke of New York.

Lenke til kommentar

Tråden heter Film-ID, men jeg kjører på allikevel.

Under middagen i dag kom jeg plutselig til å tenke på et program som gikk på norsk TV for noen år siden, men går da altså ikke nå lenger. Programmet var typ Fangene på Fortet, altså gameshow, hvor man utførte forskjellige oppgaver for å vinne penger. Programlederen var en skallet mann, og jeg synes å kunne huske to skyskrapere som var linket sammen øverst med en gåtunnel eller noe liknende.

Jeg husker kun den siste oppgaven, og det var at konkurrenten skulle memorere en lang tallrekke for å velge raskeste vei (i form av smale ganger/tunneler) for at pengene ikke skulle bli ødelagt.

Lenke til kommentar

Tråden heter Film-ID, men jeg kjører på allikevel.

Under middagen i dag kom jeg plutselig til å tenke på et program som gikk på norsk TV for noen år siden, men går da altså ikke nå lenger. Programmet var typ Fangene på Fortet, altså gameshow, hvor man utførte forskjellige oppgaver for å vinne penger. Programlederen var en skallet mann, og jeg synes å kunne huske to skyskrapere som var linket sammen øverst med en gåtunnel eller noe liknende.

Jeg husker kun den siste oppgaven, og det var at konkurrenten skulle memorere en lang tallrekke for å velge raskeste vei (i form av smale ganger/tunneler) for at pengene ikke skulle bli ødelagt.

Kan vell også være fearfactor (selvom han ikke er skallet)

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på hva en film heter.

Det min mor husker:

Handler om ei jente som er tjenestjente i ett slott, hvor det bor en mann, sammen med sin kone. Konen er gal, og bor i et tårn. Konen blir egentlig gjemt bort. Mot slutten brenner slottet ned, kona dør. Og mannen blir blind i brannen.

Noen som har en ide?

Takk:D

Lenke til kommentar

HEI! Leter etter en film jeg har sett for en stund siden...Filmen begynte med at kona og datteren til en mann ble mordet rett forran ham. Han brukte flere år på å planlegge en hevn. Han ble deretter fengslet og kontrollerte samfunnet derfra. Truet politiet med ting han ville ha, om han ikke fikk disse, utførte han angrep.

Noen som vet navnet på denne filmen? :)

Fant det ut!

Law abiding citizen... anbefales på det sterkeste!

Endret av HornYkorN
Lenke til kommentar

Jeg leter etter en julefilm jeg vet har gått på tv før jul i mange år. Det er noe med noen tegninger/malerier av hvertfall ei hytte som de filmen handler om finner igjen i skogen. Husker ikke så mye av den.. lurer på om det kanskje er om en gutt som ble borte ellernoe. Mener å huske at en gutt sender kort til julenissen om at morra sliter ellerno. Også forsvinner gutten og en mann og ei dame begynner å lete etter han. Tror navnet på filmen inneholder et stedsnavn.

Endret av Perfidus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...