Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Gammel film fra japan/kina jeg så på Showtime for lenge siden, tror jeg, kan ha vært en annen kanal. Husker svært lite men en ting jeg husker godt er at en litt overvektig mann går inn i et horehus og skaffer seg et rom med en dame. Dama binder han fast til senga å etter hvert kommer det en slags mafia fyr inn i huset. Den feite mannen hører det, tror kanskje det kunne ha vært et skudd eller noe, å roper til dama at hun skal binde han opp. Mannen kommer inn i rommet deres før hun rekker det og han ligger der uten å kunne gjøre noe, å fyren skyter han med en hagle tror jeg. Kom på dette når jeg leste gjennom tråden, vært artig å finne det ut. Veldig sikker på at det var japansk/kinesisk og litt gammelt, høyest 90-tallet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk et backflash fra barndommen. Jeg husker at jeg så på en film på tv, en tegnefilm. Den hadde norske stemmer om jeg husker riktig og den handlet om noen aper. Noen av apene bodde i trær imens de andre apene bodde i en borg eller noe slikt.

De to ape-slektene mislikte hverandre. Jeg husker veldig lite fra det, men det var en dramatisk film og den avsluttende scenen tror jeg fant sted ute på en fryst sjø, ute på isen, isen som sprakk.

Er det noen som vet hvilken film jeg snakker om. Eller var det hele bare en drøm?

Lenke til kommentar
Gjest skrev (På 17.11.2011 den 11:57 AM):

Jeg fikk et backflash fra barndommen. Jeg husker at jeg så på en film på tv, en tegnefilm. Den hadde norske stemmer om jeg husker riktig og den handlet om noen aper. Noen av apene bodde i trær imens de andre apene bodde i en borg eller noe slikt.

De to ape-slektene mislikte hverandre. Jeg husker veldig lite fra det, men det var en dramatisk film og den avsluttende scenen tror jeg fant sted ute på en fryst sjø, ute på isen, isen som sprakk.

Er det noen som vet hvilken film jeg snakker om. Eller var det hele bare en drøm?

Jeg googla "cartoon apes castle frozen lake" og kom fram til den franske filmen Le château des singes (1999) (aka. A Monkey's Tale) - http://www.imdb.com/title/tt0188506/ Som ser ut til å passe veldig bra.

Fant også denne lille snutten på youtube:

Lenke til kommentar

Det er den! Du er en internett-mester. Takk tusen takk for at du fant den fram. Det blir spennende å se den igjen. Jeg trodde at alt håp var ute da de flyttet den til denne tråden.

Jeg skylder deg en tjeneste, så send melding om du trenger at jeg tar ditt parti i en religion-debatt eller hva som helst. Jeg er ikke så ofte på diskusjon.no disse dager, men når jeg først er her, ja da viser jeg ingen nåde.

Lenke til kommentar

Hei

en Fengsel film jeg ikke kommer på film tittel på.

Den er fra 2010/2011, er 3 ungdommer som kommer på likt inn i et fengsel, og blir venner, han ene hadde

stukket en vakt i øyet i forje fengsel og er flyttet til et annet fengsel, han har mye sinne, og den ene av

di ungdommene blir drept av vakten ved et "uhell"

Noen som vet hvilken film jeg snakker om ?

Lenke til kommentar

Jeg så en film med min far for noen år siden, tror filmen er lagd mellom 1990-2000.

Det var en slags krigsfilm i noe topgun stil, bortsett fra at det var helikopter som var mest fokus i filmen.

Jeg husker ikke så mye, men han ene piloten kunne ikke kjøre uten å høre på musikk, et sted i filmen før han skal bombe ei flystrype setter han på en kassettspiller til tross for noen ordre elns, og ender opp med å bli helt.

Alt jeg husker fra filmen, men det med musikken var en viktig del... veldig vanskelig med så lite info, men har veldig lyst til å se den igjen!

Endret av Borgemeister
Lenke til kommentar

Hei

en Fengsel film jeg ikke kommer på film tittel på.

Den er fra 2010/2011, er 3 ungdommer som kommer på likt inn i et fengsel, og blir venner, han ene hadde

stukket en vakt i øyet i forje fengsel og er flyttet til et annet fengsel, han har mye sinne, og den ene av

di ungdommene blir drept av vakten ved et "uhell"

Noen som vet hvilken film jeg snakker om ?

Tror jeg kan birda med litt info :) Er den svensk? og skal de kriminelle spille på teater osv? de prøver å stikke av på slutten, men bestemmer å komme seg inn på scenen

Lenke til kommentar

*snip*

kan det være Fire Birds ?

hmm, jeg har sett en del klipp på youtube og sånt nå, det minner ikke om den filmen jeg tenker på. Husker bare at en av hovedpersonene hadde med seg kasettspiller og hodetelefoner som han satte på når han skulle på sitt farligste oppdrag elns. Da var det to helikopter som skulle overta en flystripe

Endret av Borgemeister
Lenke til kommentar

Hvilken film kommer dette bildet fra?

32.jpg

Fullstendig jernteppe (selv om jeg tror jeg nettopp har sett filmen...)

Er det Star Wars Episode 3? I såfall når i filmen?

Edit: Jejeje... Kom ganske raskt på hvor det var fra helt på egenhånd. For andre som måtte være interesserte, er denne fyren fra planeten der General Grevious gjemmer seg når Obi Wan jakter på han. Star Wars Episode 3 altså.

Endret av Βlur
Lenke til kommentar

Ja, episode III. Det er når Obi-Wan leter etter General Grievous på Utapau. Om jeg ikke husker feil finner denne scenen sted ca i midten av filmen, muligens litt nærmere slutten enn begynnelsen.

Edit: Leif

Endret av sebbur
Lenke til kommentar

Interesting fact om skuespilleren Bruce Spence som spiller Tion Medon i Episode 3. Han spiller også The Mouth of Sauron i Return of the King (Eller i extended version for å være nøyaktig).

the_mouth_of_sauron_18.jpg

Og Trainman i The Matrix Revolutions.

500full.jpg

Som betyr at han var med i alle de 3 store trilogiene i forrige tiår.

I tillegg var han faktisk med i Mad Max trilogien også :yes:

jedediah+on+the+plane.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...