willy77 Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Prøver meg med enda et spørsmål om en film her - har fått meget god hjelp før. Er en film jeg husker fra 1980(?) tallet - og er ganske så sikker på at den er fransk. Handlet om en antikvitetshandler, og han fikk etterhvert en kvinnelig sekretær. Han var skikkelig "stressa" og levde ganske så intenst. Mye av filmen handlet om hvor stort tempo han holdt i alt han gjorde. Så kommer det en spesiell antikvitet opp for auksjon - den han har ventet på hele livet. Så han setter i gang og selger omtrent alt han har for å kunne by på den ene gjenstanden. Under den store auksjonen på denne , som er viet ganske stor plass i filmen, så blir det selvsagt mye "hemmelig" budgivning samt jeg tror jeg husker at det avsluttet med at han fikk tilslaget - og døde av hjerteinfarkt i omtrent samme øyeblikk. Husker filmen som meget god - og skulle likt å se den igjen av nostalgiske grunner. Har aldri klart å finne ut hva den het - men er utrolig takknemlig hvis noen kunne sette meg på riktig spor her. Har prøvd meg på imdb, men sliter med å søke på franske filmer. Språkbarrierer...... På forhånd takk for alle forslag. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) The Usual Suspects :-) Endret 23. april 2011 av Leifen18 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) The Usual Suspects EDIT: Link: http://www.imdb.com/title/tt0114814/ Endret 23. april 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
o2man Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Er det noen i denne tråden som kan hjelpe meg med å finne ut hvilken cowboy film jeg har sett? Filmen gikk på nrk mener jeg da jeg var liten på slutten av 80 tallet, begynnelsen av 90 tallet. Jeg husker lite av filmen, men det jeg husker av at det var et race på hesteryggen igjennom en ørken. Den ene sene som jeg husker godt er den hvor en av karakterene må trekke noen tenner og får satt inn pistol patroner som erstatning. Noen som kan vet hva filmen heter? Jeg tror filmen er laget før 1980, men hvor gammel den er vet jeg ikke. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Bite_the_Bullet_(film) Lenke til kommentar
Awesome Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Heisann. Jeg satt og følte meg nostalgisk her om dagen, og da kom jeg til å tenke på en film jeg så som liten pode. Jeg tror den var enten norsk eller svensk, og den handlet om en guttegjeng der to av guttene rivaliserte hverandre. De skulle finne ut hvem av de som var den modigste, og den modigste var den som turte å hoppe ned fra det høyeste stedet. Etterhvert begynner de å hoppe ned fra høyere og høyere steder, helt til de til slutt er på taket av en låve, der begge hopper ned samtidig. Filmens siste scene er i et sykeværelse der de ser på hverandre og ler. Anyone? Lenke til kommentar
koots Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Fortsatt ikke identifisert denne: Kategori: horror/thriller Det var et loft/sovesal med mange senger, inne i madrassen til sengene var det mennesker. Var også en retard kar som satt på loftet/sovesalen. Var også et rom hvor folk ble holdt fanget og det så ut som om huden foran magen og brystet var kuttet opp og holdt åpen ved hjelp av kroker, men dette var falskt. Var flashbacks (tror jeg) til en gutt som hadde gjort noe lignende med en mus/rotte til et skoleprosjekt. Hovedpersonen var en dame, mens slemmingen var en mørkhåret mann. Var også minst en annen dame, og muligens en mann også Kan det være en av Hellraiser filmene? Er nok ikke de, selv om det er elementer derfra som ligner. Filmen var av nyere årgang, antagelig etter 2000 men kan ha vært eldre enn det. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg har en del filmer jeg har sett på tv og lurer vil se igjen: - Husker du noen navn? Nei - Er filmen gammel eller ny? Gammel - Er det noen spesielle hendelser eller scener som har satt seg fast hos deg? Beskriv dem: En mann oppdager ei søt jente i en bank eller noe slik og blir utro imot kona si. Han og jenta han fant prøver å finne på forskjellige metoder å drepe kona si på for at de kan gifte seg. Den ene metoden er en bilbombe. Kona overlevde pga. den ene sprengladningen ikke gikk av. Det er det jeg husker av den. - Er filmen gammel eller ny? Gammel - Er det noen spesielle hendelser eller scener som har satt seg fast hos deg? Beskriv dem! Ei jente blir voldtatt på ett flipperspillmaskin og får alvorlige traumer. Jeg husker desverre ikke mer enn det bortsett fra en setning: "Skal vi spille flipperspill?" Håper på noen hint her Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ei jente blir voldtatt på ett flipperspillmaskin og får alvorlige traumer. Jeg husker desverre ikke mer enn det bortsett fra en setning: "Skal vi spille flipperspill?" The Accused (1988) - http://www.imdb.com/title/tt0094608/ Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ei jente blir voldtatt på ett flipperspillmaskin og får alvorlige traumer. Jeg husker desverre ikke mer enn det bortsett fra en setning: "Skal vi spille flipperspill?" The Accused (1988) - http://www.imdb.com/title/tt0094608/ Tusen takk! Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Har bare bildet å gå etter: Hvilken film? Lenke til kommentar
Soreng Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Har bare bildet å gå etter: Hvilken film? Er vel denna http://www.imdb.com/title/tt1229360/ ? Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Ser sånn ut... Takk for det. Endret 2. mai 2011 av blured Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) leiter etter en film der du har en "anti-hero" som har på seg et overdrevet "tophat" og hvit maske. Var en britisk film. Mørk stemning, med anti-relgion undertoner. Traileren viser at han skal drepe en person med en sniper rifle..... EDIT: fant den. Var "Franklyn". Endret 3. mai 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
AllmenPåbygg Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Heisann. Jeg satt og følte meg nostalgisk her om dagen, og da kom jeg til å tenke på en film jeg så som liten pode. Jeg tror den var enten norsk eller svensk, og den handlet om en guttegjeng der to av guttene rivaliserte hverandre. De skulle finne ut hvem av de som var den modigste, og den modigste var den som turte å hoppe ned fra det høyeste stedet. Etterhvert begynner de å hoppe ned fra høyere og høyere steder, helt til de til slutt er på taket av en låve, der begge hopper ned samtidig. Filmens siste scene er i et sykeværelse der de ser på hverandre og ler. Anyone? Hvem kan hoppe høyest Svenskk film: Hoppe hogst Novellefilm basert på en fortelling av Astrid Lindgren. Stig og Albin konkurrerer om hvem av dem som tør å hoppe ned fra det høyeste stedet. Oppildnet av konkurrentens siste hopp og heiende kamerater, blir kampen stadig mer dramatisk, og det begynner å gå på livet løs. http://www.astridlindgren.se/verken/filmerna/hoppa-hogst 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Såg en trailer til en film, men husker ikke navnet. Du får se et tog kontainer som blir slått fra innsiden, og døren flyr av (tror jeg). Der stopper det. Var noe alien/monster greier. Helt ny, tror ikke den har kommet enda. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Såg en trailer til en film, men husker ikke navnet. Du får se et tog kontainer som blir slått fra innsiden, og døren flyr av (tror jeg). Der stopper det. Var noe alien/monster greier. Helt ny, tror ikke den har kommet enda. Super 8. J.J. Abrams nye film. http://www.youtube.com/watch?v=vpzUCA5i6zY 1 Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 http://www.imdb.com/title/tt1650062/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå