Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva heter nå igjen den filmen som ble laget som var basert på andre verdenskrig som er så sinnsykt bra, og er kåret til en av de beste krigsfilmene som er laget?

mener å huske at den varte i rundt 3 timer.

Det finnes flere WWII-filmer som er svært anerkjente.

Jeg vil tro du tenker på en av disse:

Schindler's List (1993)

Saving Private Ryan (1998)

Casablanca (1942)

Eller kanskje noen her:

The Pianist (2002)

Das Boot (1981)

The Great Escape (1963)

The Bridge on the River Kwai (1957)

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig litt usikker på om dette var en film, eller bare en veldig lang tegnefilmsak, men prøver likevel.

Da jeg var liten hadde bestemoren min tatt opp en tegnefilm til meg på vhs. Denne tegnefilmen handlet om julenissen og det ha gjorde på fritida si, altså ikke julaften. Vi så han spise masse forskjellig mat, sole seg, lurer på om ikke han var på et cruiseskip også. Er det noen som vet hva denne heter? Skulle gjerne fått fatt på den igjen. Instant julestemning.

Lenke til kommentar

Sliter med en, muligens 2 filmer fra slutten av 90-tallet. Blander litt, men tror det er to filmer. En film handler om noen amatørsvindlere som legger glava på loft i UK. Tror den andre filmen og er britisk. Handler om noen roommates som får inn en ekstra. Han dør og etterlater seg en koffert med penger. De trekker om hvem som skal partere liket. Svart komedie.

Lenke til kommentar

om det hadde vært noen som husker bedre en meg så leter jeg etter en film jeg tror var britisk.

handler om en gjeng (10 stk +/-) barnehjemsbarn/vanskeligstilte barn eller lignende som er på en øde øy for å lære en lekse.

plutelig blir de drept en etter en osv.

masse spennende og alt det der til å være en rett på DVD film

filmen er ca 4-5 år gammel

i spoileren står det hvordan jeg mener å huske hvordan filmen endte uten at det behøver å være 100% korrekt.

tror det endte slik at det var en av de barna som ble mobbet som fikk med faren sin eller noe til å drepe de andre

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en film:

*Al-Pacino

* Al-Pacino er en gammel bestefar, også er det en liten gutt som er barnebarnet hans? Og al-pacino lover gutten å donere alt han eier før han dør.

* Filmen foregår i gammledager, og gutten har gjennom hele filmen lyst til å gå på kino?

Utrolig dårlig forklart :S

Men håper noen vet hvilken film jeg prater om ;)

EDIT: Fant det ut ;)

Two Bits

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

om det hadde vært noen som husker bedre en meg så leter jeg etter en film jeg tror var britisk.

handler om en gjeng (10 stk +/-) barnehjemsbarn/vanskeligstilte barn eller lignende som er på en øde øy for å lære en lekse.

plutelig blir de drept en etter en osv.

masse spennende og alt det der til å være en rett på DVD

film

filmen er ca 4-5 år gammel

i spoileren står det hvordan jeg mener å huske hvordan filmen endte uten at det behøver å være 100% korrekt.

tror det endte slik at det var en av de barna som ble mobbet som fikk med faren sin eller noe til å drepe de

andre

Lord of the flies minner meg om den filmen?

http://www.imdb.com/title/tt0100054/ er på iPhone , beklager dobbelposten osv

Endret av The Barnacle
Lenke til kommentar

Eg er ute etter ein film eg såg for nokre månadar sidan, klarer berre ikkje hugsa kva den heiter.

Handler om ein muslim som finner ut at er adoptert, og faren hans er jøde. Han begynner å tvila, og bruker derfor mykje tid på å finna ut kva han sjølv er..

Hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...