JRL Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) leter etter en film jeg ikke har sett, men har lagt merke til på TV en gang. så vidt jeg fikk med meg handler det om en gjeng som lager et TV program i USA på rundt 60tallet, virket som et det kunne vært et program av typen 60minutes. husker litt av en scene, hvor programlederen leder inn programet ved at han sitter å røyker og prater til kamera, med noen hus modeller i bagrunnen. any ideas? *løst. good night and good luck* Endret 26. oktober 2010 av JRL Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Ingen som kommer på noe? Er ikke fordi det nødvendigvis var noen storfilm, men hadde vært kjekt å vite, så kanskje jeg kan se det igjen, uten å sove litt her og der. Det var et loft/sovesal med mange senger, inne i madrassen til sengene var det mennesker. Var også en retard kar som satt på loftet/sovesalen. Var også et rom hvor folk ble holdt fanget og det så ut som om huden foran magen og brystet var kuttet opp og holdt åpen ved hjelp av kroker, men dette var falskt. Var flashbacks (tror jeg) til en gutt som hadde gjort noe lignende med en mus/rotte til et skoleprosjekt. Hovedpersonen var en dame, mens slemmingen var en mørkhåret mann. Var også minst en annen dame, og muligens en mann også. Er nesten helt sikker på at jeg vet hvilken film du mener, men jeg klarer ikke å komme på navnet! Oppdaterer senere, må prøve å finne ut av dette her. Endret 26. oktober 2010 av Cpt Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 leter etter en film jeg ikke har sett, men har lagt merke til på TV en gang. så vidt jeg fikk med meg handler det om en gjeng som lager et TV program i USA på rundt 60tallet, virket som et det kunne vært et program av typen 60minutes. husker litt av en scene, hvor programlederen leder inn programet ved at han sitter å røyker og prater til kamera, med noen hus modeller i bagrunnen. any ideas? Kan det være Good Night, and Good Luck eller Network? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 leter etter en film jeg ikke har sett, men har lagt merke til på TV en gang. så vidt jeg fikk med meg handler det om en gjeng som lager et TV program i USA på rundt 60tallet, virket som et det kunne vært et program av typen 60minutes. husker litt av en scene, hvor programlederen leder inn programet ved at han sitter å røyker og prater til kamera, med noen hus modeller i bagrunnen. any ideas? Kan være Good Night, and Good Luck Lenke til kommentar
JRL Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 good night, and good luck er riktig. takker Lenke til kommentar
femi Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei! Sitter hjemme med dameproblemer, og fikk plutselig lyst til å se en skikkelig romantisk film. Jeg vet hvilken jeg vil se, men jeg aner ikke hva den heter! Jeg skal prøve å beskrive det jeg husker fra filmen, og håper det er noen her inne som kjenner den Filmen handler logisk nok om en mann og en dame. Husker veldig lite egentlig. Jenta og fyren blir iallefall forelska i hverandre ogsånn, men så er det ett eller annet som gjør at de må vente ett år på å møtes. Jenta legger et brev under et tre som gutten skal lese om et år. Jeg tror mannen til jenta døde av kreft ellerno. ringer det i noen bjeller hos noen??? Sorry for dårlig forklart og språk, har dårlig tid. Lenke til kommentar
Prfction Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei! Sitter hjemme med dameproblemer, og fikk plutselig lyst til å se en skikkelig romantisk film. Jeg vet hvilken jeg vil se, men jeg aner ikke hva den heter! Jeg skal prøve å beskrive det jeg husker fra filmen, og håper det er noen her inne som kjenner den Filmen handler logisk nok om en mann og en dame. Husker veldig lite egentlig. Jenta og fyren blir iallefall forelska i hverandre ogsånn, men så er det ett eller annet som gjør at de må vente ett år på å møtes. Jenta legger et brev under et tre som gutten skal lese om et år. Jeg tror mannen til jenta døde av kreft ellerno. ringer det i noen bjeller hos noen??? Sorry for dårlig forklart og språk, har dårlig tid. Søren! Har nettopp sett denne her! Snakk om maks 3 uker siden, men husker ikke navnet jeg heller! Lenke til kommentar
femi Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 The Notebook? The notebook er søt den, men er nok ikke den jeg leter etter Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Kan det være; The Lake House? http://www.imdb.com/title/tt0410297/ Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Hei! Sitter hjemme med dameproblemer, og fikk plutselig lyst til å se en skikkelig romantisk film. Jeg vet hvilken jeg vil se, men jeg aner ikke hva den heter! Jeg skal prøve å beskrive det jeg husker fra filmen, og håper det er noen her inne som kjenner den Filmen handler logisk nok om en mann og en dame. Husker veldig lite egentlig. Jenta og fyren blir iallefall forelska i hverandre ogsånn, men så er det ett eller annet som gjør at de må vente ett år på å møtes. Jenta legger et brev under et tre som gutten skal lese om et år. Jeg tror mannen til jenta døde av kreft ellerno. ringer det i noen bjeller hos noen??? Sorry for dårlig forklart og språk, har dårlig tid. My Sassy Girl At the park, she says she needs more time to heal from the loss of her fiancé. She insists that they bury their letters under a bonsai tree, stop seeing each other, and meet at the same place on the same day of the following year. NB! Det er 2 versioner av denne. Den øveste er remaken av den Koranske. Endret 1. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
LilleT Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Kom på en film jeg så for flere år siden. Men kommer ikke på hva den heter eller hvilke skuespillere som var med, men bare litt av handlingen. Lurer derfor på om noen kan hjelpe. Tipper at filmen ble laget på midten av 90- tallet. Filmen handlet om ei jente som turner på toppniv. Mener å huske at hun brekker nakken, og sliter etterpå siden hele drømmen hennes blir ødelagt. Håper på svar:) Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Kom på en film jeg så for flere år siden. Men kommer ikke på hva den heter eller hvilke skuespillere som var med, men bare litt av handlingen. Lurer derfor på om noen kan hjelpe. Tipper at filmen ble laget på midten av 90- tallet. Filmen handlet om ei jente som turner på toppniv. Mener å huske at hun brekker nakken, og sliter etterpå siden hele drømmen hennes blir ødelagt. Håper på svar:) Er vel ikke enkelt og greit The Gymnast? Er fra 2006, men ifølge beskrivelsen så passer den. The talented Jane Hawkins (Dreya Weber, Lovely & Amazing) was an impressive gymnast at the top of her game until a devastating injury ended her career. Endret 2. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
LilleT Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Kom på en film jeg så for flere år siden. Men kommer ikke på hva den heter eller hvilke skuespillere som var med, men bare litt av handlingen. Lurer derfor på om noen kan hjelpe. Tipper at filmen ble laget på midten av 90- tallet. Filmen handlet om ei jente som turner på toppniv. Mener å huske at hun brekker nakken, og sliter etterpå siden hele drømmen hennes blir ødelagt. Håper på svar:) Er vel ikke enkelt og greit The Gymnast? Er fra 2006, men ifølge beskrivelsen så passer den. The talented Jane Hawkins (Dreya Weber, Lovely & Amazing) was an impressive gymnast at the top of her game until a devastating injury ended her career. Tusen takk for hjelpen, men det var ikke den filmen jeg var på utkikk etter. Det er ihvertfall 5 år siden jeg så den på tv. Og det var turning med/på apperater denne jenta drev med =) Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Den eneste jeg kan komme på er Million Dollar Baby, der hovedpersonen brekker nakken og får karrieren ødelagt. Men dette er boksing, ikke turn. Uansett er det en film som er verdt å få med seg, en av de bedre der ute. http://www.imdb.com/title/tt0405159/ Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Heihei! Filmen jeg leter etter er nok fra sent 90-tall eller tidlig 2000-tall. Filmen handler om en amerikansk dame som skal gifte seg, men hun får second thoughts. Hun husker at da hun var på tivoli da hun var omtrent ti år sa en spåkone at hennes sjelevenn het Darren, eller noe i den duren. Jeg velger å kalle han Darren. Hun finner nummeret til denne personen, og får vite at han er på vei til Italia. Hun tar med seg venninnen sin til Italia for å finne denne nevnte sjelevennen. Hun tror han finner han, men det viser seg at det er en person som bare bestemte seg for å jatte med. Hun finner ut at han ikke er Darren, og han velger å "hjelpe" henne med å finne han. Han leier inn en type til å spille Darren, og denne typen oppfører seg ufyselig. Til slutt møter hun den ekte Darren på flyplassen, og finner ut at han ikke var så interessant, så hun bestemmer seg for å gi han som ga seg ut for å være Darren en ny sjanse. Hun får vite at det var broren som hadde tullet med henne, og at Darren var en gutt som gikk på skolen deres da de var mindre. Venninnen hennes blir også sammen med en italiensk butikkeier mens de er der nede. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 En litt eldre film enn du mistenkte, men plottet ser ut til å stemme: Only You (1994) - http://www.imdb.com/title/tt0110737/ 1 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 En litt eldre film enn du mistenkte, men plottet ser ut til å stemme: Only You (1994) - http://www.imdb.com/title/tt0110737/ Tusen takk, det var den jeg lette etter! Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Har svake barndomsminner av en film jeg så på gutterommet for mange år siden. Har bare få ting som kan lede til hva filmen heter, men prøver desperat å finne det ut. Håper noen kommer på hvilken det er Sjangeren var skrekk tenker jeg. Noe av det jeg husker er at det røde stand-by lyset på tv-ene får folk til å bli helt stive for så å gjøre dem til støv. Samtidig er det vel noen etterforskerer som prøver å finne ut hva som skjer med disse ofrene rundt om kring i USA. På slutten mener jeg å huske at en eller annen person prøver å ta over verden etter han har gjenoppstått fra de døde eller noe sånt. Han ser nesten ut som en alien eller noe Håper på noe svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå