Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med en, muligens 2 filmer fra slutten av 90-tallet. Blander litt, men tror det er to filmer. En film handler om noen amatørsvindlere som legger glava på loft i UK. Tror den andre filmen og er britisk. Handler om noen roommates som får inn en ekstra. Han dør og etterlater seg en koffert med penger. De trekker om hvem som skal partere liket. Svart komedie.

 

Fikk svaret til den første og. Shooting Fish. Den andre fikk jeg hjelp til og det var Shallow Grave. Begge bør sees.

Lenke til kommentar

Leter etter film(er) læreren min har snakket om, men husker ikke om det var flere eller hva navnet var. Tror den er fransk, ihvertfall 20 år gammel og preget av foley-lyder som er ganske spesielle, f.eks: istedenfor fotskritt hører vi knust glass og lyder av pingpongballer.

 

Kan det være Les vacances de Monsieur Hulot (1953) av Jacques Tati?

Lenke til kommentar

her kommer par vanskelige!:

 

1: var en sci-fi film jeg så på slutten av 80, tidlig 90-tallet om 2 gutter som lagde en slags orbe med datamskinen deres. De kunne kontrollere den og fly i den. Er det eneste jeg husker. Jeg tror det er en reell film, men siden jeg ikke husker noe mer om den og aldri funnet noe info om den så har jeg begynt å tro at jeg bare har drømt om det :p

 

2: ca samme tid som forrige; en gutt ble "kidnappet" av en ufo. ingen aliens, kun skipet. type sølv/krom på størrelse med en stor varebil. har lurt lenge på disse filmene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

om det hadde vært noen som husker bedre en meg så leter jeg etter en film jeg tror var britisk.

handler om en gjeng (10 stk +/-) barnehjemsbarn/vanskeligstilte barn eller lignende som er på en øde øy for å lære en lekse.

plutelig blir de drept en etter en osv.

masse spennende og alt det der til å være en rett på DVD film

filmen er ca 4-5 år gammel

 

i spoileren står det hvordan jeg mener å huske hvordan filmen endte uten at det behøver å være 100% korrekt.

 

 

tror det endte slik at det var en av de barna som ble mobbet som fikk med faren sin eller noe til å drepe de andre

 

 

 

Hei, kan det være Wilderness fra 2006?

dette er den filmen jeg komemr på som ligger tett opptil plottet du beskriver.

"The tough teen inmates of the Young Offenders Institution are dropped in a dense forest, where they're expected to learn how to work as a team. But their backwoods rehabilitation hits a snag when a crazed archer starts picking off the delinquents one by one. "

Lenke til kommentar

Leter etter film(er) læreren min har snakket om, men husker ikke om det var flere eller hva navnet var. Tror den er fransk, ihvertfall 20 år gammel og preget av foley-lyder som er ganske spesielle, f.eks: istedenfor fotskritt hører vi knust glass og lyder av pingpongballer.

 

Kan det være Les vacances de Monsieur Hulot (1953) av Jacques Tati?

 

Takker! Var akkurat den jeg lette etter. Masteroppgave here I come!

Lenke til kommentar

Leter etter en film.

 

Er en slags moderne westernfilm i Kina. Den gikk på kinoer for en 5-8 år siden og er litt morsom egentlig.

 

Noen som kan hjelpe meg? :p

The Good, the Bad, the Weird (2008) er en moderne western i fra Sør-Korea som kan ha vært kjent nok til å bli vist på kinoer her til lands.

 

Edit: Eller faen, 1940 er den jo satt i. Jaja, mer moderne enn vanlige westerns i hvert fall.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Kan jo kanksje være Sukiyaki Western Django, men den er fra 2007 så den passer ikke helt inn i tidsrammen din.

 

 

Leter etter en film.Er en slags moderne westernfilm i Kina. Den gikk på kinoer for en 5-8 år siden og er litt morsom egentlig.Noen som kan hjelpe meg? :p
The Good, the Bad, the Weird (2008) er en moderne western i fra Sør-Korea som kan ha vært kjent nok til å bli vist på kinoer her til lands.Edit: Eller faen, 1940 er den jo satt i. Jaja, mer moderne enn vanlige westerns i hvert fall.

 

Ingen av de. Litt vanskelig å forklare filmen, skulle ønske jeg husket mer. Den er på en måte litt sær og morsom, ikke klassisk western. Dessuten er det mye overnaturlig som skjer i filmen, f.eks. at de kan hoppe høyt osv.

Lenke til kommentar

Kan jo kanksje være Sukiyaki Western Django, men den er fra 2007 så den passer ikke helt inn i tidsrammen din.

 

 

Leter etter en film.Er en slags moderne westernfilm i Kina. Den gikk på kinoer for en 5-8 år siden og er litt morsom egentlig.Noen som kan hjelpe meg? :p
The Good, the Bad, the Weird (2008) er en moderne western i fra Sør-Korea som kan ha vært kjent nok til å bli vist på kinoer her til lands.Edit: Eller faen, 1940 er den jo satt i. Jaja, mer moderne enn vanlige westerns i hvert fall.

 

Ingen av de. Litt vanskelig å forklare filmen, skulle ønske jeg husket mer. Den er på en måte litt sær og morsom, ikke klassisk western. Dessuten er det mye overnaturlig som skjer i filmen, f.eks. at de kan hoppe høyt osv.

 

Den eneste jeg kan komme på som passer til beskrivelsen din og tidsrommet, kan være denne;

 

Khon fai bin / Dynamite Warrior

Lenke til kommentar

Hei, for en stund siden så jeg litt av en film på tven, husker ikke hva den heter. Men den er norsk. Det handler om en ungdom som visst nok starter et "firma" eller noe hvis jeg husker riktig. Der han skal banke stefedre eller noe. Så drar han og gjør det da, så har han med film kamera og balltre trur jeg og så vil ikke han som "tilkalte" han ungdommen det likevel men så gjør han det. osv... Så kommer politiet, og så stikker han av med en kompiss som er mye eldre så følger polti etter. Så stopper de så husker jeg ikke mer ...

 

Vel haha håper noen kjenner igjen filmen eller serien eller hva det er. Den er ikke ny, litt gammel.

 

Håper på svar da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...