Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

For en stund siden var det en illusjonist eller hva du vil kalle, på NRK. Han gjorde diverse ting, som f.eks å legge en lommebok midt på gaten med en rød sirkel rundt. Han hypnotiserte en person til å ikke si fyren (han ble "usynlig") og masse andre triks. Noen som vet hva han eller denne serien heter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For en stund siden var det en illusjonist eller hva du vil kalle, på NRK. Han gjorde diverse ting, som f.eks å legge en lommebok midt på gaten med en rød sirkel rundt. Han hypnotiserte en person til å ikke si fyren (han ble "usynlig") og masse andre triks. Noen som vet hva han eller denne serien heter?

6309967[/snapback]

Hvis han var norsk, kan det vel ha vært Torgrim Holte?

Lenke til kommentar

6309967[/snapback]

Paul McKenna hadde et underholdningsprogram på NRK1 for noen år siden. Men han hypnotiserte folk hovedsakelig på en scene. har forsøkt å søke på nrk.no, men uten særlige resultater.

Lenke til kommentar
Jeg leter etter navnet på en film som handler om:

Noen folk som drar ut i skogen for å finne en hytte...

På veien blir de angrepet av en svær bjørn, en detter ned i et hull full av pigger osv.

Jeg husker så vagt filmen, men jeg husker at den var ganske kul...

Kan noen hjelpe meg?

6319192[/snapback]

Rimelig sikker på at du er ute etter The Edge (1997), som ble vist på norsk TV (NRK eller TV2) for ikke alt for lenge siden.

Lenke til kommentar
Ja, de har jo en sånn i Musikk seksjonen og tenkte vi kunne ha en slik tråd her også, i stedet for at det kommer slike tråder overalt i Film/TV seksjonen.

Spør også om TV serier :)

4541722[/snapback]

Det her må jeg si var utrolig smart! :)

Det er en tvserie jeg gjerne vil få med meg av visse grunner. jeg hørte nettopp om den i dag, og synes den hørtes kjempe spennende ut. Problemet er at dette er det eneste jeg vet om den:

- Serien handler om Amerikanske marinesoldater i Irak

Jeg trodde han karen som fortalte meg om serien nevnte disse opplysningene: "TV Norge, klokka 23.20, fredager" men det stemmer jo ikke!

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Jeg leter etter navnet på en film som handler om:

Noen folk som drar ut i skogen for å finne en hytte...

På veien blir de angrepet av en svær bjørn, en detter ned i et hull full av pigger osv.

Jeg husker så vagt filmen, men jeg husker at den var ganske kul...

Kan noen hjelpe meg?

6319192[/snapback]

Rimelig sikker på at du er ute etter The Edge (1997), som ble vist på norsk TV (NRK eller TV2) for ikke alt for lenge siden.

6319222[/snapback]

Harold Perrineau Jr. fra Lost er med i denne filmen.

I både Lost og filmen er de lost(på øy og i skog, henholdsvis).

Det er også med en bjørn i lost.

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en film jeg så for mange år siden på tv2. Jeg var såpass liten at jeg måtte snike meg opp i stua når mor&far hadde lagt for å se filmen. Det eneste jeg husker er at det er en tropp soldater som blir guidet gjennom en sump hvor det er masse feller og flere soldater blir spiddet. Hvis jeg husker rett så er guiden en krigsfange og handlingen er muligens under vietnamkrigen. Noen som aner hvilken film jeg tenker på?

Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke over en film jeg så for utrolig lenge siden. Handlet om at mange mennesker hadde gått under jorden, og overflaten var blitt tatt over av roboter og noen mektige mennesker. Menneskene under jorden ble ofte "raidet" av robotene.

Til slutt drar en gruppe mennesker ut for å prøve å få slutt på alt dette, og filmen omhandler først og fremst deres kamp mot overmakten.

Noen?

Lenke til kommentar
Jeg kom til å tenke over en film jeg så for utrolig lenge siden. Handlet om at mange mennesker hadde gått under jorden, og overflaten var blitt tatt over av roboter og noen mektige mennesker. Menneskene under jorden ble ofte "raidet" av robotene.

Til slutt drar en gruppe mennesker ut for å prøve å få slutt på alt dette, og filmen omhandler først og fremst deres kamp mot overmakten.

Noen?

6334810[/snapback]

matrix? sterkt gjordt å glemme det navnet... (dersom det er den filmen da)

Lenke til kommentar

Hva heter den filmen der en gjeng galinger skal lage en reklamefilm?

De skal lage en film for et videokamera, og drar opp i fjellet for å stå snowboard og ski. Men der møter de en mafiaboss elns. som har kidnappa noen om jeg ikke husker helt feil.

På starten rafter de ned en foss.

Lenke til kommentar

kom på en barne-tv her om dagen som jeg ikke husker så mange detaljer om dessverre, men husker jeg ble veldig fascinert av introen. Tror serien var dansk og at det var en gutt i hovedrollen. På introen mener jeg det dreide seg mye om magi. tror han (eller ei dame) gikk rundt i en blå kappe med spiss hatt (ala kremmerhus opp-ned), og at han/hu "spydde" egg elller noen hvite baller. Noen som har peil? Skulle likt å høre intromusikken igjen.

Lenke til kommentar
Hva heter den filmen der en gjeng galinger skal lage en reklamefilm?

De skal lage en film for et videokamera, og drar opp i fjellet for å stå snowboard og ski. Men der møter de en mafiaboss elns. som har kidnappa noen om jeg ikke husker helt feil.

På starten rafter de ned en foss.

6347522[/snapback]

Det høres ut som det kan være Extreme Ops. Husker ikke starten, men resten minner om den.

Lenke til kommentar

Jeg husker en film jeg så på Canal+ noen år siden.

Filmen var trolig japansk. Den handla om en liten gutt som bodde med bestemora. Denne gutten ville finne moren sin. Han får hjelp av onkelen sin.

De reiste rundt i Japan, med bare det en liten ryggsekk og klærne de hadde på seg.

Jeg husker at da onkelen fant moren til gutten ville hun ikke ha noe med gutten å gjøre. Han følte da veldig synd på gutten og køpte en liten glass engel med bjelle, som han sa moren ville at han skulle ha.

Veldig søt film, husker den fikk 8/10 i imdb. Fyren som spilte onkelen var en ganske kjent skuespiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...